Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

H o n d e r d e n waterwratjes, nu in gezicht!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

06-05-2012 om 14:05

Fioricci, hij zat helemaal onder

z'n hele lijfje, borst, rug, buikje, beentjes. Het was echt heel erg, en was nog steeds meer aan het worden, niet minder. Ik had natuurlijk ook al vanalles gedaan. En het was echt heel sneu, omdat hij zoveel wratjes had, en als kleintje gewoon heel erg veel behoefte aan knuffelen en strelen, maar vanwege die wratjes die bij hem ook nog eens redelijk veel gingen ontsteken met heel grote en pijnlijke plekken tot gevolg, kon hij ook haast niet meer geknuffeld worden. En toen het dreigde naar zijn gezichtje te gaan ben ik naar de homeopaat gegaan. En dan is in twee weken alles weg, inclusief de ontstoken plekken, toch wel bijzonder. Hij heeft er nu nog steeds overal littekentjes van...
Wat ik wel weet is dat de gewone huisarts verder niets meer kon betekenen.

mirreke

mirreke

06-05-2012 om 14:05

Primavera

dat geldt natuurlijk voor veel meer, voor genezen na zinkzalf net zo goed als voor genezen door zinkzalf of iets anders :-)

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2012 om 16:05

Mirreke

Ik hoop dat je het nooit meer hoeft mee te maken, maar die zinkzalf droogt de plekjes snel in en voorkwam hier ontstekingen.

mirreke

mirreke

07-05-2012 om 12:05

Fioricci

ik denk dat hij extra gevoelig was, voor waterwratjes. Hij kreeg ook hele grote ontstekingen, voor zo'n klein peutertje, zijn halve dijbeen was dan dik en rood, en zeer pijnlijk...
Geloof me, ik heb echt ook eerst bij de normale huisarts advies ingewonnen. Maar hij had er gewoon teveel... 'Afwachten, gaat vanzelf weg'.
Het is dus ook niet zo dat ik de reguliere geneeskunde wegwuif of zo, maar ik vind het wel fijn om richting homeopatie te gaan als ik dat zo... eh, ja, voel... :-)

Pluk53

Pluk53

07-05-2012 om 13:05

Mirreke

prima hoor, dat gevoel. Maar het vervelende is, dat je "gevoel" je ook vaak behoorlijk in de steek kan laten. Dan is het wel zo prettig als objectief is vastgesteld wat goed/slecht/beter/neutraal/onwerkzaam is. Gelukkig is de keus voor homeopathie niet gevaarlijk in die gevallen die vanzelf (zonder verdere schade)overgaan.
Heb je je wel eens verdiept in de achtergronden van de homeopathie?

Fiorucci

Fiorucci

07-05-2012 om 18:05

Mirreke

Een goede huisarts zou je doorgestuurd hebben naar een dermatoloog ofzo...hier hoefde dat nog net niet maar het scheelde weinig. Jammer dat je met zo'n dooddoener weggestuurd werd.

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 00:05

Dermatoloog

Alvorens naar de dermatoloog te zijn getogen zou ik toch eerst naar de homeopaat zijn gegaan. Hetzelfde bij het orenverhaal wat ik in dit draadje hield. Zelfde zoon stond als baby al op de lijst voor buisjesingreep. Eerst naar homeopaat en later fijn afgebeld.
Ja, ik heb me 'verdiept' in homeopatie, is een Duitse 'uitvinding', maar borduurt ook voort op natuurgeneeskunde.
Overigens, destijds had ik nog niet gehoord van coloidaal zilver, anders had ik dat eerst nog gebruikt.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 09:05

Mirreke, natuurgeneeskunde

"Ja, ik heb me 'verdiept' in homeopatie, is een Duitse 'uitvinding', maar borduurt ook voort op natuurgeneeskunde" Ik weet niet wat jij verstaat onder "natuurgeneeskunde". Uit "de natuur" halen we veel nuttige zaken. Om te beginnen ons voedsel, wat belangrijk is als basis voor onze gezondheid. Zoals je weet is niet alles "gezond" uit de natuur . Denk aan de satansboleet, aan digitalis etc. De reguliere geneeskunde is schatplichtig aan "de natuur". Veel geneesmiddelen zijn afgeleid van, en/of verbeterde vormen van stoffen uit plant en dier. In geneesmiddelen zit een werkzame concentratie van die stoffen.
In homeopathische granules en druppels zit "de energetische afdruk" van een stof. En die afdruk is dan zo krachtig dat deze de energieeen in je lichaam weer in evenwicht brengt. Dat is een mooi verhaal, en klinkt ook "natuurlijk" maar heeft met natuurgeneeskunde niets van doen. Het vreemde is wel, dat die afdruk zeer krachtig is, maar dat een homeopaat niet kan vaststellen welke granules "bekrachtigd" zijn, en welke niet. Op geen enkele manier. Zelfs niet door ze in te nemen en de lichamelijke reactie te bepalen (volgens hun eigen opvattingen MOET zo'n bekrachtigde granule/druppel een reactie geven, ook bij een gezonde persoon). Zo'n granule/druppel doet dus helemaal niks (maar doet verder ook geen kwaad ). Het enige positieve is, dat zo'n behandeling rust brengt bij patient. Maar dat is alleen positief bij die klachten die uiteindelijk vanzelf (zonder verdere schade) genezen.

