Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

wolk
23-09-2020 om 10:09
leven met snurkende partner ....hoe?
de titel zegt genoeg denk ik. Het is nu tien over tien, bom volle dag nog te doen, hoe doen jullie, mensen met snurk partners, dat?
Ik word er zoooooo moe van en ook boos. Ik zie niet voor me hoe ik dit nog jarenlang volhoud, en het is nu het zesde jaar. Soms gaat het een paar dagen goed, wat is het leven dan fijn , ik heb de hele dag energie, en na een nacht snurken heb ik hoofdpijn geen concentratie, alsof ik door yoghurt moet joggen. En ik ben eigenlijk boos op hem. En hij voelt zich prima.
We hebben als apneu apparaat en ik heb al oordopjes, Als hij slaapt gaat het soms scheef of hij zet het af en dan gaat het daar door de oordopjes. Geen extra slaapkamer. Alle gesprekken al gehad.
zijn er nog andere dingen die het minder erg maken?
Behalve scheiden.
Wolk

Triva
28-09-2020 om 08:09
Precies arts
Als een arts nu nog niet snapt dat mensen zelf googelen ben je niet meegegaan met je tijd.
Daarom vragen veel artsen wat je zelf denkt dat het is. Dat is om te weten wat diegene in het hoofd heeft zitten. Als die denkt aan longkanker en je weet dat niet en je zegt dat het iets is wat met een week of wat over is maar je legt niet uit waarom het geen longkanker is of wat je moet doen als het niet na 2wk over is help je niet de googelende patiƫnt

Mijntje
28-09-2020 om 09:09
Arts. - verzekering
Helemaal mee eens. Niets zo vervelend voor een arts lijkt mij als mensen het zelf allemaal wel weten.
Maar volgens mij gaat niemand in op de verzekeringskwestie (of het is mij ontgaan). Hoop dat de partner met apneu weet dat hij niet nu mag rijden, zolang de apneu niet afdoende behandeld is. Omdat hij nu niet verzekerd is en als hij een ongeluk veroorzaakt kan dit in de tonnen lopen.

Triva
28-09-2020 om 10:09
Mijntje
Ik denk dat dat de verantwoordelijkheid is van de arts, juist omdat die weet, na de test, hoe erg het is. Dat kun je niet zelf verzinnen of bepalen.
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/hoe-kan-ik-rijden-met/slaapapneu.htm
Het staat hier ook gewoon dat de arts dit moet zeggen maar ik vind het een goed punt dat autorijden dus nu niet mag en dat het eerst moet zijn opgelost. Daar krijg je veel mannen mee!

Mijntje
28-09-2020 om 13:09
Triva
Ook al val je nooit in slaap overdag.. Mijn vader mag voorlopig niet meer rijden ivm de verzekering die evt. schade op hem kan verhalen ivm slaapapneu.
Ik zou het niet riskeren. Teveel gedoe, moet je bewijzen dat je arts het wel/niet heeft gezegd?
https://wetten.overheid.nl/BWBR0011362/2010-08-25. zoeken naar slaapapneu
Is idd een goede stimulans je best te doen ervanaf te komen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.