Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marieke

Marieke

27-01-2016 om 22:01

Is borstgroei te remmen?

Simona Halep

Simona Halep

02-02-2016 om 16:02

Beetje off topic : topsporter borstverkleining

Simona Halep heeft op 18 jarige leeftijd haar borsten laten verkleinen en is nu nummer 3 op de ATP ranglijst.

Algemeen Dagblad: De Roemeense liet haar borsten in 2009 verkleinen, omdat zij er als topsportster rugklachten van kreeg. Na die drastische maatregel bleef voor de juniorenkampioene van Roland Garros het directe succes op het hoogste niveau nog uit. Maar nu, vier jaar later, verkeert de 21-jarige tennisster in de vorm van haar leven. En lijkt het de opoffering meer dan waard geweest.

Helaas ervaring

Ik heb ervaring met grote borsten. Op mijn 11e cup B, met 15 jaar cup F en rond mijn 18e was cup G bijna te klein. Mijn kleding maat is 38 dus het past ook helemaal niet bij mijn figuur. Ik heb vanwege mijn borstomvang best veel gemist: zwemmen deed ik op mijn 14e niet meer. Volwassen mannen of jongens die continu roepen 'dat je lekkere prammen hebt' stimuleert een meisje van 14 niet om een badpak aan te trekken. Paardeijdebn: mee gestopt. Ondanks de goede BH uit een speciaalzaak deed het te veel pijn.
Nek- en rugklachten waren ook dagelijkse fysieke last.

Op mijn18e mocht ik dan eindelijk geopereerd worden! Eerder deden ze dat niet omdat de biel dan toch weer zou groeien. Ik zeg je: dat is het beste wat ik ooit heb gedaan! Inmiddels is het al 21 jaar geleden. Ik hen drie kinderen grootgebracht (ook met borstvoeding, maar dat lukt niet altijd). Ik zeg: nog even doorbikkelen en ga ervoor!

Vroeger had ik een D cup

Maar 7 jaar werken bij de post hebben er een B van gemaakt... Wat ik niet altijd even leuk vind.

Voor dochter heb ik laatste week voor het eerst E cups moeten halen... Zij vindt het ook maar niks gezien zij dol is op leuk ondergoed en dat is in deze maten nauwelijks te krijgen of erg duur.

postduif

Ga met je dochter eens kijken bij de Primark, deze hebben ook grote maten?

groter dan mijn borsten

mijn dochter is 15 en die heeft al maat 90d !
ze kan nooit een bh van mij lenen want die zijn haar veel te klein

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2018 om 09:08

Panty

Dan heeft ze dus ook overgewicht. D is de grootte van haar borsten, dat is al best fors voor haar leeftijd, 90 de omtrek er net onder. Daar zou ze wel iets aan kunnen doen (tenzij het door een gezondheidsprobleem komt), dat zal ze ook merken in de cupmaat. Een meisje van 15 heeft als het goed is nog geen uitgezakte theezakjes, dus de vorm komt dan makkelijker terug. Omdat ze nog maar 15 is, moet dat afvallen wel verstandig en misschien met begeleiding gebeuren.

Mijn eigen ervaring is dat de cupmaat nog flink kan groeien als je eenmaal volwassen bent, kinderen krijgt en/of zwaarder wordt. Ik had op mijn 20ste 80B, mijn huidige bh's zijn 85H. Ik denk dat ik nu G pas, maar omdat ik een stukje van mijn borsten ga inleveren, wacht ik af wat het dan precies gaat worden.

Hoe koopt ze nieuwe bh's eigenlijk? Een nieuwe bh, moet je op de eerste haakjes (ik weet even niet hoe je die 'oogjes' moet noemen) kunnen zetten, niet op de laatste. Tijdens het dragen moet je de haakjes nog minstens een plekje strakker kunnen zetten. Dus na het wassen op de eerste, op de tweede dag op de tweede, ik noem maar wat.

Guppie

Guppie

09-08-2018 om 20:08

Hormonen

Tegenwoordig hebben veel vrouwen te maken met insulineresistentie en oestrogeendominantie, waardoor ook een andere verhouding tussen spieren en vet. Heeft te maken met onze eet- en leefstijl. Daardoor zie je ook een vroegere puberteit en gemiddeld grotere borsten. Rekening houden met het voedingspatroon kan schelen. Vooral matig met suiker en zuivel. In vlees zitten vaak ook hormonen dus beter biologisch en met mate. En xeno-oestrogenen vermijden. Zorgen voor natuurlijke middelen, die het teveel aan oestrogeen helpen verminderen, kan schelen. Als je eenmaal grote borsten hebt zullen ze niet zomaar kleiner worden maar het zou kunnen schelen in nog meer groei.
Pilgebruik, bron van oestrogeen, kan de borstgroei juist stimuleren.

mirreke

mirreke

09-08-2018 om 22:08

Borstverkleining

Er zat bij mij een meisje in de klas die op haar 16e een borstverkleining kreeg omdat ze zoveel last kreeg van haar rug.
Als zoiets bij dochter van TS speelt, zou ik dat zeker met een arts gaan overleggen.

