Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dombo

Dombo

06-01-2014 om 23:01

Dormeasan extra sterk per ongeluk aan kind gegeven

Ik heb vanavond per ongeluk onze dochter van 12 jaar / 45 kilo een tablet dormeasan extra sterk gegeven. Stom.
Kijk ik net nog goed; ongeschikt voor kinderen. En nu? Heb haar net extra laten drinken. Zou het kwaad kunnen?

amk

amk

14-01-2014 om 14:01

temet

Op dat stukje van mijn vraag zijn ze niet ingegaan, maar jou reactie is bijna gelijk aan die van mij.
Maar er is tenminste een eerste antwoord. Dit vraagt om een tegen antwoord :-)

bibi63

bibi63

14-01-2014 om 15:01

ik vind dit ook super vaag

Plantenextracten hebben een bewezen werking (los van evt. bijwerkingen, negatieve werking, enz enz), maar ze DOEN iets. Denk maar aan een giftige plant. Met een beetje geluk hebben sommige planten een gunstige werking op een kwaal (en geen nadelige (bij)werking). Kortom fytotherapie is volgens mij een soort 'geneesmiddel'. Voor zover ik weet hebben sommige regulieren geneesmiddel ook bestanddelen van planten. Homeopathie is een heel ander iets. Dus ik snap er geen fluit van dat Vogel plantenextracten homeopathie noemen en al helemaal niet dat een zorgverzekering daar in zal trappen. Daarmee wil ik niet zeggen dat sommige plantenextracten met bewezen positieve werking niet vergoed zou moeten worden.
Raar verhaal.
Bibi

bibi63

bibi63

14-01-2014 om 15:01

PS: misschien kan 'onze' Onno hier nog iets op zeggen?

Voor zover ik heb begrepen verkeer jij in de alternatieve geneeswijs kringen. Hoe sta jij er nou tegenover dat Vogel plantenextracten verkoopt als zijnde homeopathie. Daar ben ik nou erg benieuwd naar.
Bibi

Tijgeroog

Tijgeroog

14-01-2014 om 16:01

Tsjonge

Wat een omslachtige manier om te vertellen dat je je klanten belazert.

(Bovendien: de term homeopathie is voor mij al voldoende om aan te geven dat je belazerd wordt.)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-01-2014 om 19:01

Ik was altijd nogal anti-vogel, maar er zit dus echt wat in qua werkzame stof??? Dom hoor, net alsof ik dat tubetje Arnicacreme ga declareren bij de verzekering. Maar tot nu toe heb ik dat spul nooit gekocht omdat ik dacht dat het kul was, ondanks dat ze er bij de kinderopvang helemaal lyrisch van waren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-01-2014 om 19:01

Te snel...

Dat ligt nu wel anders dus. Gek dat meer belang gehecht wordt aan homeopathie dan dan fytologie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.