Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Groene kikker
24-08-2015 om 17:08
GGD onderzoek 10 jaar
Een week voor de zomervakantie begon, kwam kind (9 jr) thuis met een formulier voor een onderzoek.
Dat is in de vakantie volledig op de achtergrond geraakt en terwijl ik de vakantiebende en vakantiepapieren doorzoek, vind ik de brief terug. Onderzoek was vandaag, blijkt.
Ik bel de GGD en krijg te horen dat het onderzoek is afgenomen. Ik zeg dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven. De mevrouw die dit onderzoek op school heeft afgenomen, belt mij terug: er lag geen bezwaar tegen het onderzoek op haar tafel dus dan gaat het door. Zo gaan ze te werk (maar de formulieren lagen dus ook niet op tafel, die waren nl niet ingevuld en meegegeven) want ja, anders kon ze haar werk niet doen. Toen ik vroeg waarom ze bij twijfel dan niet even belt, schoot ze helemaal in de verdediging. Ze deed namelijk heel goed werk.
Wat een argument. Ben ik nu gek? De vraag is niet of zij goed werk mag doen of niet (of fout werk) maar of ze het überhaupt mag doen!
En het gekke is dat ze na het onderzoek mijn man tijdens zijn werk wel kon bellen vanwege de uitkomst van 1 onderdeel. Dan kan er wel gebeld worden.
Er zit er ook een 'toestemmingsformulier' bij maar dat is zo vreemd geformuleerd (de layout kan er ook wat mee te maken hebben). In het onderste deel van dit formulier staat 'Bezwaar tegen onderzoek' met direct er onder 'Ik geef hierbij toestemming om het gezondheidsdossier van mijn kind op te vragen bij de GGD in: '
Mag dit zomaar?

AnneJ
25-08-2015 om 11:08
SDQ lijst
Het is niet alleen meten en wegen. Het is ook de vragenlijst.
Dat wil je niet in een dossier hebben wat daarop het antwoord is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.