Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Katie

Katie

06-09-2014 om 00:09

Koemelkvrij, oren, darmen (vragen o.a. voor AnneJ)

Namelijk

Draadstarter vraagt naar mijn ervaringen als ouder met een kind met een koemelkeiwitvrij dieet en het stoppen van de klachten.
Dan hoef ik niet tot in detail in te gaan op de medische nuances van het overgevoeligheidsverhaal om daar generaal antwoord op te geven.
Dan kun je daar best op detail over in discussie gaan hoe het precies zit volgens jou informatie maar daaruit concluderen dat mijn kennis en ervaring dan verder ook niets voorstelt en maar beter achterwege kan blijven klopt niet. Ik weet er genoeg van om de vraag van draadstarter te kunnen beantwoorden.
Theorie en onderzoek levert vast preciezere data op dan ik hier vermeld, maar vanuit de praktijk gezien is dat verwaarloosbaar.
En daarvoor kun je bij de arts terecht waar ik dan ook naar verwijs.

hier

Een zoon met als peuter/kleuter allerlei klachten waaronder chronische diarree en eczeem en zo nog e.e.a. Wij hebben een aantal weken lang een heel strikt koemelkvrij dieet gevolgd. Omdat dat best lastig is (want het zit inderdaad óveral in) hebben we dit onder begeleiding van een diëtist gedaan. Wij zijn daarnaar doorverwezen door de kinderarts, dus dat koste ons destijds niets (weet niet hoe dat inmiddels zit met verzekering...).
Mijn tip is om in eerste plaats allergieën en vooral ook coeliaki uit te sluiten via een bloedonderzoek en vervolgens om een paar weken zo'n dieet te proberen.

Hier had het dieet trouwens geen enkel effect. Inmiddels (zoon is nu 7) zijn een aantal klachten bij zoon verdwenen en een aantal niet (en zijn er nieuwe bijgekomen). Oorzaak nog altijd onbekend.

en o.t. zou het niet mogelijk moeten zijn om kennis te délen in plaats van er een wedstrijdje verplassen (ik weet het lekker beter dan jij!) van te maken? En een beetje vriendelijker mag het ook allemaal wel.

Jippox

Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen idee wat andere medische redenen zouden kunnen zijn voor de klachten van je zoon.
Maar heb je er over gedacht om meer allergene bestanddelen uit je huishouding te halen voor zoon? Eventueel in overleg met een allergoloog?
Het lijkt mij dat je zoon reageert op stoffen uit zijn omgeving, voedsel maar ook in de lucht.
Tenzij je vind dat hij er over heengroeit en het beheersbaar is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.