Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hanne.
25-01-2010 om 15:01
Hartruis - update
Zoals beloofd even een update over het hartruisje van de baby (draad van vorige maand is al gearchiveerd).
Vandaag naar de kinderarts geweest. Ruis is duidelijk te horen en is waarschijnlijk niet functioneel, maar echt sprake van een afwijking. Een echo moet duidelijkheid bieden, dus we moeten naar de kindercardioloog. Helaas is die maar eens per 2-3 maanden aanwezig, en dat is net deze week, maar dat spreekuur is uiteraard al vol.
Ze gaan dus proberen om ons er deze week nog tussen te krijgen, en anders moeten we even kijken wat handig is. Wachten, of naar een ander ziekenhuis (wij gaan voor dat laatste)
Overigens doet ze het goed. Zit nu een kilo boven het geboorte gewicht, alleen de lengtegroei blijft achter. Was de afgelopen maand 0...

Aïda
04-02-2010 om 13:02
Pelle
Ik heb er even over zitten denken. Mijn mening is gevormd door het gene dat ik heb meegemaakt.
Aan de griep overlijden naar mijn inziens minder kinderen dan aan de mazelen. Dus lijkt het me heel verstandig om wel de inenting te halen. Daarbij komt dat de griepprik maar voor bepaalde griepen is, het is geen garantie. Je kan alsnog de griep krijgen. Je heb wel gelijk dat de kinderen ook met de griepprik meer weerstand opbouwen, maar ook wanneer de kinderen niet ingeënt zijn, maar wel met de griep in aanraking komen,(zonder zelf ziek te worden) maken ze antistoffen aan, en dus meer weerstand.
Mijn eerste posting was niet bedoelt als, laat vooral je kinderen de griepprik niet halen!, nee helemaal niet, iedereen doet wat hij/zij het beste vind. Alleen weet ik dat er ook een andere kant aan de griepprik zit, en ik vroeg me af of de voorstanders van de griepprik dit ook wisten?
En ik baal ervan dat wanneer iemand er voor kiest een bepaalde inenting niet te halen, dat er dan steeds met de dktp of bmr gekomen word. Ik vind dat het één niets met het ander te maken heeft. Maar dat is mijn opvatting.

Aïda
04-02-2010 om 13:02
Puck
Jij schrijf dat je een grotere kans op complicatie's heb op als je de griepprik niet haal, als dit bij jou en de arts duidelijk is, dan denk ik niet dat jij snel een negatief adcies zou krijgen.
Mijn moeder kan gelukkig na lang revalideren ook weer lopen, ook bij haar doet een griep geen goed. Zij kan door een goede griep weer minder valide of zelfs weer invalide worden, Haar weg naar lopen zal dan weer zwaar en lang worden. En toch krijgt zij een negatief advies. Dit heeft er mee te maken dat de inenting een chemische nabootsing is van de griep, en dat dat er juist voor kan zorgen dat hij weer op haar zenuwebaan slaat..
Je hoeft een arts niet klakkeloos te volgen, maar misschien kan je dan wel in gesprek met de arts over het waarom wel/niet. Wanneer een arts dan met in mijn ogen goed onderbouwde argumenten komt, dan zou ik niet weten waarom ik een arts dan niet zou volgen in zijn advies.
Alleen een advies zonder verder overleg, geen idee wat ik daarmee zou doen, ik denk dat ik met de arts toch in gesprek wil gaan, en wanneer een arts alleen vol blijf houden in zijn advies zonder verdere uitleg, dan zou ik het aan een andere arts voorleggen. Gelukkig heb ik altijd artsen getroffen die hun wel/niet wel nader wilde verklaren. En dan is het nog aan mij, welke afweging ik maak.
Ik ga er dan misschien ook te makkelijk vanuit dat mensen bij een advies vragen naar het waarom?? En niet alleen het advies vriendelijk aannemen en verder nergens naar vragen.