Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Kabinet Rutte: the men who made us fat | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kabinet Rutte: the men who made us fat

Half a Twin

"Dat kweekt bij mij wel een beetje het idee dat de heren niet geheel uit idealisme in de politiek zijn gegaan maar voor hun voormalig werkgevers een goed woordje wilden doen in Den Haag. "

Dat denk ik dan weer niet, dat Rutte en Wiebes specifiek naar voren zijn geschoven om de belangen van het grootkapitaal te dienen.

Het ligt subtieler. Zij kennen die wereld, ze kennen die mensen, en als die mensen dan om iets komen vragen dan kunnen ze op een sympathieke benadering rekenen. Dat zijn immers hun soort mensen. Dat soort dingen zijn vaak niet eens expliciet, maar zo werkt het wel.
En met de gemiddelde jonggehandicapte, bijstandsgerechtigde of uitgeknepen ZZP-er hebben de heren gewoon wat minder affiniteit.

Allemaal waarschijnlijk niet bewust, maar de effecten zijn er niet minder om. Het is een van de redenen waarom de duvel hardnekkig op de grote hoop blijft schijten.

Groeten,

Temet

vrijgestelde dividenden?

Wat gaat dat opbrengen?
De individuele kleine belegger zal wel blij zijn met die paar honderd Euro dividenden per jaar, die hij belastingvrij kan innen.
Maar de overgrote meerderheid dividendontvangers zijn allicht vennootschappen, die sowieso al weinig of geen belasting op dividenden betalen.
Rest: de extra inkomsten uit BTW-verhogingen. Pure winst. Die kan dan weer gebruikt worden voor "tewerkstelling bevorderende maatregelen", zoals lastenverlagingen voor werkgevers, zonder dat daar enige tegenprestatie tegenover hoeft te staan. Dat kennen we hier ook.

Het heeft er alle schijn van dat jullie Rutte, en zijn kabinetsleden met hem, nu al aan het solliciteren zijn voor een paar zeer goed betaalde zitjes in raden van bestuur, na hun politieke carrière.

Rutte, Balkenende, Kok, Lubbers, Van Agt,... Jullie rijgen de onfrisse Harry Potters wel aan elkaar zeg. Het lijkt B wel...

Kaaskopje

Kaaskopje

30-04-2018 om 23:04

Half a Twin

Ook al ben ik geen VVD-fan, verre van, vind ik opmerkingen over Shell en Unilever altijd "gezever". Tussen aanhalingstekens om het harde er wat af te halen. Je weet bij VVD- bewindslieden dat ze uit ander hout zijn gesneden dan bijvoorbeeld van de SP, maar ze hadden allemaal eerst een andere werkgever. Je kunt niet elke politicus afschrijven vanwege werkzaamheden voor grote bedrijven, ook niet als het om Unilever en Shell gaat. Ik heb weleens gehoord dat Rutte voor VVD-begrippen het klimaat ooit hoog op de agenda had staan.

We moeten kijken naar wat ze als politicus doen. En dan weet je gewoon dat de VVD in eerste instantie werkgevers, dus ondernemend Nederland en buitenlandse bedrijven ter wille is, vervolgens de hogere inkomens en zo afdalend naar de minima. Sociale zekerheden bieden aan alles wat moet werken lijkt een minder populair onderwerp. Je eigen broek ophouden, je handen uit de mouwen steken, zo hoort het. De rest kost alleen maar belastinggeld, hún belastinggeld. Wie daarvan leeft is al snel een uitvreter of profiteur. Dat hoor je ook terug bij de aanhang.

De afschaffing van de dividendbelasting past op zich in het plaatje, alles voor het binnenhalen van grote bedrijven, maar het blijkt wel ten koste van Nederlandse ondernemingen te gaan. Waarom de VVD dan toch zo populair blijft.... Dat Rutte nog steeds kan shinen ondanks alles wat al gepasseerd is, is dankzij de kiezers. Zou het nog een keer lukken?

Wat de BTW betreft: Laurens Witvliet, waar ik nog nooit van gehoord had, vindt dat eerst de inkomstenbelasting hervormd moet worden.

Artikel: https://www.businessinsider.nl/waarom-afschaffing-van-het-lage-btw-tarief-geen-bedreiging-voor-lagere-inkomens-maar-een-algemene-btw-verhoging-wel/

Kaaskopje

"Ik heb weleens gehoord dat Rutte voor VVD-begrippen het klimaat ooit hoog op de agenda had staan."