Fiorucci

Fiorucci

08-05-2012 om 11:05

Mirreke

Ik erken zonder meer de goede dingen die bijv. fytotherapie kunnen brengen. Zo schijnt thuja-tinctuur te helpen bij sommige kinderen met waterwratjes. Mijn kinderen kregen van dat spul helaas last van hun huid, maar dat terzijde. Maar homeopathie is me een brug te ver, ik vind het niet aannemelijk.

ilsepilse

ilsepilse

Mirreke

ik heb precies dezelfde ervaring als jou, huisarts kon na een jaar ook niets meer doen dan uitlepelen, en bij de homeopate binnen 3 dagen weg, ik heb de rest van de discussie niet meer gelezen, mijn man stond ook eerst sceptisch tegenover homeopatie maar kon het toen ook met zijn eigen ogen zien...

Pluk53

Pluk53

Ilsepilse, dobbelsteen

Je man en jij hebben gezien wat er gebeurde NA de behandeling, waarmee niet gezegd is dat de verbetering DOOR de behandeling veroorzaakt is (hetzelfde geldt voor elke reguliere behandeling!).
Dat is alleen vast te stellen als de homeopaten het lef zouden hebben om van een groot aantal behandelde waterwratjespatientjes de getallen te verzamelen en die resultaten objectief te vergelijken.

ilsepilse

ilsepilse

08-05-2012 om 12:05

Ik ga me niet verdedigen

het is gewoon een feit en als ik hier iemand mee kan helpen ok, na alle artsen te zijn afgelopen met een zoon die nachtelijk zweet had, een heel weeiige geur in zijn kamer id ochtend, ook geholpen door een homeopate, zij is dan degene die mij dit aanrijkt en waar ik dan dankbaar gebruik van maak, ik ga hier niet de voors en tegens onderleggen daar heb ik niet de kennis voor...

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 12:05

Ilsepilse, verdedigen

je hoeft je ook niet te verdedigen . Jij hebt positieve ervaringen, en die vertel je door. Dat is exact hoe de homeopathie het graag ziet: "resultaat telt", zie je wel dat we gelijk hebben.
Maar uit een "casus" kun je de werkzaamheid niet afleiden (ook niet bij een succes met een reguliere behandeling!). Daarvoor is het nodig om de resultaten bij grotere aantallen patienten te vergelijken. En dat weigert de homeoapthie. Ze weigeren elke objectieve test die hen wordt voorgesteld, en ze komen zelf ook niet met een eigen voorstel.
De simpele reden: het gaat prima zo. Net genoeg aandacht om nieuwe patienten te krijgen (mbv verhalen als van Ilsepilse en Mirreke), en gelukkig niet te veel aandacht, want dan wordt duidelijk dat het niet beter werkt dan een placebo-behandeling.

Casuïstiek

Wij hebben geweldige ervaring met niets doen. Onze oudste zat onder de waterwratten en de huisarts stelde uitlepelen voor. Hij zei er wel bij dat het waarschijnlijk niet heel veel zou opleveren. Wij hebben vooral gezorgd dat hij alleen badderde en douchte en verder hebben we niets gedaan. En na twee maanden van vele wratjes waren ze in een paar dagen tijd ineens weg. Voor de beide anderen hebben we preventief ook niets gedaan en die hebben het niet gekregen.
Bij de weg, dit stuk is niet sarcastisch of spottend bedoeld.

Onno

Onno

08-05-2012 om 13:05

En toch is het zooooo gemakkelijk.

