Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tasja123
16-05-2013 om 23:05
Dampo
Ik ben na de tip gaan smeren met dampo. Ik begreep dat eucalyptus de werkzáme stof zou zijn. De hoeveelheid was groter ervan bij dampo dan bij vicks, dus de dampo genomen.
1 van mijn kinderen vertoonde sinds vorige week ook tekenen van zwemmers eczeem. Dus heb het bij haar ook meteen geprobeerd, meteen de neus open de volgende dag. En het Iet er al heeeeel rustig uit op haar voetje. Dus we smeren nog even door bij haar.
Zelf heb ik mijn nagels gedaan, sokken er over en mijn nagel is na een dag of 3 al minder verkleurd. Ik smeer dus voorlopig nog ff door. Het ruikt ook lekker fris, zou het ook werken bij zweetvoeten? Dan ken ik nog meer mensen die het kunnen gaan gebruiken.
Vond het een goedkope tip die ik wel kon proberen, goede tip zo te zien hier.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ChrisH
17-05-2013 om 12:05
Tasja
Ik zou je willen aanraden voor je kind dat tekenen van zwemmerseczeem (= voetschimmel) vertoont toch gewoon Daktarin of zoiets te kopen in plaats van met huis- tuin en keukenmiddeltjes aan de slag te gaan. Als je ernstige kalknagels hebt werkt dat misschien niet meer, maar beginnende voetschimmel krijg je er zeker mee weg en dat is bij Dampo maar afwachten.

ilsepilse
17-05-2013 om 16:05
ik deed het allen id ochtend ,de tea trea dus geen geur sokken aan en op naar werk.
Lamasil is niet voor langdurig gebruik idd slecht voor de nieren !

Paul_T
31-12-2014 om 17:12
kalknagels
Ik had al jaren last van kalknagels, vooral op de grote teen. Deze zag echt niet uit, geel en dik bijna niet te knippen. Divers kuurtjes en middeltjes geprobeerd zonder snelle goede resultaat. Misschien lag dit ook aan mij want regelmaat in gebruik zat niet echt in. Uiteindelijk op vakantie (wegens schaamte op strand en zwembad) daar om advies gevraagd en kreeg weder een kuur. Tot mijn verbazing moest ik het met water oplossen en dagelijks op mijn nagel smeren. Wat ik deed was mijn nagels zo kort mogelijk knippen en na het wassen drogen en insmeren. Daarna weer laten drogen. Na 2 weken (onregelmatige gebruik) wist ik niet wat ik zag ! ik had weer mijn nagel terug zonder geel verkleuring, dunner en goed te knippen Helaas was de vakantie al voorbij..... niet te min het was het waard om daar te zijn. Nu heb ik 2 "streepjes" op mijn groot teennagel maar van de rest schaam ik me niet meer voor en dat is belangrijkste voor mij. Gek genoeg had ik maar 1/3 van de kuur gebruikt en en gebruik ik het af en toe uit voorzorg. Heb je ook zo lastige kalknagel kan je altijd mijn schrijven op [email protected]

Tegeltje
06-11-2014 om 23:11
Hier laser
Had 1 halve kalknagel. Daktarin nagellak hielp tijdelijk, maar kreeg het niet echt weg. Nu twee laserbehandelingen gehad en het is weg. Nog 1 laserbehandeling te gaan.(standaard is drie met steeds een tijd er tussen). Laserbehandelaars schrijven voor dat je ook al je schoenen moet ontsmetten met daktarin poeder of spray. En pantoffels weg gooien. Om herbesmetting te voorkomen. Voorlopig heb ik nu een gezonde nagel, kijken of het zo blijft.

anton5555
08-05-2015 om 17:05
kalknagels
Na jaren lang tobben en alles geprobeerd te hebben van de zwaarste medicijnen en smeerseltjes eindelijk de oplossing gevonden:
1 x per week een voetbad van een uur in een oplossing met zuiveringszout. Het helpt mij echt en ik verheug me nu al op de zomer.

