Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

69er
13-05-2015 om 10:05
deense documentaire over hpv vaccinatie
http://www.fuzzyfun.nl/deense-televisie-zendt-documentaire-uit-over-gevaren-hpv-vaccinatie/
Een krantenkop over het aan gaan bieden van hpv vaccinatie bij jongens trok mijn aandacht en in de reacties kwam ik dit filmpje tegen. Het is een documentaire over het gebrek aan zorg aan deense meisjes die "mogelijk" leiden aan ernstige bijwerkingen van Gardasil. Helaas valt de ondertiteling soms weg tegen lichte achtergronden. Ik heb hier met totale verbazing naar gekeken.

Ad Hombre
19-05-2015 om 09:05
Marsy
"Ik ken niemand in mijn omgeving met BHK alleen borstkanker."
Houden zo!
"Mijn eerste reactie is dan ook: weer een prik, moet dan alles maar gevaccineerd worden?"
Nee, hoor, je blaat gewoon de andere koeien na. De normale reactie van iemand die hoort dat je een vaccin kunt krijgen tegen kanker is, ja! Waarom niet tegen *alle* kankers? Alsjeblieft!!! Geef het aan mijn vrouw, mijn man, mijn kinderen! Was er maar een vaccin tegen prostaatkanker. Ik stond morgenochtend bij de dokter.
"Terwijl ik gewoon het RVP volg en voor reizen ook de prikken haal voor mijn gezin. Als ik mijn informatie baseer op de krantenartikelen en nu.nl (wat de meeste mensen doen) lijkt een condoom ook goed te werken. Het is immers seksueel overdraagbaar..."
Je snapt het niet. HPV kun je overal krijgen waar de huid rond de geslachtsdelen elkaar raakt. Mogelijk loop je iets minder risico met een condoom, maar je krijgt het nog steeds. Bijna iedereen die sexueel actief is geweest met een 'normaal' aantal partners heeft het. Jammer, maar helaas. Wijs mij die nu.nl artikelen eens aan waar wordt gezegd dat een condoom goed werkt tegen HPV, ik geloof namelijk niet dat ze er zijn.
Dit soort artikelen vindt je wel:
http://www.sfgate.com/health/article/Condoms-not-effective-against-HPV-or-herpes-3650285.php
"Ik vind jou reactie dus erg kort door de bocht: eigen schuld als je kind kanker krijgt, had je maar moeten laten prikken? Net zo iets als tegen een roker zeggen: eigen schuld dat je longkanker hebt?"
Nee, dat is iets heel anders. Mensen kiezen niet weloverwogen en gesteund door 'meningen' op forums om te gaan roken. Nagenoeg ieder weldenkend mens raadt kinderen af om te roken. Ouders die kinderen stimuleren om te gaan roken mogen wat mij betreft vervolgd worden, maar dat terzijde.
Hier kiest een volwassene ervoor om zijn of haar kind niet te vaccineren. Krijgt dat kind later BHK dan rust de volledige last van die beslissing op de schouders van die ouders. Daar valt niets op af te dingen. Krijgt je kind BHK, dan is het jouw schuld! Laat dat maar tot je doordringen. Jij weet het en je kind zal het ook weten. En je kleinkinderen zullen vragen waarom hun moeder eigenlijk niet is gevaccineerd net als de moeder van hun vriendje. Veel plezier met uitleggen wat de weldoordachte gronden waren waarop jij jouw beslissing hebt gebaseerd.
"Gelukkig leven we nog steeds in een vrij land en mag iedereen zijn eigen keuzes maken. Ik zal tzt mij nog eens verdiepen in de opties. Mijn dochters hoeven pas over 10 jaar, is er vast ook meer onderzoek gedaan!"
Pff, er is nog hoop, zullen we maar zeggen.
Maar de realiteit gebiedt mij te erkennen dat mensen als jij hun beslissingen vooral op gevoel zullen nemen dus dat mijn reactie waarschijnlijk zelfs contraproductief gaat werken. Mijn toon bevalt je niet, dus dan zal de inhoud ook wel niet deugen. Zo werkt het vaak, helaas.

Donna
19-05-2015 om 09:05
Er zijn nog flink wat gevaarlijke varianten HPV waartegen niet gevaccineerd wordt. Vaccineren betekent dus niet dat je geen bmhk meer kunt krijgen. Ik heb ook wel een probleem met de schuldvraag die je stelt. De kans op kanker op jonge leeftijd is nog altijd buitengewoon klein en ik snap de afweging die Annej en dochter gemaakt hebben wel, al zou het de mijne niet zijn. Als je ongevaccineerde dochter dan bmhk krijgt van variant 16 of 18, heb je gewoon domme pech gehad.