Ja, hij heeft het een tijd over "groen rechts" gehad. Toen hij nog geen MP was. Niks meer van gehoord. Weinig meer van gezien ook trouwens, terwijl hij toch in de positie zit om op dit punt stappen te zetten.

Dus ik denk dat we mogen concluderen dat hij of van gedachten is veranderd, of dat het destijds een publiciteitsdingetje was en hij er weinig van meende.

En Yvan: al onze politici van enige statuur stromen na hun Haagse carrière door naar lucratieve banen. Het kan zijn dat ze even op het strafbankje moeten (Teeven, vd Steur), maar na een tijdje zijn ze of iets hoogs in het bedrijfsleven, of iets hoogs in de een of andere koepelorganisatie (van zorgverzekeraars, werkgevers in die-of-die sector) of ze hebben een fijne overheidsbetrekking: burgemeester, commissaris-van-de-koning, voorzitter van diverse staatscommissies (Aleid Wolfsen). Dat geldt voor links en rechts. Met de flanken als uitzondering (PVV, SP en PvdD bijvoorbeeld).

Soms denk ik wel eens dat er in Nederland niet nog meer gemeenten kunnen fuseren omdat dan de burgemeestersposten opraken en ze in Den Haag niet meer weten wat ze met hun mensen aanmoeten

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2018 om 10:05

Temet

Hoewel mijn tenen nu zo'n beetje achterstevoren in mijn sloffen staan, wat vaker gebeurt als ik iets zeg wat naar positiviteit ten gunste van onze vrolijkerd neigt, heb ik de indruk gekregen, dat hij in zijn hart wel wil vergroenen, maar ik heb de indruk dat hij die groene ziel aan de VVD verkocht heeft. Bij een andere partij zou het hoger op zijn agenda staan, vermóed ik.

Wat Teeven betreft merk ik dat ik hem meer mag als buschauffeur dan als politicus. Hij blijkt ook zelfspot te hebben en is gewoon ouwe jongens krentenbrood. Maar goed, inderdaad... voor zolang het duurt.

En inderdaad, hoe minder burgemeesters hoe groter de werkeloosheid onder ex-parlementariërs, maar goed, zij hebben wachtgeld. Onder de huidige werkloosheidswetgeving altijd nog beter dan wat de 'gewone' man krijgt.

u bent veel te goed voor deze harde wereld...

"Hoewel mijn tenen nu zo'n beetje achterstevoren in mijn sloffen staan, wat vaker gebeurt als ik iets zeg wat naar positiviteit ten gunste van onze vrolijkerd zeg, heb ik de indruk gekregen, dat hij in zijn hart wel wil vergroenen, maar ik heb de indruk dat hij die groene ziel aan de VVD verkocht heeft. Bij een andere partij zou het hoger op zijn agenda staan, vermóed ik."

Ja Temet

Tegen dat jullie Rutte (eindelijk) en de rest van dat slag halfwas burgers einde verhaal is, is er wel een prima betaald baantje voor hen. Desnoods als leden van de raad van bestuur van een overheidsbedrijfje dat de negatieve waarde van de reconstructie van Groningen en omgeving beheert, tegen een fors salaris en een motiverende bonus.

@Kaaskopje, #29

U bent echt wel een goede fee.
Goede feeën horen thuis in sprookjes, waar eenvoudige verhalen de norm zijn en naïviteit geen punt is.
Rutte heeft ongetwijfeld het beste voor, Barosso binnen de EU had dat ook, Nelie Smit-Kroes evenzeer.
Allemaal lieden gedreven door de beste intenties en ver verheven boven elke zweem van belangenvermenging of corruptie.
Het is net door dat hardnekkig ontkennen van de menselijke aard in hoofde van die lieden, dat extreem-conservatieve krachten voet aan wal krijgen.
Afgaande op sommige commentaren hier, van -ongetwijfeld goedmenende- burgers, is het al bijna zover.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 10:05

Yvan

Ik weet werkelijk niet waarom ik een goede fee zou zijn. Dan lees je niet goed wat ik zeg. Ik denk echt dat Rutte een groenere neus zou hebben, als hij een andere politieke voorkeur gehad zou hebben. Hóe groen zullen we nooit weten. Nu gaan zakelijke belangen, partijbelangen vóór zijn groene neus.

Goede fee...