Verder over grote borsten in de puberteit: ik had dus best wel grote borsten in de puberteit. Wat vond ik dat vreselijk zeg. Idd altijd die valse aandacht van mannen, bah, op een manier waar je nog helemaal niet aan toe bent, en trouwens, waar ik later ook echt geen behoefte aan had. En ik sliep (en slaap) graag op mijn buik en dat deed zeer.

Bij mij is zijn mijn borsten gelukkig kleiner geworden toen ik ouder werd... Nu zijn ze mooi in proportie en van mij mogen ze nog wel kleiner. Ik vind grote borsten niet mooi en vre-se-lijk onhandig.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2018 om 01:08

Mirreke

Zolang grotere borsten mooi op het lijf zitten, is er niets mis mee. De boodschap dat groot niet mooi is, moet dochter van Panty vooral niet horen. Die mag ze trots dragen. Maar als ze echt een last worden, smetten, rugpijn, kromme houding, niet prettig kunnen sporten e.d., is dat niet leuk. Een borstverkleining op zo'n jonge leeftijd is niet aan te raden, vind ik. Tenzij een meisje er echt extreem veel last van heeft. De kans is aanwezig, dat het formaat nog toeneemt. Zeker als ze in verwachting is, mocht dat haar wens zijn.

Fransien

Fransien

10-08-2018 om 14:08

kennis had borstverkleining op 17e

Ze was toegelaten op het conservatorium op de afdeling slagwerk/percussie en had cup G (kledingmaat 36/38, bijna 1.80, dus ook niet te dik ofzo), dat ging hem niet worden met haar opleiding en toekomstige beroep. Borstverkleining op medische gronden gekregen, ze heeft er geen spijt van gehad. Ze is naar een cup C gegaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2018 om 14:08

Fransien

Ik neem het van je aan hoor :-), maar ik zit me nu toch af te vragen waarom een grotere cupmaat niet kan voor slagwerk of percussie. Ik heb H en ben 1.82, ik zie het probleem niet.

Ik kan me voorstellen dat het een hele verbetering was. Ik ben ook niet tégen een operatie op die leeftijd, maar alles moet dan wel genoemd worden, zodat er later geen onaangename verrassingen zijn.

Fransien

Fransien

10-08-2018 om 15:08

Drummen

Op het conservatorium wordt zo'n 8 uur per dag oefenen verwacht en slagwerk/percussie is lichamelijk behoorlijk zwaar. Je zit snel wat voorover gebogen.
Ik weet niet of jij wel eens achter een drumstel hebt gezeten (is leuk!) maar daarbij zitten borsten snel in de weg en in die houding krijg je snel last van je rug bij een flink gewicht aan de voorkant.
Vandaar dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2018 om 01:08

Fransien

Een drumstel zou ik minder leuk vinden, maar een jembe lijkt me helemaal geweldig.

De ervaring zal wel geleerd hebben dat een flinke boezem niet handig is bij slagwerk, toch vind ik het apart dat je daar niet zelf over mag beslissen. Er zijn wel meer beroepen die belastend kunnen zijn. Acht uur lang brood snijden en op de toonbank zetten bijvoorbeeld.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-08-2018 om 10:08

Waar lees jij Kaaskopje

Dat ze daar niet zelf over heeft mogen beslissen?

Langeafstandsdjembéën

Ik kan me voorstellen dat grote borsten danig in de weg zitten als je percussie speelt. Heen je die djembé tussen je knieën, kan je hem niet eens meer terugvinden omdat je boezem er voor/ boven hangt. Of dat je je conga's zo ver van je af moet zetten omdat je anders met je armen niet om je voorgevel hen kan.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2018 om 01:08

Ginny

Door jouw opmerking ben ik eerst maar weer even gaan lezen. Ik heb het denk ik anders opgevat dan er staat.

"Ze was toegelaten op het conservatorium op de afdeling slagwerk/percussie en had cup G (kledingmaat 36/38, bijna 1.80, dus ook niet te dik ofzo), dat ging hem niet worden met haar opleiding en toekomstige beroep. "

Ik haalde er in eerste instantie uit dat de opleiding vond dat het hem niet ging worden.

Fransien

Fransien

13-08-2018 om 11:08

eigen keuze

Het was haar eigen keuze, ze was aangenomen op het conservatorium, maar ze kreeg wel het advies om het te laten doen met de verzekering dat ze hoe dan ook aangenomen was ongeacht wat ze besloot.
Op basis van het advies van het conservatorium en haar huisarts heeft ze een doorverwijzing gekregen voor een borstverkleining op medische gronden.

Nu ik het nalees kon mijn tekst inderdaad anders opgevat worden dan ik bedoeld had.

