Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

07-02-2019 om 22:02

In de lappenmand...

Sterkte

Sterkte met opknappen en ik hoop dat het met alle medicatie lukt. Fijn dat de kransslagaders goed zijn.

rutiel

rutiel

18-02-2019 om 13:02

So far so good

Fijn dat de uitslag van het onderzoek goed is. Hopelijk heb je je een beetje over de nare ervaring van het onderzoek zelf heen kunnen zetten.
En nu dus op naar het volgende: die kaakchirurg toch?

Hopelijk kun je in de tussentijd ook wat genieten van het mooie weer. Werk je trouwens weer/nog? Of ligt dat ook stil?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-02-2019 om 17:02

Heerlijk weer !

...ik ben oproepkracht, op het moment is er weinig werk - maar als er een gaatje valt, dan kan ik aan de slag. Receptiewerk in een zorgcentrum is niet zo wild :)
Daarnaast schrijf ik o.a. voor een huis-aan-huisblad. Schrijven lukt gelukkig wel :)
Verder paste ik elke week een dag op twee kleinkinderen, dat is nu afgezegd. Fysiek kan ik duidelijk minder. Gauw buiten adem.

Maar ik geniet zeker van het heerlijke weer! En probeer de operatie nog even uit mijn gedachten te houden, want die voelt toch wel heel spannend.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-02-2019 om 10:02

ah die arm

Irritant, maar die arm waardoor de katheterisatie is gedaan speelt nog steeds op als ik ' em wat minder ontzie. Volgens de brochure mag je na een week weer alles met die arm doen, sporten, zware activiteiten (wat zouden dat exact zijn?),. Vorige week was ik op dag 6 wat te lang aan het schrijven (met de hand aantekeningen maken) en 's avonds heb ik toen maar een paar uur strak op de bank gezeten met mijn arm op een kussentje. Het is allemaal geen ramp, maar ik word er wel constant aan herinnerd dat er wat is.

De schildkliermedicatie gaat wat helpen merk ik, dat gevoel 'er gebeurt iets spannends!' is weggeebt. Maar ik kom nog niks aan. Zal meer tijd nodig hebben.

Inmiddels een flinke enveloppe met info van het academisch ziekenhuis ontvangen, ik word half maart een ochtend lang op de pre-poli verwacht. Alweer zoiets wat benadrukt dat dit allemaal toch wat anders is dan een griepje. En dan de info over revalidatie. Het gaat heel wat pijn kosten...

Pff ik probeer me erop voor te bereiden maar aan de andere kant schuif ik het graag van me af. Het mooie weer helpt. En de aanwijzing dat ik elke dag moet wandelen!

rutiel

rutiel

25-02-2019 om 13:02

Het haperend lichaam

Wilgenkatje, ik voel met je mee hoor. Zo'n arm, dat zal best wel weer goedkomen. Maar het is dan weer zo'n extra dingetje "dat het niet doet" en daarom toch bezig blijft om in de hoeken van je hersenen te knagen.

Wellicht dat hoe meer dingen afgevinkt kunnen worden, hoe opgeruimder het in je hoofd wordt. Ik help het je hopen. Ik weet niet hoe ernstig het is dat je nog niet bent aangekomen. Je bent ook niet meer afgevallen toch? Dat lijkt mij winst, maar ja ik heb makkelijk praten natuurlijk.

Zo'n opname is echt zo'n giga-hobbel natuurlijk. En een dik pakket met informatie maakt het ook allemaal niet makkelijker. Je krijgt dan toch (terecht) het gevoel of er heel wat op stapel staat. Maar aan de andere kant zit je nu in de molen en wordt het stukje bij beetje helderder hoe dit allemaal gaat verlopen.

Veel sterkte, ik hoop zo dat het allemaal toch meevalt!

Sterkte met je er doorheen slaan

Wat zou het handig zijn om een resetknop te hebben, waar je alle problemen daarna gelijk achter je kan laten. Maar zelfs dan duurt resetten nog altijd langer dan je denkt.

Sterkte met het verwerken van alles het het jezelf inwerken van hoe de behandeling zal gaan

Wilgenkatje

Wilgenkatje

31-03-2019 om 22:03

En nu...

