Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marieke

Marieke

27-01-2016 om 22:01

Is borstgroei te remmen?

Blondie

Blondie

05-09-2018 om 11:09

Ondermaat

Heeft natuurlijk meer te maken met de omvang dan met de lengte. Maar vaak (niet altijd) is als je langer bent de omtrek ook groter, in verhouding dus. En verder heeft het ook te maken met je bouw. Ik ben niet heel lang, 1.74m, en ben ook niet dik, 70 kg (niet heel zwaar dus voor mijn lengte) maar heb wel een ondermaat van 85. En daarvan heb ik dan het laatste standje nodig.

Maar voor een meiske van 14 is het inderdaad een flinke maat ja. Vooral ook omdat bij omvang 85 een cup D echt een flinke cup is. Heb zelf cup B bij deze omvang en heb toch echt geen kleine borsten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-09-2018 om 18:09

Lengte

Er zullen maar weinig lange vrouwen zijn die mijn omvang (65-70) hebben. Die zijn dan topmodel In zoverre klopt de suggestie dus wel.
O.t. Kaaskopje, ben je zoveel afgevallen?!

Len

Len

06-09-2018 om 15:09

Nog jonger

Hier een dochter van nog maar 13 met 60FF.
Hierbij is ze ook nog eens klein en tenger.
Ik hoop echt voor haar dat het hierbij blijft want lijkt me vreselijk.
Omdat ze er ook nog zo tenger bij is valt het niet mee om een goede BH voor haar te vinden, gelukkig hebben we pas een winkel gevonden waar ze heel goed is geholpen en waar ze echt op haar gemak was.

dat valt wel mee

kleintje
als vader en moeder lang zijn dan valt een onder bustemaat van 85
echt wel mee , 85 is helemaal niet zo veel hoor

moeder

moeder

11-09-2018 om 05:09

groot

zelf ben ik best wel groot en stevig , maar ik heb maar kleine borsten
ik heb 100 b

vaak verkeerde maten

... ik heb wel eens ergens gelezen dat veel vrouwen de verkeerde maat dragen. Vaak een te grote omtrek en een te kleine cupmaat. Ik droeg altijd een 80 D toen ik puber was. Beha's zaten nooit goed. Ben 1.83 en woog toen 64 kg Maar er waren toen ( 30 jaar geleden gewoon geen andere maten) tot ik in Engeland ging wonen. Daar ben ik opnieuw opgemeten en bleek ik een 70 F te hebben. Heb nooit last van mijn borsten gehad. Toont ook niet heel groot. Als ik lees dat een meisje van 14 ondermaat 85 heeft lijkt ze toch wat overgewicht te hebben.Als dat niet zo is zou ik eens goed laten meten bij een winkel als superbra of zo.
Ik weeg nu 79 kg ( slik) en heb nog steeds geen omvang 85...maar 80.
Cupmaten op zich zeggen niets. In een cup maat 60 FF past evenveel water als in een cupmaat 75 D

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2018 om 09:09

Leene

Klopt, ik deed dat vroeger ook. Te grote ondermaat, te kleine cup. Daardoor trok de bh-band, hoe noem je dat?, altijd raar op op mijn rug en hing de boezem meer dan nodig was. Als de ondermaat goed is, daarbij moeten de haakjes in de éérste oogjes passen, dus niet in de laatste, moet vervolgens gekeken worden of de cup echt goed aansluit. Een cup groter die mooi zit, ziet er veel meer afgekleed uit dan een foute te kleine maat. Als je ijdel bent, kun je dus beter toegeven dat je een maatje groter nodig hebt .

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2018 om 09:09

Phryne

Ja, dat klopt. Inmiddels 24 kilo vergeleken met vorig jaar april. :-)

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2018 om 10:09

80 of 85

Toen mijn zus hoorde dat ik een omvangsmaat 85 droeg, viel ze bijna van verbazing om. Ik die zoveel zwaarder was dan zij en dan dezelfde omvang? Zij is zo'n 5 centimeter kleiner en nu nog 'maar' 10 kilo lichter. Ik kan nu dus waarschijnlijk 80 dragen, zij blijft kennelijk op die 85 steken.

Het scheelt echt hoe je gebouwd bent, mijn zus heeft altijd een wat rechtere taille gehad, dat zie je kennelijk terug in onze ondermaat. Bij mij is het direct onder de borsten best slank, wat daaronder gebeurt is minder fraai, maar daar wordt aan gewerkt.

Oh, mijn dochter flitste net even in de huiskamer en flitste ook meteen de deur uit, maar ik heb haar gevraagd wat haar ondermaat is. Ze dacht 70, ik had minder verwacht. Ze is zo'n 169 cm lang en 52 kilo. Geen topmodel, gewoon ondergewicht.

Ik vraag me opeens iets af,maar het zal wel nergens op slaan, zou het kunnen dat een goede omvangs-maat bij een goed gewicht, overeenkomt met je lichaamslengte - 100, tot een bepaalde lengte dan (BMI schijn je ook niet te moeten meten onder of boven een bepaalde lengte, dan gelden er andere regels)? Dochter is rond de 170 lang en ondermaat 70, ik rond de 180 en nu 80.

