Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

jess
10-04-2012 om 11:04
Hoofdpijn
Ik heb al een hele tijd hoofdpijn aan rechterkant gezicht. Het trekt achter mijn ogen en jukbeen. Is soms hele dag aanwezig, afgewisseld met steken. Af en toe (gelukkig niet vaak) kan ik er zelfs niet door functioneren. Dan is het zo erg dat ik alleen op de bank kan liggen.
Ik heb veel last van stress. Kan het daardoor komen of kan het iets anders zijn.

Temet
11-04-2012 om 20:04
Jess
Sorry Jess, maar ik snap het niet. Je hebt forse klachten en gaat naar de huisarts. Die schrijft medicijnen voor. Je hebt je redenen om terughoudend te zijn met medicijngebruik. Dan kan je toch, voor dat recept wordt uitgeschreven, vragen naar de bijwerkingen en uitleggen waarom je daar zo kritisch op bent?
Zoals ik het nu lees - misschien heb ik het mis - heb je die medicijnen gehaald en besluit je vervolgens ze niet te proberen. Dat snap ik dan gewoon niet, eerlijk gezegd.
Groeten,
Temet

Janeway
11-04-2012 om 22:04
Terug keren van migraine
Ik gebruik ook sumatriptan. Ik heb vaak migraine en een aanval duur bij mij 72 uur. Dat is al jaren zo, met sumatriptan heb ik 12 uur geen hoofdpijn en kan ik gewoon functioneren. Daarna komt het weer terug. En als ik moet werken bv neem ik nog een tablet. Dat kan, want je mag er 2 per 24 uur. Ben ik thuis dan stel ik het uit. Evt voor het slapen neem ik dan een tablet omdat ik anders niet kan slapen van de hoofdpijn. Dit regel ik zo'n dag of 3 totdat de aanval echt voorbij is. Als ik geen sumatriptan gebruik heb ik 3 dagen pijn in mijn kop. Met sumatriptan heb ik 3 dagen een aanval maar een stuk minder uren pijn. Dus dat migraine terug komt kan dus ook te maken hebben met hoelang je aanvallen duren.
Ik slik ook wel eens sumatriptan als ik dus achteraf geen migraine heb. Dan werkt het dus gewoon niet.Gebeurt bijna nooit maar is wel eens voorgekomen. Tja je zou het kunnen proberen of het werkt.. Een collega van mij heeft hele erge migraine en sumatriptan werkt voor haar niet goed genoeg, en ze heeft erg last van de bijwerkingen. Daar heb ik dan totaal geen last van. Gewoon toch proberen wat de arts je voorschrijft.. Waarom ga je anders naar een dokter als je toch niet van plan bent om de medicatie die hij/zij voorschrijft te gebruiken. Of kaart dat dan aan in de spreekkamer. ALs je alle bijsluiters leest bij medicijnen dan neem je echt nooit meer wat.
Sterkte met je hoofdpijn.. Ik ga zo ook plat want migraine komt er aan.

Fiorucci
12-04-2012 om 07:04
Waarom naar de dokter? janeway
Waarom ga je dan naar de dokter omdat je toch geen medicatie wil gebruiken? Omdat je graag wilt weten of de hoofdpijn niet kan wijzen op iets ernstigs, of het migraine zou kunnen zijn of iets anders,etcetc. Je gaat toch niet alleen voor pillen naar een huisarts? Een goede huisarts legt uit en geeft de mogelijkheden. Aan jou wat je ermee doet.

Brianna F
12-04-2012 om 09:04
Afbreken aanval
Ik heb inmiddels zoveel ervaring met migraine dat ik een aanval voel aankomen voor ik hoofdpijn krijg. Ik slik dan een dag of drie triptanen (3 per dag) en kom mijn aanval hoofdpijnloos door. Als ik ga slikken als ik al hoofdpijn heb, helpt het niet meer. En ja, dan zal ik best een keertje slikken terwijl het uiteindelijk geen migraine had geworden. So be it. Alles liever dan migraine.

Kobalt
12-04-2012 om 11:04
Brianna
Ja, volgens mij heb ik dat van jou geleerd hier.
Mijn man heeft migraine en sinds hij zijn medicatie overal mee naartoe neemt en ze inneemt als hij de aanval aan voelt komen, heeft hij veel kortere aanvallen. Het helpt hem echt enorm.
Hij hoopte eerst altijd (tevergeefs) dat de aanval vanzelf weg zou trekken, ging dan nog door met werken, tot hij echt misselijk werd en scheel zag, kwam dan pas naar huis en nam dan pas zijn medicatie in. Dan was hij echt twee dagen uitgeteld.
Op de andere manier gaat het veel beter. Mooi zo'n forum!

Fiorucci
12-04-2012 om 12:04
Dat kan absoluut
Ja, die mazzel kun je zondermeer hebben, en dat is geweldig. Maar geen migrainepatient is hetzelfde, helaas werkt het niet voor iedereen zo.

Fiorucci
12-04-2012 om 14:04
Leestip jess
Het boek Mijn hoofd en ik van Noortje Russel geeft heel veel info over migraine, verwante hoofdpijnen en alle remedies, incl voor en nadelen, echt de moeite waard. Staat tweedehands op bol.com voor nog geen tientje.