Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

albana
05-07-2013 om 08:07
Heel erg ongesteld
De laatste tijd heb ik met regelmaat een heel erge menstruatie. Zo 1 á 2 soms 3 keer per jaar. Voor de rest zijn mijn menstruaties 'normaal'. Maar ik loop helemaal 'leeg' als ik dat heb...supertampon in én maandverband en nog lek ik na 1 uurtje al door.
Nee, ik ben er al mee naar de huisarts geweest, inwendig onderzoek gehad, echo en uitstrijkje. Niks aan de hand, alles oke. O en een bloedonderzoek. Ook oke.
W.s. eerste tekenen van overgang.
Oke, maar wat nu te doen aan die extreme menstruatie? Want ik moet ook nog werken en b.v. boodschappen of weet ik wat...en niet overal is een toilet elke uur. En áls ik dat heb is het meestal 2 dagen. Vandaag wederom, moet werken en morgen met vriendin mee...Dat werken stelt me al voor problemen, want soms ben ik gewoon te druk om elk uur op de w.c. te zitten....Vanavond naar een muziekgedoe van oudste dat 3 uur duurt. Daar is w.s. 1 pauze tussen waarin die w.c. natuurlijk overbevolkt is en ik moet er óók nog naartoe rijden (half uurtje).En als het morgen nog zo is gaat het helemaal lastig worden........
Iemand tips om dit op te lossen zonder doorlekken?
groeten albana

Maria
01-09-2018 om 08:09
Novasure!!!!
Na 2 ingrepen: poliepen verwijderen, grote vleesboom verwijderen, bleef het de spuigaten uitlopen. Op mijn 50ste met de naderende overgang zelfs 1x per 3 weken en tussendoor ook nog bloedverlies.
Ik heb een novasure-ingreep gehad; heb nog een paar maanden last gehad van onregelmatig bloedverlies, toen werd de menstruatie normaal, toen licht en nu is hij weg.
Heerlijk.
Wilde dat ik het jaren eerder gedaan had...

Maria
01-09-2018 om 08:09
ook..
…. de klachten gehad van hierboven; ijzertekort door hevige menstruaties, pil geprobeerd, mirena spiraal.
Eigenlijk ben ik ergens 'boos' dat dit keer op keer werd voorgesteld omdat.... (geen idee waarom, eigenlijk)
Novasure is gewoon heel prettig; geen gedoe meer met hormonen slikken die niet werken en doorlekken en ellende als ik dan (toch) ongesteld werd.

Flanagan
01-09-2018 om 20:09
Om de maand
Bij mij stond om de maand een bloedvat wijd open. Ik was op de tweede dag van een dergelijke periode bedwongen om een paar uur plat te liggen tot de bloeding gestopt was. Nadat ik die regelmaat in de gaten had, deed ik om de maand op dag één al rustig aan. Het aantal heftige bloedingen-periodes namen af.
Gelukkig maar, want superplustampons in combi met dun inlegverband hielpen niet genoeg.
Na een gedwongen ligpauze, heb ik de rest van de periode geen last meer van die zware bloedingen.ik slik ook geen medicatie of pil. Ik ben alleen die dag niet inzetbaar.

zebra
02-09-2018 om 15:09
op dit moment
nog steeds de pil, slik er tijdelijk 2 (orgametril 5mg) en eind september neemt de gynaecoloog contact op hoe het dan gaat. Op dit moment ook geen bloedverlies meer en ik hoop dat het zo blijft. Het ijzertekort is nog niet helemaal weg maar er is wel verbetering, waarschijnlijk zal ik aan het eind van de maand wel op het gewenste niveau zitten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.