Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Helemaal op

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-11-2012 om 14:11

Aanhouder wint

Tja, dit speelt al ruim een maand en wat heeft die advocaat tot nog toe concreet gedaan en bereikt? Vrij weinig.
Die link van het UWV had ik al gegeven; je kan je wel zelf ziekmelden (dat moet je zelfs) als je werkgever dit niet of te laat doet. Dit heb ik ook een keer moeten doen. Je moet het heft in eigen handen hebben en houden en pro-actief te werk gaan. Anders kan het tegen je gebruikt worden en eindig je bijv. met onterecht verwijtbaar werkloos zijn en geen uitkering van het UWV krijgen. Zo ver is het toen bijna gekomen en dat is niet fijn... Dankzij mijn volharding en gebel is het gelukkig goed gekomen.

miroy

miroy

20-11-2012 om 16:11 Topicstarter

Advocaat heeft gebeld

Mijn advocaat heeft gebeld, hij begrijpt dat ik me zorgen maak en vindt het een zeer vreemde kwestie. Ik had hem gemaild dat ik vanavond naar de vergadering wil en dan later bespreekbaar zou maken wanneer ik weer langzaam aan het werk zou gaan.

Hij gaf aan dat ik niet ga werken dat een arbo arts dat gaat bepalen. Zolang ik niet in staat ben om mijn eigen werkzaamheden voor het normaal aantal uren uit te voeren ben ik gewoon ziek.

Mijn advocaat gaf aan dat het detacheringsbedrijf een ontslagvergunning kan aanvragen en niet mijn werkgever. Daarbij had ik dan een brief va het UWV moeten ontvangen met daarin de mededeling dat er ontslag is aangevraagd.

Hij vroeg me vanavond gewoon naar de vergadering te gaan om te kijken of er het een en ander over ziektewet werd besproken. Ik moet hem morgen eind van de middag terugbellen en dan gaan we een afspraak maken om het een en ander in gang te zetten.

Verder ga ik morgen alsnog contact opnemen met het UWV om te vreagen wat ik moet doen. Misschien heb ik idd de verkeerde persoon getroffen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-11-2012 om 13:11

Miroy

Hoe is de stand van zaken nu?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.