Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Alison

Alison

15-10-2018 om 13:10

De winter door zonder ziek te worden

Josien

Josien

17-10-2018 om 15:10

wat ik ineens merk

Ik heb een lat relatie met een man die graag vroeg naar bed gaat. Ik ga meestal rond 24.00 uur. Maar sinds hij me regelmatig nog even 'weltrusten' appt rond 21.30 - 22.00 uur merk ik dat mijn eigen interne klok daar ook op reageert. Op dat soort dagen ga ik zelf dan ineens ongeveer een uur nadat hij dat appte het gevoel krijgen dat ik naar bed wil, voor mijn idee is het dan ineens laat (tot ik op de klok kijk en zie dat het pas 22.30 is) Vaak ga ik dan toch naar bed, omdat ik me er eigenlijk al op heb ingesteld, heel grappig hoe dat blijkbaar onbewust werkt.

OND

OND

17-10-2018 om 18:10

De winter door zonder ziek te worden

Kwestie van kansrekening. Niks meer, niks minder.

OND

OND

17-10-2018 om 18:10

NIET douchen, NIET wassen, NIET scheren, NIET tanden poetsen

Als er al een set van maatregelen is om de winter goed door te komen dan is het wel die.
Loop maar een beetje te stinken, zodat iedereen op afstand blijft. Het besmettingsrisico wordt daarmee sterk verkleind.
Zoveel mis je niet, als je het dagdagelijkse geroddel en de slappe praatjes aan je voorbij laat gaan. Integendeel: de vrijgekomen tijd kan je besteden aan iets werkelijk nuttigs. Het doorworstelen van een cursus epidemiologie, bijvoorbeeld.

bieb63

bieb63

17-10-2018 om 21:10

Hoe beter

Je gestel en je weerstand, hoe minder vatbaar je bent. Dat is simpel. Je boft als je dat van nature hebt. En verder is het enige wat je kunt doen aan een betere weerstand: gezond eten, voldoende bewegen, vooral in de buitenlucht, voldoende slapen en zo min mogelijk stress. Niet altijd simpel, maar ALS je dat kunt, helpt het beslist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.