Egel
08-05-2015 om 17:05
bedankt Anton55555
Bedankt voor de tip! We gaan het kopen en uitproberen. Mijn man heeft het namelijk vrij erg en af en toe word ik - of worden mijn kinderen zelfs - ook aangestoken.

Jutta
08-05-2015 om 22:05
hier ook
Ik heb mijn kalknagels gevijld, kortgeknipt en er vandaag net nagellak opgedaan. Je ziet het niet, ik durf zo wel in slippers op straat. Nu alleen de nagellak bijhouden. Azijnbadjes hielpen niet, medicijnen durf ik niet. Misschien nog eens met vapo proberen.

Noet
09-05-2015 om 00:05
jutta
die medicijnen wildeik ook niet aan. Ben er met goede begeleiding van de huisarts nu wel aan begonnen. Krijg weinig mee en moet regelmatig bloedprikken. Tot nog toe heb ik geen last van bijwerkingen
Dit alles op advies van de pedicure die ook na jaren geen verbetering zag. Het zijn geen blijvende bijwerkingen als je goed in de gaten gehouden wordt.

Ella1234
09-11-2015 om 15:11
Laseren
Laten laseren heeft voor mij gewerkt. Het kost wel wat tijd, maar het zeker de moeite waard. Ik heb het bij Cosmetique-Totale laten doen. Hier heb je wat meer info: http://cosmetique-totale.nl/kalknagels-laserbehandeling/

Elisa
14-06-2016 om 10:06
Laseren, kalknagelolie of nagelpen?
Hoi Ella1234,
Laseren durf ik nog niet. Ik heb zelf gisteren bij de apotheek een kalknagelolie gehaald. Hier zit Teatree, wilde marjolein, kruidnagel, lavendel en olijfolie in. Ik zie nog geen spectaculaire verbeteringen. Wellicht heb ik meer geduld nodig.
Heeft iemand ervaring met nagelpennen voordat ik aan laseren moet gaan denken? Ik las hier namelijk over op:
(link verwijderd door forumbeheer)
Ik mijn opties namelijk aan het afwegen...

Noet
14-06-2016 om 11:06
Elisa
al die middeltjes werken gewoon echt niet. Je gooit je geld weg.
Beter kun je toch aan de pillen. De meesten zijn er met een maand of 3 vanaf. Bij mij heeft het 6 maanden geduurd, maar voor het eerst in 15 jaar heb ik nu al een jaar geen schimmelnagels meer.
Laseren biedt ook niet het verwachte resultaat zijn de geluiden die nu bij mijn pedicure binnen komen. Na laseren gaan haar clienten nu toch ook naar de huisarts voor pillen.

Sukke
14-06-2016 om 13:06
je hebt gisteren iets gekocht en verwacht nu resultaat?
Die schimmel moet er uitgroeien. Bij een teennagel ben je daar gemiddeld zo'n 6 maanden mee bezig. (als het je grote teen is en met een langere nagel).
En zoals Noet zegt: het werkt allemaal niet, je kunt beter naar je huisarts gaan.

mieke
14-06-2016 om 13:06
huisarts
Mijn zoon had vanaf een jaar of 6 al schimmelnagels.
Toen hij 10 of 11 was wou hij er echt vanaf. Hij vond het zo lelijk en ik merkte dat hij het vervelend vond om met vrienden naar het zwembad te gaan. Wij zijn toen naar de huisarts geweest en hij heeft toen medicijnen gekregen. lagere dosis dan voor volwassenen. Volgens de huisarts helpen al die huis-tuin-en-keuken middelen niet. Hij heeft drie maanden pillen geslikt en was er toen vanaf en het is nooit meer teruggekomen.
Als een kind die medicijnen zonder problemen kan slikken dan kan een volwassene dat zeker. De huisarts twijfelde er niet eens over. Hij mocht alleen geen alcohol gebruiken maar dat was niet zo'n probleem voor een 11 jarige.