Tijdens de pre-operatieve poli voor de hartoperatie deed ik mee aan een onderzoek. Research in verband met bepaalde technische handelwijze tijdens de operatie. Ik ging kort in het scanapparaat. Vooraf was mij medegedeeld dat, als er iets gezien zou worden wat niet te maken had met dit onderzoek, er actie zou worden ondernomen. En ja. Twee dagen later belde de onderzoeker, geruststellend, misschien was het niks, maar twee plekjes in ene borst gezien.

Ik ben nu anderhalve week verder. Foto - echo- biopt - gesprek met oncologisch chirurg.
Als het vlot gaat, hoor ik morgen de uitslag van het biopt. Kansen 50/50, volgens arts.
Ik was eerst koelbloedig maar voel me nu stikzenuwachtig....

Alison

Alison

Plekjes

Jeetje, je krijgt het wel voor je kiezen. Heel veel sterkte

Sally MacLennane

Sally MacLennane

Oh bah...

Het is wel véél allemaal...

Sterkte met alles en ik duim dat de uitslag mee valt!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

Wat rot Wilgenkatje

Sterkte. Ik hoop dat het meevalt. Lichtje voor moed en kracht 🔥

Kaaskopje

Kaaskopje

Ook dat nog 😱

Ach joh...

Ik hou je in de gaten morgen.

Oh, jeetje, wilgenkatje,...

Wat een toestanden opeens.......pfffffff.

Mocht het onverhoopt ‘iets’ zijn dan ben je over een jaar natuurlijk ongelooflijk blij dat je er vanwege die toevallige research-scan zo waanzinnig vroeg bij was. Maar ja. Dat is over een jaar. Voor nu kan ik me levendig voorstellen hoe je je voelt.......

Voor nu eerst maar heel veel sterkte de komende 24 uur....

Liefs,

Ingrid

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-03-2019 om 23:03

Sterkte

Sterkte met wachten, en hopelijk valt het mee.

Marinade

Marinade

Sterkte!

Ik hoop op een goed bericht voor je, morgen.

Watervrouw

Watervrouw

Wat ellendig

Alsof het niet genoeg is.
Heel veel sterkte. Ik hoop mee morgen.

rutiel

rutiel

01-04-2019 om 14:04

Oh help

Ook dit nog erbij... Wat duurt een dag wachten dan lang lijkt me. Ik denk aan je en steek een kaarsje aan voor een goede uitslag.

O wat naar

Ik hoop dat het een goede uitslag is.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

01-04-2019 om 15:04

Opluchting!!!

Aan het eind van het uitgelopen spreekuur waar een extra plekje voor me was gevonden, mochten we eindelijk naar binnen. De uitslag was er nét en de arts was samen met ons opgelucht om het resultaat! Er is niks kwaads gevonden. Tjongejonge wat zijn we blij en opgelucht!!! Ongelooflijk, ik durfde bijna niet te hopen dat dit goed zou aflopen.

Morgen komt deze kwestie nog op tafel in het overleg tussen de betrokken deskundigen en donderdag zal de arts me tijdens haar poli-uren bellen om uit te leggen wat de bevindingen waren.

Pfoei! Dat was niet mis zeg. Ik was lang kalm maar gisteravond kreeg ik het te kwaad.
Dus nu echt wachten op de oproep voor de hartoperatie, zoals het er nu uitziet..

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-04-2019 om 16:04

Gelukkig

Dat moest je er ook echt niet bij hebben. Gelukkig alles goed op dat vlak.

Pirata

Pirata

01-04-2019 om 16:04

Wat fijn

Wat een opluchting! Sterkte met de andere problemen, maar dit is vast een zorg minder!

Pffff wat een opluchting!

Gelukkig niets extra's erbij!
Fijn dat er de uitslag er ook snel was.

Sterkte met wachten op de oproep en ik ga ervan uit dat je wel even post wanneer je voor je hartoperatie opgaat, zodat ik een verse "sterkte" kan geven.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2019 om 17:04

Blij!

Ik ben heel erg blij voor je 😊

Emmawee

Emmawee

Dat is schrikken...

En wat een fijne opluchting!

En dan blijft er nog genoeg gedoe over. Sterkte daarmee!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

Wat fijn zeg!!!!

Op afstand ben ik mee opgelucht!

Wat een fijn nieuws....

Heerlijk.....geniet ervan!

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.