Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pien
09-02-2015 om 13:02
Handen wassen.....hoe vaak?
Hoe vaak en wanneer moeten jullie kinderen hun handen wassen?
Mijn jongens van 7 en 5 moeten dat als ze naar de wc zijn geweest. Dat hoeven ze dan alleen als ze gepoept hebben en ik let daar ook op, anders vergeten ze het. Ze moeten hun handen dan wassen met zeep. Op school gaan ze alleen naar de wc om te plassen, daar wassen ze hun handen niet, weet ik zeker (ze vinden het teveel moeite...)
Ook moeten ze (en zusje van 2 ook) hun handen wassen voordat we aan tafel gaan. Soms alleen even snel met water, maar als ze buiten hebben gespeeld, dan ook met zeep.
Ik vraag het, omdat sommige vriendjes me hier nogal raar aankijken als ik ze vraag om hun handen te wassen voor we aan tafel gaan. Doen ze thuis nooit, zeggen ze dan. Hoe is dat bij jullie?

amk
14-02-2015 om 08:02
lang zal ze leven
is een hele goede richtlijn om de tijd van het handenwassen te monitoren.
Als je gedurende die tijd de zeep (en dat hoeft geen antibacteriele zeep te zijn) zijn werk laat doen (dus niet met je handen onder de kraan dan) dan zijn je handen huis/tuin/keuken technisch schoon.
Dus dat duurt idd veel langer dan de meeste mensen denken. Dat is namelijk de tijd die de zeep nodig heeft om de bacterieen en overig vuil los te weken en te doden.

Jasmijn
14-02-2015 om 12:02
Astrid (ot)
Ja, inclusief hieperdepiep hoera (wel hierbij je handen onder de kraan houden) ;-)

Tango
14-02-2015 om 22:02
Snap het nog steeds niet
Bij kinderen van 7-8 jaar hoef je toch nog niet grondig te soppen? Ik heb dat bij mijn dochter nooit gedaan en bij mijn zoon ook nooit. En nooit iets bij ze geroken. Ook niet bij vriendjes en vriendinnetjes. En ik heb toch een hele goede neus. Juist dat soppen (met zeep lijkt mij als je dat woord gebruikt) is niet goed op die plekken.

Christel
15-02-2015 om 09:02
Humt er nu ook lang zal ze leven tijdens het handen wassen? Ik wel namelijk.

amk
15-02-2015 om 13:02
juist
met met hieperdepiep hoera, dan wordt handenwassen pas echt een feestje ;)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.