"Ik denk echt dat Rutte een groenere neus zou hebben, als hij een andere politieke voorkeur gehad zou hebben. ".
Maar dat is helaas niet zo. Dàt bedoel ik dus .
Uw kennelijk optimisme doet me denken aan de eindconclusie (of een van de eindconclusies) van Erich Fromm's "Anatomie van de menselijke destructiviteit", waar hij het heeft over optimisme als een vervreemde vorm van geloof en pessimisme als een vervreemde vorm van wanhoop. Erg lezenswaardig werk, overigens.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 13:05

Yvan

Je dicht mij eigenschappen toe die je niet goed uit mijn reacties filtert. Ik ben helemaal niet optimistisch wat de neus van Rutte betreft. Volgens mij laat hij eens in de twee weken, naast zijn haar ook zijn neus bijpunten bij de kapper.

Half a twin

Half a twin

02-05-2018 om 13:05

Hi hi Kaaskopje

Hier zat net een clubje pubers zich hardop af te vragen of je kon leren liegen/jokkebrokken/de waarheid verdraaien. Zegt een van die knullen opeens: "Even lid worden van de VVD, die zijn daar hartstikke goed in. Kijk maar naar die van Rey, Linschoten, Teeven, Opstelten en Zijlstra, allemaal rechtgeluld wat krom was en dan af en toe Rutte nog het beeld laten oppoetsen." Nu begin jij over het bijpunten van zijn neus.
Pinocchio associaties?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 16:05

Half a Twin

Hoe raad je het zo? ;-)

Half a twin

Half a twin

Clubje pubers

Net aan dus. Bruggers en tweedeklassers. Wel VWO. Even earsdropping is dan soms zo leuk. Tussn 2 koppen thee de wereldproblemen opgelost voor altijd en politiek zo goed geïnformeerd en scherp, zou dat toch iets positiefs zijn van internet?

Kaaskopje

Kaaskopje

Half a Twin

Ik vrees dat politiek nog niet hoog op de lijst van mijn dochters staat. En die zijn volwassen. Maar als ik naar mezelf kijk, was ik tot mijn 22ste ook nog zo a-politiek als een deurknop. Dus ik schrijf ze nog niet af op dit vlak .

Véél meer inzetten op onderwijs...

Dat zou in elk geval leren het onderscheid maken: alle politici zijn "sympathiek". Alle bezoeken ze markten en aaien ze kinderen over de bol in pre-electorale tijden.
Alle pogen ze zo sympathiek mogelijk over te komen, terwijl "sympathie" in deze volkomen irrelevant is.
Hier in VL heeft "politiek" de reputatie iets morsigs te zijn, waar je maar beter zo weinig mogelijk mee te maken hebt.
Binnen het beperkte gezichtsveld van de doorsnee kiezer (ja, ik ben verwaand) zijn verkiezingen zoiets als een voetbalwedstrijd: de goeden tegen de slechten, enkel de goals tellen, maar uiteindelijk zijn het allemaal "profiteurs" en "zakkenvullers" en na verkiezingen "doen ze wat ze willen".
Als ik het hier zo nalees is het bij jullie niet beter en is de Trias Politica bij jullie al even onbekend en onbemind als hier...
Tja: Montesquieu leest nu eenmaal wat moeilijker dan Harry Potter en er is geen soapversie van op TV.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2018 om 01:05

Yvan

Je wordt weer beledigend. Niet doen.

In detail

Waar precies en waarom precies?

AnneJ

AnneJ

03-05-2018 om 18:05 Topicstarter

Voorschotje op het afschaffen van de dividendbelasting

https://nos.nl/artikel/2230197-unilever-topman-paul-polman-gaat-fors-meer-verdienen.html

Salaris gaat van 11,3 miljoen euro stijgt tot maximaal 13,7 miljoen. Goed gedaan jochie.

Rutte houdt

zijn zitje warm.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2018 om 22:05

Yvan

Ik weet dat jij je woorden met zorg kiest, dus je weet heel goed welke woorden beledigend bedoeld waren.

Vertel het me toch maar eens

want ik weet het dus niet.
En wat is dat daar met jullie slagbomen?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/03/8-jarige-sofie-bungelt-minuut-lang--metershoog-aan-slagboom/

AnneJ

AnneJ

03-05-2018 om 23:05 Topicstarter

Klimsport

https://www.youtube.com/watch?v=sRWhxdG_Xl0

Nooit je basisschoolkinderen op een klimsport doen. Of juist wel!:-)

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2018 om 01:05

Yvan

Nou, die slagbomen zijn bijzonder stevig. Ze kunnen verstrooide meisjes dragen, dat is nu in ieder geval getest. Het meisje zelf bleek goed om te kunnen gaan met de hachelijke situatie. Je zit op klimsport of niet tenslotte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.