Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bellefleur

Bellefleur

16-12-2014 om 10:12

Hoe krijg ik mijn kind aan de eiwitten?

Dorien

Dorien

03-08-2016 om 12:08

vega recepten

Verdiep je eens in lekkere vega-recepten, er zijn zoveel sites over, nederlands en engelstalig. Je kunt bijvoorbeeld een heerlijke pesto saus maken waar walnoten en amandelen in verwerkt zijn (je ziet en proeft ze niet) en zo heeft ze dan toch noten binnen. (dochter maakt het hier regelmatig zelf, heerlijk is het)
(dochter is veganist, dus eet sowieso geen zuivel/eieren enz. Je kunt in feite alles wat je nodig hebt ook uit groente halen)
Misschien vindt ze het zelf wel leuk er meer werk van te maken. Laat haar bijvoorbeeld eens kijken op de site van 'de groene meisjes'
Hier houden we niet van vleesvervangers (dus zelden vegaburgers enzo) dus we zijn gewoon overgestapt op heel anders koken, was even wennen maar best leuk en zeker lekker en gezond.

Lekkere kerrie-gerechten voor een vegetariër

Indiase groenten met kerrie-eieren (4pers)
Kook 8 eieren hard en prik met vork gaatjes rondom.
Maak 500gr sperciebonen schoon en snij in stukjes, snipper 2 uien ( en 2 knoflookteentjes), snij1 tomaat in stukken en 1 kilo aardappelen ook in stukken.

In grote wokolie verhitten, uien bakken, ( knoflook ) tomaat, eieren, flink wat peper, eetlepel kruidenbouillonpoeder en 2theelepels kerriepoeder. Alles door elkaar mengen en onder deksel 5 min laten pruttelen.
Voeg boontjes en aardappelstukken toe en laat onder deksel in 30 minuten zacht gaar worden. Af en toe roerem.

Aan eind op smaak brengen met peper en zout en roer1 dl bulgaarse yoghurt erdoor.

Vegetarisch, eiwitrijk en lekker als je van kerrie houdt.

Peulvruchten

Ik dacht vandaag: f.... de kids, ik haal linzen. Zegt dochter dat ze dat ook weleens wil proberen.:-)
Lekker gebakken linzen met gebakken uiten, met kaas in de oven. Broccoli erbij.
Blijkbaar het goede moment even rustig in de vakantie, geen stress, om iets nieuws te proberen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.