Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Inéz
19-10-2009 om 08:10
Het gevoel hebben dat ik niet gehoord word
Hoi,
ga door een zware therapie, angst eenzaamheid en misbruik komen vooral naar voren. Paniekaanvalletjes, angst om te hyperventileren.
Sinds vorige week donderdag zo intens verdrietig, bang, voel me onveilig, moet continu huilen.
Ik heb het gevoel dat ik niet gehoord word door mijn psycholoog, door mijn man, mijn familie.
Ik wil dood, ik wil opgenomen worden, ik weet niet meer hoe ik zo verder moet leven met verdriet zo diep dat ik het wel kan uitschreeuwen: hoor me, zie me, ik kan niet meer, ik wil niet meer!!
Ik heb mijn psych maar weer een mail gestuurd, ik durf hem niet meer te bellen en iemand anders waarmee ik praat. Iedereen zegt steeds dat het echt goed komt, echt waar, ik geloof het niet. Wat moet ik nou toch?

Lou
28-10-2009 om 13:10
Wat goed...
... dat je dat bericht nog even hier neerzet. Stort maar in, er wordt voor je gezorgd. En ook voor je man en je kinderen!
liefs,
Lou

Inéz
28-10-2009 om 14:10
Vertrek
Ik word om 15.00 verwacht, er is contact geweest tussen de crisisdienst en de instelling. Ik heb wat medicatie erbij gekregen, om wat beter te kunnen slapen en tegen het piekeren in mijn hoofd. Ik mag nu eerst rust gaan nemen.
Liefs en dag allemaal, bedankt voor de berichtjes, Inéz

Ayanna
28-10-2009 om 14:10
Goed zo
Straks om 1500 uur mag je echt helemaal loslaten. Doodeng maar wel een eerste stap. Heel veel mensen zijn straks in gedachten bij je.
Heel veel liefs en heel veel sterkte gewenst, voor jou en voor je gezin.

Piedjee
28-10-2009 om 16:10
Lieve inez
Ook hier wordt massaal met je meegeleefd. Nu is het tijd voor jou, kun je beginnen aan het verwerken en het helen van alle pijn die je tot nu toe in je leven bent tegengekomen.
Ik ben er, net als B. en nog een aantal anderen. De telefoon is dichtbij, de mailbox staat open. En ik kom vast nog een keer koffie leuten als jij je wat beter voelt.
Dikke, dikke zoen meid. Je hebt je zo goed staande gehouden de afgelopen maanden! Ben trots op je, maar dat weet je wel:-)
Liefs,
Pie.

ijsvogeltje
28-10-2009 om 21:10
Inez
Ik leef met je mee en denk aan je. We hopen binnenkort weer wat van je te horen. Heel veel sterkte!

Puck2
30-10-2009 om 09:10
Piedjee
Zou je me even willen mailen voor een persoonlijke vraag?
groet Puck, [email protected]

Piedjee
02-11-2009 om 21:11
Update inez
Hallo allemaal,
Op verzoek van Inez zelf deze update:
Inez is sinds woensdag opgenomen en geeft aan dood- en doodmoe te zijn. Ze wandelt wat, slaapt, wandelt en fietst, eet, slaapt, drinkt koffie, slaapt. Ze heeft
veel rust nodig om bij te komen van alles wat er de afgelopen tijd gebeurd is.
De nieuwe medicijnen die ze krijgt doen hun werk, het hoofd is wat rustiger, alsof alle emoties onder een dekentje liggen. Inez heeft goed contact met
anderen die ook opgenomen zijn. Zonder elkaar werkelijk te kennen steunen de mensen elkaar met bepaalde opmerkingen en maken ze samen grappen.
Inez heeft een eigen kamer/badkamer/toilet en is daar erg blij mee, ze noemt het helemaal haar eigen stekkie;-)
Inmiddels heeft er een ontmoeting met de begeleider te zijn. En dat is iemand met veel ervaring, veel ervaring ook wat misbruik betreft. Inez heeft een goed gevoel bij haar en dat is heel prettig.
De werkelijke therapie is nog niet gestart. Het is nu vooral bijkomen, uitrusten, het hoofd wat leger maken, het lijf uit laten rusten. De rest komt later.
Groet,
Piedjee

Piedjee
02-11-2009 om 21:11
Oeps
Met excuus voor de vreemde spaties tussen de zinnen (vraag me niet hoe die er nu tussen komen) en de tikfouten;-)

Petra-
02-11-2009 om 22:11
Piedjee
Dank je wel voor de updat, wat fijn dat ze nu een rustig plekje heeft om bij te komen en straks aan het herstel te werken. Wil je haar de groeten doen en zeggen dat we aan haar denken?!

rodebeuk
02-11-2009 om 23:11
Nog een nabrander
Hoi Piedjee,
Wat een luxe om zoveel te horen over Inéz. We denken allemaal aan haar, sturen haar alle liefde en warmte die ze nodig heeft.
Maarreeh.. ik had nog een kleine toevoeging waarvan ik dacht dat ik er woensdag te laat mee was.. ze hoeft hier helemaal niets terug te melden. We denken ook aan haar als ze niets meldt, het moet geen 'moeten' worden.
Soms is alles te veel, en dan denk ik dat het goed is om te zeggen dat niets hoeft.

