Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tineke
29-02-2008 om 11:02
Leven tussen aanhalingstekens, een update
Het liefste zou ik schrijven dat het hier zo goed gaat, dat we de boel op de rit hebben. Zoiets hadden we onszelf immers ook beloofd, de tijd van de Mattheuspassion is aangebroken, en dan zouden we veel procentjes 'gewoon leven' herwonnen hebben.
Maar dat is niet zo. Het lijkt alleen maar beroerder te gaan. Bas heeft steeds zwaardere medicatie nodig tegen de pijn. Komende week wordt er een scan gemaakt, voor de zekerheid, om te kijken of er niet opnieuw gruwelijke dingen aan de hand zijn. Het zou z'n klachten wel verklaren, maar tegelijkertijd was er gelukkig wel een arts die het zich niet voor kon stellen dat het opnieuw foute boel zou zijn.
Het is moeilijk nu de lichtpuntjes te zien, het is moeilijk om moed te houden. Bij mij is de energie eigenlijk wel diep onder het nulpunt gezakt.
Zoiets gaat het dus, ik had echt een ander berichtje willen plaatsen.

jms
24-03-2008 om 22:03
Het kan ook niet op he
Alleen al het stuk op de voorpagina maakt alweer duidelijk hoeveel pech er al was voor Bas uberhaupt ziek werd. En nu, hoe het dan nu ook allemaal nog eens gaat. Ongelofelijk.
Ik vond erg mooi opgeschreven wat Kaatje met haar bijdragen hier betekent trouwens, ook voor mij in de korte tijd dat ik hier meeschrijf!
Hier dus ook een snelle thuiskomst en nog veel warmte met elkaar gewenst, jms.

Grasmus
24-03-2008 om 22:03
Geen woorden
Ook hier wordt aan julie gedacht. Woorden lijken altijd te kort te schieten. Van Rutger Kopland:
Weggaan is iets anders
dan het huis uitsluipen
zacht de deur dichttrekken
achter je bestaan en niet
terugkeren. Je blijft
iemand op wie wordt gewacht.
Weggaan kun je beschrijven als
een soort van blijven. Niemand
wacht want je bent er nog.
Niemand neemt afscheid
want je gaat niet weg.

Ireth
25-03-2008 om 09:03
Stil..
.. dat is wat ik werd na het lezen van het bericht op de frontpage. Kaatje en Bas, probeer te genieten van de laatste momenten samen en heel veel sterkte.

Mien*
25-03-2008 om 09:03
Ik wens voor nu
dat dé dosering wordt gevonden waar voor Bas de pijn hanteerbaar is en hij naar huis mag. Thuis ipv het ziekenhuis waar je privacy ver te zoeken is, sámen ipv allemaal ´vreemden´ om je heen.
Sterkte!

WiekeB
25-03-2008 om 10:03
Vandaag
hoop ik dat Bas en Kaatje de kans krijgen om samen naar huis te gaan. Lieverds, als altijd draag ik jullie mee in mijn hart.
Liefs, Wieke

Muis80
25-03-2008 om 13:03
Bas, kaatje en kinderen
Ik duim dat jullie naar huis mogen en lekker in jullie eigen omgeving afscheid kunnen nemen.
Kaatje, hoe gaat het met je?
Boeb, ik ben druk bezig met kleding hoor. Heb al aardig wat vrienden opgetrommeld en er komt geld aan.
Liefs Rian

mirreke
25-03-2008 om 14:03
... gewoon stilte en verslagenheid hier. Was het maar anders.
Ik hoop dat jullie nog mooie, vredige, liefdevolle en warme dagen gegund zijn, voor Bas, voor Kaatje, voor de kinderen...
Ik hoop dat wij met zijn allen iets betekenen, niet alleen het geld en de spullen, maar dat al deze emoties die iedereen hier heeft om jullie alles iets verlichten, dat jullie je gedragen weten en de warmte voelen
een hele dikke virtuele knuffel voor jullie
Mirjam (die zich zo machteloos voelt)

mirreke
Kleding
ik ben ook druk bezig met kleding
jammer jammer jammer genoeg zijn hier net drie en twee weken geleden alle kledingbeurzen geweest en is de meeste mooie kleding al weg...
gelukkig heb ik nog wel wat

liedewij
Loslaten
Wat een verdriet voor jullie. En alles zo snel. Wat moet het voor Bas moeilijk zijn het leven los te laten. En wat zal het moeilijk zijn Kaatje om je man te laten gaan. Ik denk zoveel aan jullie,
Liedewij

WiekeB
26-03-2008 om 08:03
Goedemorgen
ik hoop dat het een goede dag is voor Bas, dat er een juiste dosering pijnstillers wordt gevonden, en dat jullie ondanks alles weten te genieten van elkaar en jullie kinderen.
Dikke knuffel
Liefs, Wieke

Witje
Ongelofelijk
Lieve familie Heksenvet,
Iedere dag denk ik aan jullie. Wat moet het zwaar zijn voor jullie. Ik wens jullie de kracht om dit te dragen.
Alle goeds.

WiekeB
Morgen?
Wat heerlijk, om Bas thuis te krijgen! En wat moeilijk ook, zo gaat echt de laatste fase in... Maar echt goed dat jullie in je eigen huis kunnen zijn!
Wieke

Genista
26-03-2008 om 09:03
Thuis
Dat heb ik jullie toegewenst, dat Bas inderdaad thuis kon komen.
Alle liefs, alle goeds, rust in deze tijd.

Silone
26-03-2008 om 10:03
Kaatje
Het lijkt wel of het weer met jullie meelijdt. Terwijl de lente moest opbloeien en het leven kracht krijgen, valt er een dik pak sneeuw en kruipt iedereen weg in de warmte. Zelfs de hemel huilt ijskoude tranen. Ik wens jullie, naast je verdriet, toch ook nog een (glim)lach, een warme hand en liefde met elkaar.

Engeltje
26-03-2008 om 10:03
Oh, dat is fijn!
Maar ook weer zo dubbel. Dit wordt echt het laatste stukje van de weg die jullie samen gaan. Wat lijkt me dat vreselijk moeilijk! Ik hoop dat jullie nog mooie momenten met elkaar mogen meemaken en dat het een waardig afscheid wordt.
Jullie zijn elke dag in mijn gedachten....
Engeltje

Muis80
26-03-2008 om 11:03
Wat...
Heerlijk!! Dat moet een heerlijke opluchting zijn voor de Kaatje en de kinderen! Veel succes met het voorbereiden. En hoe is het met Kaatje zelf?
Liefs Rian

Vera*
26-03-2008 om 12:03
Super
dat Bas morgen naar huis komt. Samen met de kinderen deinen op je eigen ritme en je eigen frequentie met wat voor de familie Heksenvet prettig voelt.
Jullie blijven in mijn gedachten.
Vera*

sonj@
26-03-2008 om 13:03
Wat fijn
Wat fijn dat Bas naar huis mag morgen. Hopelijk wordt jullie nog wat tijd gegeven om van elkaar te genieten en dingen te kunnen afsluiten.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen
Sonja