Jippox
19-05-2015 om 10:05
ad
"Mijn toon bevalt je niet, dus dan zal de inhoud ook wel niet deugen. Zo werkt het vaak, helaas"
Helemaal waar. Het lijkt me dan ook, dat als je er echt belang aan hecht je boodschap (wèl vaccineren allemaal!) over te brengen, het een kleine moeite is hier rekening mee te houden en je toon een beetje aan te passen. Toch?

Ad Hombre
Donna/Jippox
"Vaccineren betekent dus niet dat je geen bmhk meer kunt krijgen."
Klopt, het vaccin dekt iets van 70% als ik het wel heb. Dus als je het krijgt heb je 70% kans dat je ouders het hadden kunnen voorkomen. Geen fijne rekensom, wel correct.
"Ik heb ook wel een probleem met de schuldvraag die je stelt. De kans op kanker op jonge leeftijd is nog altijd buitengewoon klein"
Wat is jong? Ik vind 40 of 45 jong. En de impact is gigantisch. De schuldvraag die ik stel is volkomen terecht. De ouders nemen met open ogen, weloverwogen dat risico tegen het advies van alle deskundigen. Het enige excuus is domheid. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
Jippox:
Helaas, voor marketing ben ik niet in de wieg gelegd, en wantrouwen is makkelijker te verkopen dan vertrouwen. Misschien dat het helpt als ik het erbij zeg

Ad Hombre
Donna
"Als je ongevaccineerde dochter dan bmhk krijgt van variant 16 of 18, heb je gewoon domme pech gehad."
Nee, je hebt gegokt en verloren met de gezondheid van je dochter en tegen het advies van de medisch deskundigen. En inderdaad als je dochter type 16 of 18 heeft gaat die 70% rekensom niet eens op, dan was het gewoon 100% te voorkomen geweest. Als je maar niet zo'n verdomd 'kritische' prikker was geweest.

MarSy
19-05-2015 om 19:05
Tja ad
Des werd ook voorgeschreven door medici. Moeten alle des dochters hun moeder ook maar de schuld geven?
Als ik Google op hpv vaccin, is dit het eerste artikel wat boven komt: http://www.ninefornews.nl/hpv-vaccin-wordt-het-grootste-medische-schandaal-aller-tijden/
En dat is het eerste artikel!
Dus nogmaals: dat ouders kritisch zijn, ergens over nadenken en andere keuzes maken, ik snap dat wel.

Berta
19-05-2015 om 20:05
MarSy
Als ik google op maanlanding krijg ik als eerste twee simpele wikipediaatjes en meteen daarna twee (twee!) hits die aantonen dat, zoals iedereen allang vermoedde, die maanlanding gewoon gefaked is. Zo bovenaan in google, dan moet het wel waar zijn. Allemaal een groot complot. En iedereen binnen de nasa zal daarvan weten, net als iedereen binnen de farma weet dat dat vaccin een grote nep is dat niks doet. Al die onderzoekers die daar wereldwijd mee bezig zijn zijn sufferds. *cynische modus uit*

Ad Hombre
19-05-2015 om 20:05
MarSy
"Des werd ook voorgeschreven door medici. Moeten alle des dochters hun moeder ook maar de schuld geven?"
Nee, want die deden wat de deskundigen veilig achten, daarmee kunnen ze het verwijt van verantwoordelijkheid afwimpelen. Wat niet zal wegnemen dat ze er spijt van zullen hebben, maar geen kind zal ze er op aankijken. Dat zal voor de BMHK patienten heel anders liggen, dat beloof ik je. Ik weet dat,want mijn moeder heeft DES gebruikt.
DES is natuurlijk een vreselijke ramp net als softenon. Daar hebben 'we' van geleerd dat we zwangere vrouwen alleen medicijnen voorschrijven waarvan de veiligheid uit en te na is aangetoond.
Het is ook wetenschappelijk goed verklaarbaar dat de ontwikkeling van een vrucht een zeer gevoelige periode is waarin iedere hormonale of chemische imbalans dramatische gevolgen kan hebben. Dat doen we dus niet meer.
Vaccins zijn geen geneesmiddelen. En we gebruiken ze al een jaar of honderd om *iedereen* mee te beschermen, de gevaren zijn dus zeer goed bekend. Voor zover ik weet geef je ze niet aan zwangere vrouwen want tijdens zwangerschap blijf je overal zoveel mogelijk vanaf. Een vaccin is een een of tweemalige kleine dosis van iets dat je immuunsysteem triggert. De kans op bijwerkingen is dus zeer beperkt vergeleken met een middel wat je dagelijks slikt (softenon & DES bijvoorbeeld). Het werkzame principe van vaccins is steeds hetzelfde, alleen het (dode) virus dat je anders in levende vorm waarcschijnlijk toch krijgt is anders. Waarom zouden daar nieuwe risico's uitkomen. Nou, de Internet angstzaaiers weten er wel een mouw aan te passen. Tuig dat ze zijn.
Die link van je is een volstrekt ongeloofwaardige hysterische site. Als je dat soort media serieus neemt ben je echt niet meer te helpen.
"Dus nogmaals: dat ouders kritisch zijn, ergens over nadenken en andere keuzes maken, ik snap dat wel."
Ik snap heel goed dat er erg veel domme mensen zijn die van zichzelf denken dat ze oh zo slim en kritisch zijn.
Leg dat maar uit aan je dochter, MarSy. Als het zover komt. Print dit draadje uit en laat het haar lezen.