Kleintje

Kleintje

14-09-2018 om 10:09

Nee Kaaskopje

Zo simpel werkt het niet. Iemand van 1.70 kan smal of breed gebouwd zijn en rond of slank zijn. Ondermaat 70 is wel klein voor iemand van 1.70 m. Ik lijk qua bouw op jouw dochter, ik ben natuurlijk wel een (verouderd) topmodel (whahaha, not!). Ik draag een 70D en dat is geen standaardmaat, ik moet echt zoeken. Voor smalle dames met een grotere cupmaat dan ik moet dat pas echt lastig zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-09-2018 om 12:09

Langer

Mijn jongste dochter gaat richting 1,70 m en heeft ook 70D. Ze is pas 13 dus ik verwacht dat er nog wel wat groei in zit, zowel in cup als qua omvang. De oudste is een stuk kleiner, maar heeft wel omvangsmaat 75. Gewoon een heel andere bouw, niet dik maar wel kort en wat breder.
Als ik ons zie vind ik ons niet overdreven smal, ik kan me dus niet voorstellen dat gemiddeld in Nederland 80C is, maar daar kwam het wel op uit.

Kleintje

Kleintje

14-09-2018 om 18:09

Vandaag de proef op de som genomen, de uitkomst viel mee! Een mooie bh in de etalage gezien bij Princesse Tamtam (als merken noemen niet mag, haal de naam dan maar weg). Ik ben de winkel binnen gegaan, en jawel hoor, 70D is bij hun wel een standaardmaat. Yes, ik ben blij!

Rare bh-maat

De ondermaat correspondeert ook met de breedte van de cups. Ik heb 85A. Ik ben met een lengte van 180 en een gewicht van 72 kilo slank, maar ik heb een brede ribbenkast én brede borsten. Als ik een bandmaat 80 of 75 neem zitten de cups teveel op het midden van mijn lijf en puilt er aan de zijkant van alles uit. Toen ik 25 kilo zwaarder was had ik ook ondermaat 85 maar cup E. Nu zit de band wel wat lossig, maar echt steun heb je natuurlijk niet nodig met cupmaat A, Het is wel echt een moeilijke maat om te vinden.

skik

moeder

moeder

16-12-2018 om 18:12

ondermaat 85

ik weet niet wat iedereen hier te vertellen heeft over ondermaat 85

eigenlijk vraag ik me een beetje of jullie wel kunnen meten en zelf de goede bh maat dragen
ondermaat 85 is echt niet bijzonder hoor ! dat is alleen bijzonder als je een super slank model bent m dan haal je 85 niet maar anders valt dat echt best wel mee
als je volwassen bent , dan is een ondermaat van 100 toch ook heel normaal?
ik heb zelf 100 b en ben echt niet bijzonder dik hoor

grotere maat

waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat mijn dochter nu al een grotere bh maat nodig heeft dan dat ik zelf heb,
dat is lastig als ik een bh moet kopen voor mijn dochter want dat doet ze nog niet zelf
meestal wordt er dan gedacht dat ik de hele verkeerde maat bh koop
wat ik ook lastig vind is - mijn dochter is ook aardig lang voor haar leeftijd - om een panty voor haar te kunnen kopen waar de benen lang genoeg van zijn

Tango

Tango

30-12-2018 om 19:12

Meenemen

Hoe oud is je dochter, Panty? Dat ze zelf nog geen bh's koopt begrijp ik. Met een grote maat is dat ook best lastig. Maar ik begrijp dan ook weer niet dat jij het doet voor haar. Haar meenemen naar de winkel is dan toch veel handiger? Hier doe ik dat met dochter (17) ook. Ik betaal haar bh's ook omdat ze een grote maat heeft en ze daardoor vaak flink duur uitvallen. Maar ze moet wel zelf mee en passen. In het begin vond ze dat vervelend, omdat er ook weleens iemand uit de winkel mee moet kijken, maar nu doet ze het probleemloos.

Yanea

Yanea

01-01-2019 om 09:01

Panty

Je kunt toch gewoon bh's laten thuisbezorgen? Sport-bh's in verschillende cupmaten thuis passen en wat niet goed zit, terugsturen.

Mijn oudste heeft trouwens 75F en die draagt met gym en paardrijden altijd (goede) sport-bh's.

Panties koop ik zelf altijd een of twee kledingmaten te groot, dan rekken ze ook in de lengte mee :-)

yanea

er staat toch nergens dat ik ze koop in de winkel ?
meestal bestel ik bh s bij meijermode.nl
daar hebben ze veel stevige bhs ook in grote maten
voor mezelf bestel ik daar ook wel , maar ik blijf het lastig vinden dat ik voor mijn dochter een grotere cupmaat moet bestellen als voor mezelf

Yanea

Yanea

20-01-2019 om 10:01

Waarom?

Waarom vind je het lastig dat je voor je dochter een grotere cupmaat moet bestellen dan voor jezelf? Je hebt toch ook jarenlang kleindere (kinder)maten gekocht?

yanea

daarom juist , zelf heb ik een maatje b en dan moet ik voor mijn dochter die nog niet eens 16 is al een d cup bh kopen

Yanea

Yanea

21-01-2019 om 15:01

Panty

Ik snap nog steeds niet waarom dat lastig is. Mag je kind niet opgroeien of zo?

Plop

Plop

21-01-2019 om 18:01

Simpel

1. Ze vindt het niet fijn dat een kind een grotere maat heeft dan zijzelf

Of

2. Ze vindt het niet fijn dat een kind een grotere maat heeft dan zijzelf

Dus eigenlijk baalt ze van haar B-cup, tenzij haar dochter een A-cup had gehad..

moeder

moeder

13-03-2020 om 06:03

90 e

ik heb een dochter van 15 en die heeft al 90 e , ze heeft grotere borsten dan haar moeder

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.