Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

albana
25-09-2008 om 17:09
Sharon
zie hiervoor het stukje van pelle:
De griepprik beschermt alleen tegen ernstige gevolgen van het griepvirus. Veel andere virussen geven vergelijkbare klachten als griep. Wie zich niet lekker voelt, noemt het al gauw een ‘griepje’. Niet alle ‘griepjes’ worden echter veroorzaakt door het griepvirus. Verkoudheid en buikgriep bijvoorbeeld worden door andere virussen veroorzaakt. Hier helpt de griepprik niet tegen. De griepprik beschermt alleen tegen de ‘echte’ griep. Dus als u zich grieperig voelt ondanks dat u een griepprik heeft gehaald, kan het zijn dat u bijvoorbeeld besmet bent met een virus dat verkoudheid veroorzaakt.
Als u besmet bent met een verkoudheidsvirus, kunt u daarvan ziek worden en zich grieperig voelen. De griepprik beschermt alleen tegen ernstige gevolgen van griepvirussen, niet tegen virussen die verkoudheid veroorzaken.
en bij 'echte griep' kun je niet eens meer lopen of opstaan......
groeten albana

albana
25-09-2008 om 17:09
Pelle
simpel, ik behoor niet tot de risico groepen. ik neem het 'risico' dus gewoon...eigenlijk. maar hoe groot is dat risico werkelijk??? ik ben nu 42 en heb dus 1 keer échte griep opgelopen.....toen was ik 16. nou als ik het 1 keer in de 21 zou kúnnen oplopen........dan neem ik dat risico wel. tenminste zolang ik nog geen extra 'risico' ben (dus nog diabetus heb of oud ben enz.) want dan zou ik mijn mening zeker herzien. en natuurlijk kán ik wel gemist worden, net zoals iedereen wel gemist kan worden, anders was de wereld allang opgehouden te bestaan...we 'missen' elke dag mensen (toch?) of wordt ik nou te filosofies?
en voor de 'griepjes' die ik in keer in de zoveel jaar heb (erge verkoudheden met onstekingen, dus koorts en wat dagen in bed/ op de bank of buikgriep) zitten niet in die griepprik dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
dat je er juist de griep van krijgt is een fabeltje, als je iéts van griepvirussen snapt dan weet je dat ook wel. maar zoals echtgenoot zich 2 weken 'gammel' voelen kan zeker wel.......je lichaam is namelijk druk met antistoffen aanmaken, misschien dat sommigen dat verwarren met 'griep' ?
ik heb er trouwens ook niks op tegen als anderen er anders over denken. ook goed. geen issue.
groeten albana

Sancy
25-09-2008 om 19:09
Ik hoop het
ik heb 7 jaar lang verplicht de griepprik gehaald, eerst 5 jaar lang omdat ik in een risico-groep viel (ooit wat met mijn longen gehad) en de 2 daaropvolgende jaren (toen het medisch gezien niet meer noodzakelijk was) omdat de huisarts niet wilde dat ik ziek werd omdat ik niet gemist kon worden (jaja albana, ze bestaan! )
De afgelopen 3 jaar geen griepprik gehaald. 2 jaar ging dat goed. Maar in januari van dit jaar had ik dan toch de griep, die prompt gevolgd werd door een longontsteking.
dus ik hoop dat ik dit jaar via mijn werk in aanmerking kom! en anders haal ik zelf die prik wel. de ellende van die griep en de nasleep, dat hoef ik niet meer.

Marjoleine64
27-09-2008 om 22:09
Ik doe het wel, ook via werkgever
en zoonlief via de huisarts omdat hij een risicogeval is met allerlei allergien. We hebben allebei nog nooit bijwerkingen gehad die erger waren dan een pijnlijke plek op de arm. Bij ons op het werk zijn ze gewend aan sterke mannen-armen, en de kantoor-armpjes doen ze helaas niet extra voorzichtig...
Marjoleine