Ad Hombre
19-05-2015 om 21:05
Berta
Pas op, er zijn mensen die dit soort postjes serieus nemen
Nog een paar leuke artikelen van MarSy's site:
http://www.ninefornews.nl/bevalling-kate-middleton-was-nep-surrogaatmoeder-gaf-geboorte-aan-prinses/
http://www.ninefornews.nl/fotos-roswell-crash-die-bewijzen-dat-aliens-bestaan-vandaag-onthuld/
http://www.ninefornews.nl/nasa-kiekt-geheime-legerbunker-op-mars/
http://www.ninefornews.nl/godachtige-figuur-verschijnt-in-wolk-boven-vulkaan-chili/
http://www.ninefornews.nl/bbc-journalist-ziet-vliegende-schotel-boven-hertfordshire/
Het zal je moeder maar wezen die gezondheidsbeslissingen voor je neemt...

AnneJ
19-05-2015 om 22:05
Risico's
http://en.wikipedia.org/wiki/Cutter_Laboratories
De Nederlandse Wikipedia doet weer eens niet mee.
"The mistake produced 120,000 doses of polio vaccine that contained live polio virus. Of children who received the vaccine, 40,000 developed abortive poliomyelitis (a form of the disease that does not involve the central nervous system), 56 developed paralytic poliomyelitis—and of these, five children died from polio.[6] The exposures led to an epidemic of polio in the families and communities of the affected children, resulting in a further 113 people paralyzed and 5 deaths"
Productiefouten en logistieke fouten, vergissingen in gebruik van het juiste vaccin en de documentatie daarvan zijn nog steeds aan de orde. Zeker in een tijd waarin winstmaximalisatie tegen lage productiekosten uitbesteden aan slecht te controleren laboratoria in India regelmatig leiden tot schandalen in de media.
Er zijn meer berichten van gerenommeerde organisaties als de WHO waarin sprake is van incidenten met griep- en andere vaccins.
In deze bijvoorbeeld.
http://www.who.int/immunization_safety/global_committee/Global_Vaccine_Safety_GACVS_June_09.pdf
"...the vaccination campaign was suspended after approximately a fifth of the US population a dose of vaccin and some 500 cases of Guillain Barre syndrome ATTRIBUTABLE TO THE VACCIN had been diagnosed..."
Gelukkig wordt daar veel aandacht aan besteed en waar nodig wordt er eerst gestopt en onderzocht.
Maar een stricte testprocedure blijft een eerste vereiste om grootschalige gezondheidsrisico's te voorkomen. Het negeren van de procedures daarvan, zoals is gebeurd bij de introductie van de vaccins tegen baarmoederhalskanker, is een risico.

