Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mamvantwee
05-01-2011 om 14:01
Even steun zoeken [moeder heeft kanker?]
Hoi,
Mijn moeder leeft al 25 jaar met pijn in haar onderrug en heupen en is al meermalen het hele medische circuit doorgegaan, tegen bergen onbegrip en frustratie opgelopen. En toch is ze sterk, laat haar chronische pijn niet haar leven vergallen. Zo nu en dan onderneemt ze weer een poging om toch te laten uitzoeken wat er nou mis is (botontkalking, zenuwbeknelling, verschoven wervels). Altijd met teleurstellend resultaat omdat er niets gevonden wordt, of omdat de artsen niet willen onderzoeken waar zij aangeeft dat er 'iets' moet zijn.
Maar goed, gisteren had ze een mri-scan laten maken van haar onderrug. Die mri is jaren lang door de artsen als onnodig benoemd, maar ze had het nu toch kunnen regelen. Vandaag belde mijn vader. Ze is vandaag al voor de uitslag naar de neuroloog gegaan (da's al een veeg teken...) en die kwam met het bericht dat er zwarte vlekjes op het bot gezien zijn. Hij denkt 'onder andere' aan kanker. Nu gaat ze morgen weer terug voor verder onderzoek.
En ik merk dat ik zowat instort van schrik. Met vrolijke kinderen om me heen, een druk en leuk leven en een mooi zonnetje buiten, zit ik mijn tranen binnen te houden...
Ik kan niets doen, maar zit alweer te googelen. Fout natuurlijk. Maar is er iemand die me kan opbeuren? Ik zie het nu zo somber in...voorzie al een begrafenis.
Mamvantwee

Mamvantwee
13-01-2011 om 12:01
Goed nieuws en dank jullie wel
Zojuist kreeg ik bericht van mijn moeder dat er op de botscan geen kanker is gezien, en dat er nu wel onderzoeken gaan beginnen om te achterhalen waar die zwarte plekken op de mri vandaan komen. Maar ik ben zo opgelucht! Ook al kan er nog steeds iets engs uit de volgende onderzoeken komen, geloof ik dat het al bijna niet meer erger kan zijn dan waar we allemaal voor vreesden. Dit weekend gaan we naar mijn ouders en ik neem taartjes mee: we gaan vieren dan er niets aan de hand is.
Iedereen die hier heeft meegeleefd, heel erg bedankt. Terugkijkend (nu al) lijkt het allemaal zorg om niks, maar ik heb toch liever dan mensen denken dat ik me aanstel (al zie ik dat niet zo) dan dat onze vrees waarheid bleek.
groet van een opgeluchte Mamvantwee

Blue
13-01-2011 om 14:01
Fijn!
Wat fijn voor jullie, gefeliciteerd met dit goede nieuws !
Geniet ervan !
hartelijke groet,
Blue