Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Petal
24-06-2012 om 06:06
Hoe snel kan een baby uitgedroogd raken
Zucht, het is toch wat met onze jongste van ruim 9 maanden. Hij heeft net 2 urineweg infecties achter de rug en sinds vrijdag heeft hij een keelontsteking. Hij kreeg dus de 3e keer AB in een maand. Deze kreeg hij moeilijk naar binnen en elke keer gooide hij het medicijn er weer uit.
Nou heeft hij gisterochtend om 8 uur voor het laatst bij mij gedronken. Sindsdien weigert hij de borst en ook maar elke vorm van drinken of eten, alhoewel hij dat laatste sowieso nog niet goed deed. Hij heeft in 12 uur 4 diarree luiers gehad. Ik heb denk ik in 24 uur zo'n 50ml vocht naar binnen gekregen met een spuitje en dat was onder dwang. Normaliter dronk hij beide borsten elke 3-4 uur, dag en nacht.
Ik heb gisteravond de huisartspost gebeld en die zei dat de misselijkheid bijwerkingen zijn van de AB kuur en ermee te stoppen. Dat hij al 12 uur vrijwel geen vocht naar binnen gehad heeft vond hij niet zo ernstig. Binnen 12 uur zou het beter moeten gaan. Maar hij drinkt dus nog steeds niet en wendt zijn hoofd af als ik hem een beker oid aanbied.
Ik kan duidelijk voelen dat zoon's fontanel een beetje ingedeukt is, hij huilt al een hele tijd geen tranen meer en je kan horen dat zijn mond droog is. Ook kan hij qua gewicht eigenlijk niets verliezen want hij is al 2 lijnen gezakt.
Wat moet ik hier nou mee? Toch weer de HA bellen? Afwachten? Naar de spoedeisende hulp bij het ziekenhuis? Ik weet het echt niet meer maar om hem zo zielig te zien doet echt pijn en ik heb geen idee hoe ik hem weer aan het drinken krijg.

Petal
29-06-2012 om 07:06
Halleluja
Ja hij doet het echt helemaal weer. Ben de tel kwijt van hoe vaak hij gister gedronken heeft. Wel is mijn productie sterk omlaag en ligt hij soms 'droog' te happen. Gelukkig is zoon daar rustig onder en zuigt gewoon door. Over een paar dagen trekt het wel weer bij denk ik.
Hij heeft eerst een paar keer flink gebeten maar nadat hij een keer had gedronken was dat ook over.
Ik ben zo blij om weer een beetje gewone plasluiers te zien, en om die kolf weer de kast in te gooien. Ik ga hem maandag weer wegen en neem aan dat hij dan weer mooi wat aangekomen is.
Wel is het arme kind flink verstopt en eet hij de bijvoeding weer mondjesmaat.
Ik voel me ook een stuk beter, zal ook komen door de zorgen die van me afgevallen zijn. Heb ook weer een beetje energie om aan dat partijtje van zoon van dit weekend te denken en voor te bereiden.
Joepie, ik dacht echt dat hij na 5 dagen niet meer terug aan de borst zou komen.

skik
29-06-2012 om 09:06
Wat fijn!
Wat zijn baby's en borsten toch robuust! Het zou echt zonde zijn geweest als de bv zou stoppen door de gezondheidsperikelen van je zoontje, fijn dat het weer goed gaat.
skik

krin
29-06-2012 om 09:06
Mooi!
Nu houden jullie die stijgende lijn vast goed vast! En fijn dat de melkfabriek nog even mag doordraaien.

Mea Proefrok
29-06-2012 om 21:06
Jeeeee!
Wat een goed nieuws! Ik zit hier enorm te smilen. Van de borst knapt hij ook weer sneller op, en jij hoeft niet op zo'n rotmanier afscheid te nemen van zoiets moois. Go mannetje go.

Petal
29-06-2012 om 23:06
Drinken
Och ja, ik moet ook drinken. Vergeet ik nog wel eens, vooral omdat het hier op het moment gigantisch druk is. Na vanochtend is dit de eerste keer op de pc voor mij, en dat zegt veel.
Zoon drinkt heel vaak, zeker elke 1-2 uur en helaas hebben die toeters van mij dan helemaal geen tijd om bij te komen. Als hij zo doorgaat dan spuit de melk hem uit zijn oren over een paar dagen
Ik blijf het ook miraculeus vinden hoe zoon opeens weer is gaan drinken en hoe mijn borsten het ook hebben volgehouden. Ik heb die bijna 5 dagen staking geen enkel ongemak van ze gehad, ondanks slecht kolven. En ik had voorheen echt een goede productie.
Trouwens een voordeel van de borststaking is dat zoon opeens een stuk beter vast voedsel eet. Vandaag zelfs gemalen lasagne precies zoals wij aten. Stukjes kan hij ook al beter aan.

tonny
30-06-2012 om 09:06
Super petal
wat fijn dat jullie deze strijd samen hebben gewonnen, geweldig hoor! Petje af :)