Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

zetje
18-08-2014 om 20:08
hevige pseudo kroep aanval baby 11 maanden
Ons zoontje van bijna 1 jaar heeft gister een hevige pseudokroep aanval gehad. Hij had eerst 2 dagen koorts dat stopte en het leek beter te gaan maar die avond om 22.00 kreeg hij het acuut zo benauwd een hevige gierend inademing , die lucht slikte hij met zware paniek in en kwam er echt met heel veel kracht en geluid als boer eruit dus geen lucht in zijn longen maar maatje. En erg erbij kokhalzen. Het duurde een lange minuut wij raakten ook in paniek en hadden spoed dienst gebeld aangezien hij echt niet kon ademen. En ik niet ging wachten tot hij blauw aanliep. Het stopte zo abrupt als dat het kwam, al begon nu de heesheid pas die erbij hoort. Het kleine mannetje had het heel zwaar. De huisarts dacht dat het dus pseudo kroep is en heeft ons een eenmalig drankje gegeven. Een soort boost. Verder heeft hij vandaag het bekende blaf hoest en heesheid. En slapen Ho maar hij wordt er erg benauwd van als hij gaat liggen. Nu 2 uur na dat drankje slaapt hij eindelijk.
Herkent iemand zo'n hevige aanval dat ze de lucht gierend inslikken er met kracht weer uitkomt en kokhalzen? Wij zijn vreselijk geschrokken en ik hoop dat mensen mij hun ervaring kunnen delen.

katje
21-08-2014 om 19:08
te kort geweest
Elisa ik zie nu dat mijn reactie te kort door de bocht was. Waar ik schreef 'als er bij kinderen met pseudokroep wordt verneveld dan is dat niet met ventolin of pulmicort maar met adrenaline' bedoelde ik niet dat er NOOIT pulmicort verneveld wordt bij pseudokroep maar dat het zelden of nooit ALLEEN verneveld wordt maar samen met adrenaline, en dat de pulmicort in de nevel dan in plaats komt van de anders te geven dexamethasondrank. Het gaat bij het vernevelen toch echt om de adrenaline, om snel de slijmvlieszwelling aan te pakken.
Dat is ook logisch omdat er verneveld wordt in de ernstiger gevallen en bij pulmicort (onstekingsremmer) duurt het dan te lang voor er effect is.

Petal
22-08-2014 om 09:08
Mijn jongste
Hij had het toen hij 3 maanden was, en het begon met de zeehondenblaf en eindigde uiteindelijk bij de spoedhulp in het ziekenhuis omdat hij erg benauwd was.
En opeens een paar maanden geleden werd hij huilend wakker (2.5j) en toen ik hem naar de WC bracht dacht ik dat er iets raars was maar ik kon met mijn slaapdronken hoofd niet bedenken wat het was. Opeens wist ik het, hij ademde heel raar. Alsof hij heel benauwd was. Nou heeft hij een hevige pinda allergie dus dat was het eerste waar ik aan dacht, maar wist echt niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Zoon ging steeds moeilijker ademen en met epipen in de hand hebben we de ambulance gebeld. Toen ik aan de telefoon was hoorde ik opeens een zeehondenblaf en wist ik dat het kroep was. Dit kwam echt uit het niets, zoon was niet verkouden of ziek. De ambulance kwam snel en zoon heeft toen twee behandelingen gehad met weetikveelwat met een vernevelding. Eindelijk op weg naar het ziekenhuis met zwaailichten ging het ietwat beter. In het ziekenhuis nog een dosis uit een spuitje gehad en toen mochten we naar huis.
Het is echt heel naar om je kind zo benauwd te zien. Wij hadden het geluk dat onze zoon heel rustig bleef, hij had denk ik al zijn kracht nodig om te ademen.

Evanlyn
22-08-2014 om 10:08
verkouden
Mijn dochter werd altijd wel verkouden, maar helaas was de pseudo-croep altijd het begin van de verkoudheid. Van tevoren merkte je dus niks.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.