Ad Hombre
20-05-2015 om 07:05
AnneJ
Die verhalen gelden bij alle vaccinaties en niet specifiek bij dat tegen HPV. Goeie argumenten ook om nooit meer naar de dokter of naar een ziekenhuis te gaan. Vergeet ook niet de recente problemen met die fabrikant van injectiespuiten mee te nemen. En het verkeer. Je wilt niet weten wat voor gevaren je hier moet trotseren om ueberhaupt bij het ziekenhuis binnen te komen.
En dan tel ik die UFO's nog niet eens mee!
"The mistake produced 120,000 doses of polio vaccine that contained live polio virus."
Dit was in 1955, zo ongeveer in de tijd van DES en softenon.
"500 cases of Guillain Barre syndrome ATTRIBUTABLE TO THE VACCIN had been diagnosed."
Dat was ruim 40 jaar geleden. Je zou bijna denken dat we daarvan geleerd hebben.
"Het negeren van de procedures daarvan, zoals is gebeurd bij de introductie van de vaccins tegen baarmoederhalskanker, is een risico."
En van die ene bijzin lever je dan weer *geen* link, toeval of bewuste taktiek van een antivax angstzaaier? Een zorgvuldige mix van leugens en waarheid doet het altijd goed als je graag angstzaait.
https://www.aan.com/PressRoom/Home/PressRelease/692
"The HPV vaccine does not increase the risk of developing Guillain-Barré syndrome, according to a study released today that will be presented at the American Academy of Neurology’s 61st Annual Meeting in Seattle, April 25 to May 2, 2009. Guillain-Barré is a disorder that causes muscle weakness and tingling that can progress to paralysis. "
Dat klinkt zowaar alsof het wel onderzocht en gemonitordis. Nou, vooruit, misschien is het prudent een jaartje af te wachten bij een nieuw vaccin of er dat soort problemen optreden. Maar hoelang is het HPV vaccin al op de markt? 10 jaar? En voorlopig denken alleen de aluhoedjes dat er wat mis mee is.
Mijn stelling is dat dat met name komt doordat het over sex bij tienermeisjes en kanker gaat. Allebei zaken waar je liever niet over nadenkt als het over je kinderen gaat. Dus dan nog een beetje stoken met argumenten die in feite tegen de hele westerse medische industrie ingaan en duizenden domme meelopers die zichzelf oh zo kritisch vinden kiezen 'het zekere voor het onzekere'.
Het zou een giller zijn als het niet zoveel slachtoffers gaat eisen.

Pieter
20-05-2015 om 07:05
annej
Interessant ook dat je naast het niet toevoegen van een link (zie Ad Hombre) ook bij je voorval niet even noemt dat dat 60 (ZESTIG) jaar geleden was. Als we alles wat er toen gebeurde meewegen in onze beslissingen kun je maar beter zelfmoord plegen ipv naar de dokter te gaan.

AnneJ
20-05-2015 om 08:05
Herhaling
"De eerste discussie hebben we vorig jaar al behandeld. Zie: Is de maagdenprik overdreven of niet? Ons antwoord was toen: we weten het niet. Feit is wel dat het advies van de Gezondheidsraad om de hpv-vaccinatie op te nemen in het RVP, strijdig is met minstens vier van de zeven criteria die ze zelf gedefinieerd hebben. "

Jippox
20-05-2015 om 08:05
methode Onno
Ad, ik begin zo langzamerhand haast te geloven dat jij eigenlijk juist anti prikken bent. Iedereen met bedenkingen is gek en dom en gevaarlijk en wat al niet. Je klinkt precies als Onno, heb je dat in de gaten?

Ad Hombre
20-05-2015 om 09:05
Jippox
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig, bedoel je? Zolang de bedenkingen enigszins rationeel zijn, OK.
Maar ik doorzie de manipulatie en dat maakt me kwaad. Mensen die manipuleren en mensen die zich laten manipuleren hebben in de geschiedenis al veel ellende aangericht. In feite is het ook een soort samenzweringsrhetoriek. Daar waren de Nazi's ook dol op.
En de diefstal van het woord 'kritisch', daar heb ik ook een broertje aan dood. Als er iemand kritisch is ben *ik* het wel. Dit is gewoon meelopen met de zogenaamd kritische kudde.

Jippox
20-05-2015 om 09:05
ik snap je wel
Maar ik vind het oprecht jammer dat je toon je boodschap soms in de weg staat. Daarvoor is het te belangrijk. Je kunt sommige opmerkingen ook weglaten, dan blijft alleen de boodschap over. Die komt dan veel sterker over denk ik.

Engeltje
21-05-2015 om 10:05
Ben het volledig eens met Ad en andere pro-prikkers
De kleine risico's die een vaccinatie met zich brengen wegen mijns inziens ruim op tegen de voordelen. En ik weet dat de inenting tegen HPV niet 100% garandeert dat mijn dochter geen BHK zal krijgen. Maar ik ben blij met elke vermindering van dat risico. Daarom heb ik destijds mijn kinderen ook laten inenten tegen pneumokokken en meningokokken. Dat biedt ook zeker geen 100% bescherming tegen meningitis, maar alle kleine beetjes helpen. Het zijn toch mogelijk dodelijke ziektes, als ik de kans dat mijn kinderen die krijgen ook maar iets kan verkleinen zal ik dat zeker niet laten.
Ik vraag me af, al die antivaxxers, wat doen die als ze naar een buitenland reizen waar inentingen aanbevolen worden, zoals DTP, tyfus en hepatitis? Ook maar niet inenten? Lijkt me toch niet... Wat is dan het verschil met inentingen uit het RVP??
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.