Neem iedere avond voor het slapen gaan 1 korrel Bell. 200K en binnen 1 week weet je dat de homeopathie werkt. Pluk weigert categorisch om dit te doen en komt met allerlei onzinnige onderzoeksvoorstellen.
Met het lezen van de Organon en wat droge Materia Medica kom je er niet Pluk. Lees gewoon de "Science of homeopathy" van Vithoulkas en dan krijg je antwoord op al je vragen. Pluk is namelijk helemaal niet op zoek naar de waarheid maar wil gewoon zijn eigen gelijk. Niet meer en niet minder. Dat geldt ook voor nog een paar andere forumleden.
De homeopatische geneeswijze is nu eenmaal totaal anders in zijn werking dan de reguliere symptoombestrijding, die kun je niet met elkaar vergelijken.

Maar onno

Onze manier was pas echt kostenbesparend. Het grote nietsdoen! En mijn bewijs is op dezelfde manier geleverd als het jouwe: Toen we besloten niets te doen, was het in een paar dagen helemaal over.

Onno

Onno

08-05-2012 om 13:05

Als het niet vanzelf over gaat.

Sommige aandoeningen gaan inderdaad vanzelf over, maar als het niet vanzelf overgaat en de genezing stagneert dan ga je naar een homeopaat. Waarom zou je het uit de klauwen laten lopen als het met homeopathie zo goed te genezen is? 1 consult heb je voor je kind over toch? Waar hebben we het in godsnaam over.
Mij maakt het niet uit hoelang sommige ouders door willen modderen hoor, ik heb genoeg werk.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 14:05

Onno, makkelijk

Bell 200k ( http://homeoint.org/books/boericmm/b/bell.htm ); wil ik best slikken Onno. Stuur me een (anoniem) mailtje naar [email protected] en ik stuur je mijn adres. Ik zal hier verslag doen. Deal?
Maar ik weet het beter gemaakt Jij bent ervan overtuigd dat Bell 200k een bemerkbare invloed heeft op de gebruiker. Maar dan is het toch doodsimpel om een Bell-200k granule te onderscheiden van een "ongeladen" granule? Als jij, of een ander dit kan, dan:
- bewijst hij de bestaansbasis voor de homeopathie (zonder dat er nog een molecuul werkzame stof in de korrel zit, bezit de korrel toch "kracht")
- je hebt de optie om een een miljoen dollar te verdienen (moet je wel een "bekende" homeopaat zover weten te krijgen dat hij de one-million-dollar-challenge aangaat. Randi heeft de deelname aan de challenge wat exclusiever gemaakt; hij was teveel tijd kwijt met malloten)

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 15:05

Maar is wel grappig om te lezen :-)

Kan allemaal, is vast ook zo, maar waarom dan bv. als reguliere arts zo vaak buisjes plaatsen? Ik ben ook voor afwachten (mijn kinderen hebben allevier nooit antibiotica gehad, deels geluk natuurlijk want geen enge ziektes maar deels ook afwachten en geloven in helende kracht van het lichaam).
Toch was mijn zoon(tje, toen nog) destijds erg ziek van zijn oren en had idd al regelmatig erge verkoudheden. En voor zo'n kleintje ga ik niet wachten tot het vanzelf stopt, hij stond echt al op de lijst voor buisjes. Kan toeval zijn, kan ook niet. Weet je, ook bij de reguliere geneeskunde weet je niet altijd waarom dingen wel of niet aanslaan. Als ik daar geweest ben, en het resultaat is voor mij onbevredigend zodat ik denk ach, mwah, laat ik even verder kijken, dan doe ik dat, tot op zekere hoogte. Zo ver als Sylvia Millecam zal ik niet gaan.
Maar ja, ik ben wel weer een kind van een moeder die naar Jomanda ging (niets geholpen hoor, dan zou ik weer eerder naar een homeopaat zijn gegaan).

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 15:05

Misschien zijn mensen die met goed resultaat naar een homeopaat

wel allemaal mensen met een krachtige geest.
Maar ja, dan kom je uit bij dat ziektes tussen de oren zitten. Alhoewel is bewezen dat positiever ingestelde mensen gemakkelijker bv. chemoprotocollen doorstaan. Dus dan zou dat toch zo zijn. Misschien is genezing uberhaupt wel afhankelijk van of je de arts genoeg vertrouwt. Zo ja, dan maakt het toch niet uit of je naar een homeopaat gaat. Met een gebroken been haalt iedereen toch wel gips.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 16:05

De terreur van het positief denken

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/36215/de_terreur_van_het_positief_denken

Jammer Mirreke, maar zo werkt heet niet. Een positieve levenshouding helpt de genezing niet, maar de kwaliteit van je leven zal zeker beter zijn, dat wel.