Morgana Fata
03-11-2009 om 08:11
Fijn
Wat enorm fijn voor Inez dat ze nu de rust krijgt en kan nemen waar ze zo'n behoefte aan heeft.
Inez, heel veel sterke!

Bellefleur
03-11-2009 om 09:11
Rode beuk,
Wat een goeie opmerking van jou! Natuurlijk hoeft Inez niets te melden. Alleen als het goed voelt. En inderdaad, we denken ook wel aan Inez als ze niks meldt! Al ben ik wel blij met deze berichten. Ik ben blij dat ze nu toe komt aan uitrusten.

liedewij
03-11-2009 om 09:11
Groeten
Wil je Inez de hartelijke groeten doen?Ik denk dagelijks aan haar. En inderdaad zoals Rode breuk al zei ; ook zonder dat ze iets laat horen.
Fijn dat ze zich wat op haar plek voelt.
Liedewij

Puck2
04-11-2009 om 09:11
Piedjee
Fijn om even wat van Inéz te horen. Dank je wel, doe haar de groeten. Kaartje komt binnenkort.

ijsvogeltje
05-11-2009 om 08:11
Piedjee
Ik sluit mij aan bij de anderen: wat fijn om even wat van Inez te horen. Dank je wel. En mocht je haar spreken, wens je haar dan heel veel sterkte?

Piedjee
05-11-2009 om 09:11
Allen
Wat lief dat jullie allen zo meeleven! Ik zal Inez namens jullie sterkte wensen en de groeten doen.
Groetjes Piedjee.

Inéz
09-11-2009 om 09:11
...............................
Dank dank dank, 1000 keer dank dat jullie nog steeds aan me denken. Heb even ingelogd om te kijken bij OO. Het gaat goed met me, gezien de omstandigheden. Creatieve therapie is goed en fijn, veel beter dan praten. Therapeut ook meer dan oké, gelukkig. Ik zit hier voorlopig nog wel:)
Liefs, Inéz

Puck2
09-11-2009 om 10:11
Goed om te horen
Fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed met je gaat en dat je de puf hebt om hier even een berichtje achter te laten. Pas goed op jezelf en laat je niet uit het veld slaan door alle dalletjes die je ongetwijfeld nog zult tegenkomen op je weg naar boven. Ik weet zeker dat je het gaat redden.
Ik heb trouwens een vraag (niet alleen voor Inéz, iedereen mag'm uiteraard beantwoorden): wat houdt creatieve therapie in? Omdat mijn klachten veroorzaakt worden zonder omgevingsoorzaak, maar alleen door een tekort aan aanmaak van serotonine in de hersenen is therapie voor mij niet nodig. Maar ik merk wel dat als ik even wil ontspannen en rust wil hebben na mijn werk (vooralsnog een paar uur per dag) ik aan het fröbelen sla. Simpele dingen waar ik niet bij hoef te denken. Of is creatieve therapie meer het verwoorden van je gevoelens via schilderen, kleien, etc.

Morgana Fata
09-11-2009 om 12:11
Fijn
Wat fijn dat je een veilig plekje hebt gevonden om langzaam weer omhoog te krabbelen!
Sterkte!
Puck, voor zover ik weet is creatieve therapie erop gericht uiting te geven aan je emoties.

Bellefleur
09-11-2009 om 12:11
Inez!
Wat leuk dat je hier persoonlijk reageert! je weet toch wel dat we dat leuk vinden, maar dat het niet hoeft? Voel je niet gedwongen. Fijn dat je je plekje daar gevonden hebt. En sterkte gewenst voor alles wat nog komt.
Bellefleur

Wilma
09-11-2009 om 15:11
Fijn, inez
Fijn dat je je daar zo op je plek voelt. Neem je tijd !
Fijn dat je even speciaal voor ons inlogt, 't hóeft niet, dat weet je wel, maar ik waardeer 't erg.
Sterkte !
Groetjes,
WIlma

Mickey
09-11-2009 om 16:11
Ha inezje!
Fijn om te horen (van jouzelf!!) dat het naar omstandigheden zo goed met je gaat. Neem je tijd, wij zitten hier voorlopig ook nog wel
Dikke kus,
Mick

Puck2
10-11-2009 om 08:11
Nona
Tuurlijk mag je dat vragen, we zijn hier om elkaar te helpen en te steunen. De kans zit er wel in dat ik voor altijd aan de efexor vast zit. Maar wat ik van de psychiater en de huisarts begreep was dat het ook een tijdelijke ontregeling kan zijn en dat het ook weer goed kan komen. Het plan is om als ik een half jaar stabiel ben (en dat ben ik nog steeds niet, kreeg afgelopen vrijdagavond zomaar ineens out-of-the-blue weer een paniekaanvalletje, niet ernstig, wel even vreselijk balen) om dan af te bouwen en te kijken hoe het zich ontwikkeld. MAar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe en al zou ik mijn hele leven aan de efexor zitten dan heb ik daar vrede mee zolang ik er maar baat bij heb en niet teveel last heb van bijwerkingen. En hoe gaat het met jou? Nog steeds goed?