Tango

Tango

13-08-2018 om 12:08

Dochter hier

Is ook 17 en heeft cupmaat 75 F. Ze is dus ook niet dik maar wel een grote cup. Ze wil ook graag een borstverkleining want ze vindt dat veel kleding haar niet mooi staat door haar grote borsten. Ze heeft ook wel een tijdje last gehad van rug en schouders, maar hoor haar daar nu niet meer over. Was ook een combinatie van zware borsten, geen goede bh en veel zittend werk achter de kassa. Vaak had ze na haar werk last. Inmiddels heeft ze een andere bijbaan waar ze voornamelijk staat. Dat gaat blijkbaar beter.
Ik wist niet dat een borstverkleining ook al kon onder de 18 jaar. Zal nog eens aan haar vragen of ze nog veel last heeft en anders wachten we tot haar 18e. Ik vind het ook best een heftige operatie.

Krisje

Krisje

13-08-2018 om 15:08

Ter lering en vermaak

Ik heb het hier al eerder uitgedragen, er bestaat niet zoiets als "een d-cup". 65 d is heel iets anders dan 85 d.

Lees dit eens https://superbra.nl/blogs/news/hoe-werken-bh-maten

Kleintje

Kleintje

13-08-2018 om 15:08

Inderdaad Krisje

Ik draag een 65-70D en ik heb echt geen grote borsten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2018 om 02:08

Zere rug

Ik heb artrose in mijn rug, op schouderbladhoogte. Ik had als ik wat langer bij het aanrecht stond te snijden en dergelijke snel last van mijn rug, maar ook bij mijn borstbeen. Dat is ook één van de redenen waarom ik een borstverkleining heb aangevraagd. Daarnaast merkte ik dat mijn beenspieren niet veel kracht meer hadden en ben daarom naar fysiotherapie gegaan. Dat hielp al, maar ik ben na een poosje gestopt en aan fitness begonnen. En ik moet zeggen dat ik minder last van mijn rug heb. Ik heb zelfs gemerkt dat trainen, terwijl het ergens op mijn rug een beetje vast zat, de boel weer losmaakte. Dat hielp beter dan rustig aan doen, zoals ik de tussenliggende dagen had gedaan. Niet dat ik overal vanaf ben hoor. Ik heb zondag bij een concert gestaan en voelde dat toch weer in mijn rug, het is niet anders. Ik ben benieuwd of die klachten minder worden met minder gewicht aan de voorkant . Dus oefeningen om de spieren sterker te maken, vooral ook in de rug en buik, zijn extra aan te bevelen als je grote borsten hebt, vind ik. En een goede bh is zeker ook een must.

Wat de operatie betreft, zie ik niet zozeer tegen de operatie op, maar tegen het herstel. Ik kom af en toe verhalen tegen waar ik niet vrolijk van word. Maar ik laat me daar niet door ontmoedigen. Dat is van later zorg.

grote maat

mijn dochter is net 14 en heeft nu al een grotere bh maat dan dat ik zelf heb ze heeft nu al cup 85 d

Kleintje

Kleintje

04-09-2018 om 14:09

panty

Is je dochter heel lang? Want een ondermaat van 85 is best wel flink voor een 14-jarige. Tenzij ze natuurlijk heel lang is. Ik vraag me af of het ook niet een beetje aan haar gewicht ligt? Niet leuk om te horen en sorry als het niet aan de orde is, maar het enige wat je zelf aan je cupmaat kunt doen is afvallen. Binnen bepaalde beperkingen natuurlijk, daarna komt Kaaskopjes scenario in beeld.

Tango

Tango

04-09-2018 om 23:09

Lengte

De ondermaat (ik wist niet dat het zo heet hoor) heeft toch niets met lengte te maken, maar juist met de omtrek onder de borsten? 85 klinkt inderdaad als wat aan de stevige kant. Dochter hier heeft ook een grote cup maar wel maat 75. Ikzelf heb iets kleiner, maar ook 75.
Afvallen kan inderdaad nooit kwaad. Zelf ben ik ook wat kilo's kwijt en inderdaad ook wat borstomvang. Ik denk dat ik wel naar een cupje kleiner kan. Ga binnenkort maar eens even passen. Heb daar een hekel aan eigenlijk. Vond het wel makkelijk dat ik gewoon iedere keer hetzelfde model in dezelfde maat kon pakken.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2018 om 11:09

Vergelijking

Ik draag nog ondermaat 85, maar denk nu 80 te kunnen kopen. Ik ben lang, 182 cm en weeg nu 79,5-79,8. Een meisje van 14 met ondermaat 85 komt op mij dus ook over als 'een beetje stevig'. Dat is totaal niet schandelijk of zo, dat is dan voor nu het gegeven.

Als dochter slagwerk doet, vraag ik me spontaan ook af of een wat stevige omvang door spiermassa kan komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.