Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

even zonder naam..

even zonder naam..

29-11-2008 om 07:11

Denk dat buurkinderen geestelijk mishandeld worden..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Luci Fers

Luci Fers

02-12-2008 om 11:12

Van horen zeggen

Een melding kan niet gebaseerd worden op van horen zeggen, er moet echt iemand zijn die getuige is van voorvallen. Het is heel naar dat het niet anders kan, maar aan de andere kant zou het niet kloppen als het juist wél kan.

Stel dat je iets van A hoort die een hekel heeft aan B. A verteld hele nare dingen over B, die zou zijn kinderen iets aan doen... maar dit verhaal blijkt verzonnen. Dan heb je B ergens van beschuldigd als je hier aangifte van doet, terwijl B heeft dit nooit gedaan! Geruchten zijn geen feiten.

Best frustrerend, zeker als iemand die wel getuige is niets wil ondernemen!

even zonder naam

even zonder naam

02-12-2008 om 13:12

Ik kan het ook wel begrijpen..

maar ik weet zeker dat die kinderen uitgescholden worden. Inderdaad iedereen schreeuwt wel eens tegen haar kinderen of man. Maar worden er dan ook woorden gebruikt die je nog niet tegen een volwassene zegt? Zeg jij tegen je kinderen dat je ze niet moet of weggaat bij ze? Is het iedere morgen raak en dan ook nog zo vroeg dat de buren er wakker van moeten worden?

Ik denk het niet, tenminste ik niet.

Ik heb beide buren onafhankelijk van elkaar gesproken, zij hebben eigenlijk weinig of geen contact met elkaar.

Ik heb niets tegen die mensen en ook geen hekel aan ze.

Het was voor mij ook een stap om überhaupt te bellen, ik moest ook nog teruggebeld worden en dan zit je zenuwachtig te wachten wanneer ze bellen. Het gaat mij om die kinderen en ik zal mijn uiterste best doen om de buurvrouw over te halen. Mijn dochter is nog ziek, ik hoop dat ik morgen even kan gaan, zodat we donderdag samen kunnen bellen... Ik hoop het zo..

Groetjes, R

Even kort

Beste R,
Ik heb niet alles gelezen hierboven, maar ik heb in dezelfde situatie gezeten. Na heel veel gedoe hebben we met meerdere families de AMK gebeld waarbij er meerdere directe "getuigen" waren ( we zijn echt gaan observeren daarvoor) en het heeft voor zover ik kan zien goed uitgepakt. Achteraf had ik spijt dat we het niet eerder hebben gedaan, ik maakte me zo'n zorgen over die kinderen. Iedereen om ons heen kwam met argumenten als 'overal wordt wel eens gescholden', maar je weet echt wel als het over die schreef gaat. Ik was eigenlijk verbijsterd hoe terughoudend iedereen was (inclusief ikzelf) en ook het AMK trouwens.
Sterkte ermee,
Jonne

even zonder naam

even zonder naam

07-12-2008 om 07:12

Even zonder naam

Heb nu eindelijk de buurvrouw te pakken gekregen en het met haar besproken. Ze wil het eerst met haar man bespreken en weet het nog niet.

Ze zegt dat de buren aan de andere kant naast haar horen hoe er bij die andere buren met de deuren gesmeten wordt. Dan kun je wel weten hoe hard dat dat gaat.

Ze zou me van de week iets laten weten.

Ik ben zeer benieuwd. Als ze niet mee wil werken weet ik het ook niet, het is dan toch niet normaal dat de situatie dan maar zo moet blijven? Wat kun je dan nog doen??

Ik laat in ieder geval weten hoe het verder gaat...

Groetjes, R.

ishtar

ishtar

08-12-2008 om 11:12

Als buuf niet zelf wil bellen...

kun je dan met haar afspreken dat jij, op momenten dat het vaak/gewoonlijk mis gaat bij haar buren, bij haar op bezoek gaat. Zo kun je het wel 'met eigen oren' horen. Kun jij zelf de aangifte doen. Ze klinkt nl wel alsof ze zou willen helpen, maar een beetje bang is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.