Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Erica
15-12-2018 om 20:12
Ik heb een Tia gehad
Twee weken terug had ik mijn weekend heel anders voorgesteld, maar heb het in het ziekenhuis doorgebracht waar ik 24 uur aan de monitor moest. Daarna mocht ik naar huis, Mag alles doen, werken, sporten, twee weken geen autorijden, maar ik ben nu behoorlijk van slag. Ik ben heel erg geschrokken. Ik werd wakker van brandende ogen, kon mijn arm niet goed bewegen en heb mijn zoon van 18 geroepen en omdat ik niet goed uit mijn woorden kwam, heb ik hem gevraagd 112 te bellen. Ik wist gelijk wat dit was. Een half uur later, de klachten waren allang weg, was ik in de ambulance op weg naar ziekenhuis. Ik heb nog een paar keer korte uitvalsverschijnselen gehad, iedere keer 2 minuten, Na drie kwartier was het helemaal over.
Mijn moeder heeft een beroerte gehad en is halfzijdig verlamd geraakt. Mijn broer heeft ook vaatproblemen en heeft stents.
Ik ben 61, ik ben heel actief, superfit, rook niet, eet gezond, drink nauwelijks,, nog nooit ziek geweest. Iedereen schat mij 15 jaar jonger, echt en men snapt echt niet dat dit mij is overkomen. In de scan geweest, niks te zien, bloedsuiker en cholesterol waren goed, Ik had wel hele hoge bloeddruk. Dat kan een reactie zijn op de Tia, zei de neuroloog, maar moet wel over twee weken weer normaal zijn. Nu meet ik thuis de bloeddruk en ik zie een langzame daling.
Ik ben bang dat ik zonder het te weten jarenlang met hoge bloeddruk heb rondgelopen. En dat is funest voor de vaten. De huisarts heeft me wel bloeddrukverlagers gegeven, maar hoe weet ik nu of ik altijd een hoge bloeddruk heb? Ik wacht nog een paar dagen met die pillen, eerst kijken of mijn bloeddruk weer normaal wordt.
Het is zo onwerkelijk. Zo ben je fit en gezond en ineens ben je een patient en levenslang aan de bloedverdunners en cholesterolverlagers ( doen ze standaard, ook al was cholesterol goed)
Ik ben zo geschrokken! Ik durf bijna niet meer te gaan slapen, bang dat het weer gaat gebeuren. En wat is de oorzaak hiervan? Ik pieker me suf hierover. Het gevoel een tijdbom in je hoofd te hebben is vreselijk. En hoe nu verder? Bij de huisarts geweest en dan aan de pillen en over 4 weken terugkomen. Herkent iemand dit?
Verder denkt iedereen dat ik moe en ziekjes op de bank hang, maar ik ben totaal miet moe of ziek, ben net zo fit als voorheen. En dat je maar gauw weer moet opknappen etc. Dat is ook zo raar, je bent ziek, maar je voelt het niet.

Flavia
30-12-2018 om 21:12
Klaar
Guppie kopieert vooral kennis van vage websites en komt dan nergens op terug.
Ga je vragen naar de bron van de website en kijk je zelf wel verder komt medische kennis in eens van een ICT-er die nu aan de innerlijke mens wil gaan werken om de energetische balans te verbeteren.
Geen enkele onderbouwing van haar quotes. (aannemende dat het een zij is)

Kaaskopje
31-12-2019 om 01:12
Dank je wel Flavia
Klaar, ik zie in alleen al in mijn omgeving dat zélfs mensen die bereid zijn veel op te zoeken, toch gevoelig blijken te zijn voor onzin-informatie. Dat kan best riskant zijn.

Angela67
31-12-2019 om 11:12
klaar
onderuit halen of om bewijs vragen zijn niet hetzelfde.
Maar het lijkt mij goed om mensen die zomaar baarlijke nonsens schrijven zonder enige onderbouwing maar wel doen alsof het waar is, volcontinu van tegengas te voorzien.
Het grootste risico voor de mensheid is het ontkennnen van wetenschappelijke methoden als enige manier om feiten en meningen van elkaar te onderscheiden.
Als je die scheiding namelijk zo goed mogelijk maakt en je zorgt voor voldoende opleidingsniveau van de bevolking kan iedereen zelf bedenken wat zij/hij kiest.
gr Angela

Bosbes
01-01-2019 om 12:01
Zo eens Angela, Flavia en anderen, en..
Klaar, je zal zelf wel heel zweverig zijn (of 'open staan voor' [van alles en nog wat dat de wetenschap niet bewezen krijgt]).
Dat je het allemaal reuze helder en zelfs praktisch (!) vindt van Guppie zegt al alles.
Dan nog een zin als 'waar zit je pijn Kaaskopje?', maakt het beeld compleet.

Yanea
01-01-2019 om 13:01
de stelligheid van Guppie
Wat mij vooral tegen staat, is de stelligheid waarmee 'medische waarheden' worden verkondigd. Neem de zin 'bij een tia of beroerte speelt ook een te hoog homocysteine een rol'. Als ik dan zoek naar onderzoeken, zie ik dat er wel relaties zijn tussen een te hoog gehalte aan homocysteïne en aderverkalking (dat dan weer kán leiden tot hart- en vaatziekten). Maar nergens blijkt dat het een oorzaak-gevolg-relatie is. Het kan ook zijn dat de hoge homocysteine juist het gevolg is van de aderverkalking (net zo als een verhoogd gehalte aan eiwit CA125 niet de oorzaak is van eierstokkanker maar een gevolg).
En hoe groot de kans is op deze gevolgen bij een verhoogd homocysteïnegehalte, is ook niet duidelijk.
Dat maakt de stelligheid van Guppie wat onwaarschijnlijk.

Ginny Twijfelvuur
01-01-2019 om 16:01
Dat is nou juist het knelpunt met alterneuten
Het is vaak iets met klok en klepel, en daar dan een eigen verklaring op semi leekniveau overheen.
Een echte dokter zal zo'n boude uitspraak nooit doen.
Maar het is altijd fijn als je zaken in hokjes kunt stoppen, daarom slaat dit ook aan bij mensen.

Klaar
01-01-2019 om 17:01
Angela
Helemaal eens met je posting en je boodschap.
Mij lijkt het duidelijk dat Guppie een mening geeft, en wat mij betreft staat het iedereen vrij dat te doen. (er wordt nergens beweerd dat hij/zij een arts is)
Tegengas geven komt mi beter uit de verf als dat op minder vervelende wijze gebeurd.

Yanea
01-01-2019 om 19:01
Nou Klaar
Ik vind helemaal niet duidelijk dat Guppie een mening geeft. Ik lees nergens dat zij het denkt of vindt, ze poneert het als feiten. Dat zijn het niet.

M Lavell
01-01-2019 om 20:01
nou dan
Klaar "Mij lijkt het duidelijk dat Guppie een mening geeft, en wat mij betreft staat het iedereen vrij dat te doen"
Dat betekent dat ze ook tegen gesproken kan worden door mensen die van mening zijn dat ze onzin, of ongefundeerde stelligheid verklaart.
Er bestaat geen recht om zonder tegenspraak te spreken.
"Tegengas geven komt mi beter uit de verf als dat op minder vervelende wijze gebeurd."
Tja, dat is ook een mening.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.