Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Isabella

Isabella

30-06-2012 om 23:06

Lees en huiver

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

06-07-2012 om 22:07

Isabella

Menzis betaalt de behandeling van het kindje,en de reis. Dat is meer dan menig verzekeraar zou doen. Niet voor niets worden er vaak inzamelingen gehouden voor buitenlandse behandelingen voor kinderen. En ik snap best dat de ouders in wanhoop dit in hun blog schrijven,hoor,maar objectief bekeken doet Menzis meer dan sommige andere verzekeraars.

dynastie

dynastie

07-07-2012 om 00:07

Taak voor stichting?

Ik zie echt niet in waarom het de taak van de zorgverzekeraar zou zijn om in onderhandeling te treden over de tarieven. Zij zijn duidelijk over wat ze vergoeden, klaar. Ik zie daar overigens wel een taak in voor de stichting die is opgericht om de belangen van deze familie te behartigen. Belangenbehartiging is meer dan alleen geld inzamelen.

Grote donatie en passende offerte :-)

ik leef ook (al lang)
met hen mee, als moeder en als vrouw....natuurlijk wil je al het leed verzachten! Gelukkig staat de situatie er nu beter voor, door alle aandacht is er een grote donatie geweest en ze hebben een passende offerte van n ziekenhuis gekregen :-)
Een groot wonder, en is er nog een GROOT wonder nodig...

Ethiek

"Om eerlijk te zijn vind ik dit een van die vreselijke dilemma's. Zolang ik er geen emotionele betrokkenheid mee heb, kan ik heel droog vinden dat er grenzen zijn aan wat vergoed mag worden. Maar als ik met iemand te maken krijg die met hulp nog een paar maanden langer kan leven, dan blijft er niets over van mijn eerdere droge redenaties. Eigenlijk vind ik dat een zorgverzekeraar niets te zeggen heeft over hoeveel tijd iemand nog mag leven. Omgekeerd vraag ik mij wel eens af hoever een arts moet gaan bij het in leven houden van een ziek mens. Ik vind het lastige vragen. "

Het is bijna onmogelijk maar het 'moet' wel natuurlijk. Zinloos medisch handelen, een behandeling stoppen.
Maar ook een 80jarige een hartoperatie gunnen. Tja, de een leeft nog 10 jaar prima verder, de ander overleefd het niet en 'kost heel veel geld vanwege langdurige IC opname', om maar het even zo te stellen.

Ik ken de tijd dat er een leeftijdsgrens zat aan openhart-chirurgie. Vanwege de verbeterde tecvhnieken en zorg is die losgelaten maar soms frons ik wel eens.

Overigens is het niet zo dat een behandeling in het buitenland, wel of niet vergoed, perse zekerheid geeft op genezing. Je kunt als patient ook meedoen in het onderzoek (van effect) van zo'n behandeling. Vaak is daar wel geld voor en juist dan willen de verzekeraars wel vergoeden want krijgen ze een deel van dat geld.

ik snap verzekaars wel maar heb moeite met de rol en invloed die ze nu hebben. Dat er efficienter gewerkt moet gaan worden, prima, lijkt me heel nuttig. (ik werk zelf op een dure afd in een zh en echt, we kunnen veel efficienter werken en doen dat ook steeds meer) maar d emanier waarop de verzekeraars hun invloed gebruiken gaat soms echt te ver.

Dit staat los van schrijnende gevallen als in dit blog. Het zal je maar overkomen.
En ook al is het logisch dat de verzekeraar alleen de kosten van de behandeling van de moeder willen betaken zoals die gelden in NL, het is k met p om dit zo te ervaren als gezin.
Buiten kijf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.