Carla
29-08-2018 om 14:08
Snel van je kalknagel af
Ik heb 15 jaar last gehad van een schimmelnagel. Ik ben toen naar (naam verwijderd door forumbeheer)
gegaan. Zij hebben mij 2 korte behandelingen gegeven en weg was de schimmel. Ik moest wel 12 weken wachten totdat de schimmel resten er af gegroeid waren maar ik was zo blij als een kind.
Hun website: (link verwijderd door forumbeheer)

Egel
29-08-2018 om 15:08
Zucht, reclame simpele Carla
Tsjonge, daar hebben we Carla weer met haar duffe website vol spelfouten en zonder dat de plaats van het bedrijf genoemd wordt....
Nou ja, ik ga maar weer eens melden. Zeg, ik moet ook nog werken!

Carla
29-08-2018 om 18:08
Feedback Egeltje
Dank voor de feedback Egel. Ik zal het aan ze doorgeven (ja, ik ken ze)
Maar het werkt dus ik ben blij.

Joke_65
01-07-2020 om 23:07
dit hielp voor mij
Sinds kort verkopen ze bij de drogist (etos) een nieuwe behandeling. Ze hebben daar sowieso ruime keuze aan middelen. Mijn nagels wilden maar niet genezen, maar na maanden behandeld te hebben met een behandelen van de drogist, beginnen mijn nagels er veel beter uit te zien.

Wilma
02-07-2020 om 07:07
Joke, nagellak?
Klinkt goed van dat nieuwe spul. Ik overweeg het te gebruiken maar ik lak mijn nagels in de zomer. Hoe doen jullie dat, iedere keer verwijderen en opnieuw lakken?

Johannes
06-07-2020 om 08:07
behandel je schoenen
Ik lees over het product bij Etos, dit gebruik ik ook. Ik ben nu op de helft..
Volgens mijn pedicure is het behandelen van schoenen heel belangrijk bij kalknagels.

Flavia
06-07-2020 om 09:07
schoenen, sokken
Je moet idd niet alleen je voeten behandelen, maar ook je schoenen en niet te vergeten je sokken. Anders blijf je jezelf steeds weer besmetten.
En niet alleen je dichte schoenen maar ook je sandalen, badslippers, pantoffels, sportschoenen (juist die), echt alle schoenen.
Ook je sokken altijd op 60 graden wassen en niet meerdere dagen dragen.

Veer
06-07-2020 om 10:07
Nou
Ik had twee ernstig aangetastte nagels, waaronder de nagel van mijn grote teen.
Ik ben er nu bijna vanaf door een tweemaal daags een mengsel van ongeveer 50/50 water en schoonmaakazijn op de aangetastte nagel te doen. Ik doop een wattenstaafje in de azijn en maak daarmee de nagel goed vochtig.
Het aangetastte deel wordt niet meer beter, dat moet er helemaak uitgroeien, dat duurt nu al 1,5 jaar (bij mn grote teen, die nagel was echt heel erg aangedaan).
Ik heb niets met mijn sokken of schoenen gedaan. En ben ook een tijd gestopt met de azijn, ik dacht dat uit laten groeien genoeg was en dat de schimmel bestreden was. Tot ik maanden later weer iets ongewoons zag opkomen. Direct weer aan de azijn, en ook dat proces is weer gestopt. Nu blijf ik hetvoorlopig aanstippen met azijn.

Tine Winkel
06-07-2020 om 10:07
uitgroeien duurt wel lang
maar geen anderhalf jaar, ook niet als het heel erg aangedaan is. Met een half jaar moet dat wel zo ongeveer klaar zijn. Als het echt een schimmel is, is de kans klein dat iets anders dan een pillenkuur echt werkt. Ik heb volgens mij alles geprobeerd, uiteindelijk toch maar pillen via de huisarts en ben er nu sinds enkele jaren van af.

Veer
06-07-2020 om 15:07
Het zat tot de onderkant van mijn nagelriem
Dus hele nagel moet uitgroeien. Misschien groeien mijn nagels langzaam.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.