mirreke

mirreke

Nou (pluk53)

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/04/120417163029.htm
Positive Feelings May Help Protect Cardiovascular Health

ScienceDaily (Apr. 17, 2012) — Over the last few decades numerous studies have shown negative states, such as depression, anger, anxiety, and hostility, to be detrimental to cardiovascular health. Less is known about how positive psychological characteristics are related to heart health. In the first and largest systematic review on this topic to date, Harvard School of Public Health (HSPH) researchers found that positive psychological well-being appears to reduce the risk of heart attacks, strokes and other cardiovascular events.
See Also:
Health & Medicine

Heart Disease
Mental Health Research
Workplace Health

Mind & Brain

Child Development
Child Psychology
Mental Health

Living Well
Reference

Low density lipoprotein
Hormone replacement therapy
High density lipoprotein
Coronary heart disease

The study was published online April 17, 2012 in Psychological Bulletin.

The American Heart Association reports more than 2,200 Americans die of cardiovascular disease (CVD) each day, an average of one death every 39 seconds. Stroke accounts for about one of every 18 U.S. deaths.

"The absence of the negative is not the same thing as the presence of the positive. We found that factors such as optimism, life satisfaction, and happiness are associated with reduced risk of CVD regardless of such factors as a person's age, socioeconomic status, smoking status, or body weight," said lead author Julia Boehm, research fellow in the Department of Society, Human Development, and Health at HSPH. "For example, the most optimistic individuals had an approximately 50% reduced risk of experiencing an initial cardiovascular event compared to their less optimistic peers," she said.

In a review of more than 200 studies published in two major scientific databases, Boehm and senior author Laura Kubzansky, associate professor of society, human development, and health at HSPH, found there are psychological assets, like optimism and positive emotion, that afford protection against cardiovascular disease. It also appears that these factors slow the progression of disease.

To further understand how psychological well-being and CVD might be related, Boehm and Kubzansky also investigated well-being's association with cardiovascular-related health behaviors and biological markers. They found that individuals with a sense of well-being engaged in healthier behaviors such as exercising, eating a balanced diet, and getting sufficient sleep. In addition, greater well-being was related to better biological function, such as lower blood pressure, healthier lipid (blood fat) profiles, and normal body weight.

If future research continues to indicate that higher levels of satisfaction, optimism, and happiness come before cardiovascular health, this has strong implications for the design of prevention and intervention strategies. "These findings suggest that an emphasis on bolstering psychological strengths rather than simply mitigating psychological deficits may improve cardiovascular health," Kuzbansky said.

The study was supported by the Robert Wood Johnson Foundation's Pioneer Portfolio through the grant "Exploring Concepts of Positive Health."

mirreke

mirreke

Nou word ik in een soort kamp gedrukt

en zo zit het bij mij ook weer niet.
Daarom meng ik mij eerlijk gezegd ook liever niet in dit soort discussies. Karin Spaink en de Orenmaffia heb ik ook gelezen.
Het zijn bij mij ook eerder vragen dan wat anders. Ik ben iig niet pontificaal en perse tegen iets, en dus ook niet tegen homeopatie. Misschien is het punt daarbij wel dat genezing toch een wonderlijk iets is, kijk bijv. naar kanker. Er zullen ongetwijfeld meer dingen meespelen dan alleen die ene chemische reactie van een pil.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 17:05

Niet de bedoeling om je in een kamp te drukken

Mirreke, volgens mij ben jij "open minded", en zit je niet in een "kamp". (ik wel trouwens, in het anti-kwak-kamp )
"Er zullen ongetwijfeld meer dingen meespelen dan alleen die ene chemische reactie van een pil" En daarom is het zo belangrijk om bij een behandeling of middel goed te kijken wat de resultaten zijn bij grotere groepen, en niet alleen te kijken naar de uitschieters. Dat geldt voor reguliere middelen/behandelingen, en net zo goed voor homeopatische behandelingen.

Pluk53

Pluk53

09-05-2012 om 08:05

(ot) nostalgie

ach ja, ons eerste (en tot nu) enige "Randy" onderzoek. Het grappige was dat de dame in kwestie, nadat duidelijk was dat ze haar claim niet kon waarmaken, nog steeds overtuigd was van haar methode en haar gelijk. Hoezo, blinde vlek.
En dat gebrek aan "open mind", dat schijnt behoorlijk te storen als er tests gedaan worden; negatieve uitstraling of zo. Helaas is dat ook al zo'n onmeetbaar fenomeen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.