Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lys Lionne
30-10-2008 om 17:10
Koemelk-arm en pannenkoeken
Zoon heeft sinds enige tijd een koemelk-arm 'dieet' en voelt zich hier duidelijk veel beter bij (geen darmkrampen meer, geen diarree etc.). Nu gaan we dadelijk pannenkoeken eten en heb ik beslag gemaakt van Koopmans EIER mix. Hier hoef je alleen water aan toe te voegen. Nu vraag ik me af of hier dan ook echt minder melk inzit? Er staat bij ingrediƫnten: tarwebloem, weipoeder (melkbestanddeel), boekweitmeel, eidooierpoeder, rijsmiddelen en zout.
Heeft het dus nut om deze pannenkoekmix te kopen of kan ik beter gewone kopen en daar dan bijvoorbeeld sojamelk aan toe voegen?

picobello
04-11-2008 om 11:11
Appelsap
doe je dit dan bij het kant en klare mix? ipv water?
Ik zelf gebruik altijd de soja van z*nnat*ra. Deze bakt niet aan in tegenstellig tot veel andere merken. En ik voeg extra vannillesuiker toe voor de smaak.
Bij ons eten ook de andere kinderen/ vriendjes gewoon mee, ik vertel nooit wat voor een soort pannekoeken ik bak, vertel ze ook niet wat voor een soort aardappels ik kook, toch?

picobello
04-11-2008 om 11:11
Vraagje
misschien dat iemand wat tips heeft ( ook al is het niet over pannekoeken)
Hier dochter met koemelk allergie/ chocolade/ geraf suiker en gist.
Ze mag geen brood, ik geef creakers of beschuit mee naar school. Nadeel is dat deze natuurlijk zacht worden. Hoe los ik dit op of heeft iemand nog een ander idee ( rijstwafels vind ze niet te eten, is ook nog kieskeurig )

Bastet
04-11-2008 om 13:11
Picobello
Waarom mag je dochter geen brood,met deze overgevoeligheden?Er is ook koemelkvrij brood te koop?
Groetjes,Bastet

Genista
04-11-2008 om 13:11
Picobello
Ik schreef al dat ik helemaal geen kant-en-klaar-mixen meer gebruik. Met gewone tarwebloem of zelfrijzend bakmeel gaat het ook prima.
En evenals Bastet dacht ik ook meteen: hoezo geen brood?

Linda99
04-11-2008 om 22:11
Brood
In brood zit over het algemeen gist waar de dochter van picobello niet tegen kan........hoe zit het eigenlijk met zuurdesembrood?
Ik las ook een recept voor zelfgemaakt brood zonder gist (met broodbakmachine)op het allergieplein:
"50 gr boter
120 ml geitenmelk
2 geklopte eieren
2 flinke lepels honing
500 gr meel (ik gebruik speltmeel)
1 theelepel xanthangom
1 theelepel zout
2 zakjes bakpoeder
scheut olijfolie"
Die geitenmelk is vast te vervangen door soja of rijstemelk.

picobello
05-11-2008 om 16:11
het probleem is de gist, normaal maak ik zelf brood maar dus met gist, maar sinds 2 weken weten we dat ze dit niet verdraagd dus ben ik nu zoekende. Maar ik vond op de site die hier genoemd werd een brood van boekweitmeel. Ik moet alleen nog even ontdekken hoe boekweit in het frans is,:)) Iemand een idee?