Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

zoetje
18-10-2011 om 13:10
Hoe slecht zijn zoetjes. en welk alternatief.
Steeds vaker lees ik dat zoetjes erg slecht voor je zijn. Nu drink ik al jaren light frisdrank en zoetjes in mijn thee en heb besloten dat ik daar mee wil stoppen. Maar nu weet ik niet echt wat ik moet drinken (behalve water)
Ik wil niet terug op de suiker en de gewone frisdrank want ik wil er een paar kilo af hebben. Ook sap is niet echt goed voor de lijn. Ik drink geen alcohol thee zonder suiker vind ik niet lekker en de hele dag water wordt ik al snel zat.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mien*
26-10-2011 om 09:10
De dopper (p)
ha, heb ik, nav een suggestie van P, 2 Dopperflesjes gekocht http://www.dedopper.nl/ kunnen in de vaatwasser en een deel van de opbrengst gaat naar Simavi
Ik heb er twee, als er een in de vaatwasser zit heb ik de andere mee.
Ideaal!

Manda Rijn
26-10-2011 om 10:10
Afvallen
als je wil afvallen moet je denk ik het scala af, dus minderen in allerlei dingen met suiker en slechte koolhydraten erin.
eet bijvoorbeeld eens bruine of zilvervliesrijst, bruine pasta, grofvolkoren brood en roggenbrood. Laat de koekjes, taart, vruchtensapjes en ander 'lui dik makende voeding' staan. Ga elke week minstens 2x sporten totdat je hartslag flink stijgt en je gaat zweten. Ga buikspier en taille oefeningen doen, koop wandelschoenen en ga meer op de fiets.
ik ben in korte tijd een kilo of 5 afgevallen (terwijl ik al een tijd goed aan het sporten was) door dus wat meer op mijn voeding te letten, ik at in die periode veel eitwitten (kaas, vlees). Ik heb verder nooit eerder een dieet gevolgt dus misschien heeft dat ook een effect.