Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Juno

Juno

05-04-2015 om 23:04

gaatje voortand

Tot mijn grote schrik heb ik een gaatje tussen mijn voortanden. Dat moet gevuld worden. Nu ben ik bang dat het heel lelijk gaat worden of me een tand gaat kosten. Ik heb wel eens een gaatje in mijn kies gehad maar nog nooit eerder zo in het zicht.

Kan iemand mij geruststellen of maak ik me terecht zorgen?

Juno

Juno

20-04-2015 om 11:04

Done!

Het is gebeurd. Het vullen zelf was een eitje en je ziet er niks van. Ik voel het wel een beetje. Alsof er iets tussen mijn tanden zit, zeg maar. Nu maar hopen dat het blijft zitten...

Met een fitte tandarts?

Hier het beloofde detail:
Als ik op mijn werk verkouden ben, worden hooguit mijn toetsenbord en monitor eronder geniesd. Niet fijn voor mijn kamergenoten, die ik misschien zo aansteek, maar verder geen ramp.
Maar dat de tandarts tijdens het boren opeens de boor uit mijn mond trekt om daarna te niezen en daarna gewoon verder te gaan met boren, vond ik niet geruststellend.
Ook hoe de behandeling werd afgerond vond ik vreemd: opeens liep de tandarts weg, zonder "spoelt u maar" en zonder de vulling die tegen mijn tand was geplakt glad te strijken. Normaal probeert de tandarts of er een flosdraadje langs kan, maar toen niet. Na een poosje kwam de assistente die zei dat ik weg mocht gaan. Op de voortand zat een dikke laag vulling waardoor ik niet kon flossen, en een deel brak later af. Ik ben toen teruggegaan, maar kreeg te horen dat het mijn eigen schuld was, omdat ik niet goed floste!
Dat was de druppel en ben op zoek gegaan naar een andere tandarts.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.