Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Dank u, antivaxers | Pagina 3 | CJG forum door Ouders.nl
mirreke

mirreke

01-03-2019 om 11:03

Kaaskopje en verder

Ik had dit venster in mijn browser een hele nacht openstaan en de getypte tekst gepost zonder te kijken of er nieuwe berichten waren. Idd, zelfde gedachte

Ik ga er overigens (net als Yanea) ook van uit dat mensen met symptomen die bij deze ziekten horen wel degelijk naar de arts gaan.

Daarbij komt dat de ernstige gevolgen van dergelijke ziekten niet alleen bestaan uit overlijden, maar in soms gruwelijke restschade (zoals doofheid, blindheid, gevolgen hersenontsteking...).

Nog een artikel:
https://www.groene.nl/artikel/wij-zien-mazelen-als-een-milde-ziekte

mirreke

mirreke

01-03-2019 om 11:03

Nog even naar aanleiding van het artikel

Bewust niet ingeënt wordt bijvoorbeeld door antroposofische en hoog-opgeleide ouders. Vooral op de vrije school is de vaccinatiegraad (schrikbarend!) laag en dan met name in Gelderland...

Note to self: shit! Mijn kinderen zitten op een vrije school in Gelderland. Gelukkig wel volledig gevaccineerd, maar toch.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2019 om 13:03

mirreke

Wist je dat niet dan? Antroposofie is anti-vaccinatie bij uitstek.

De ongegeneerd anti-vax organisatie 'Nederlandse vereniging kritisch prikken' bestaat voor een groot deel uit antroposofen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Vereniging_Kritisch_Prikken

Ze zijn heel goed in het kiezen van positief klinkende labels als 'kritisch prikken' en 'vrije school'. Wie kan daar nou tegen zijn?

mirreke

mirreke

01-03-2019 om 14:03

Lekker naïef...

maar nee, dat wist ik dus echt niet, nooit bij stilgestaan. Want het kwam tot voor heel kort eigenlijk gewoon niet bij mij op dat je je kinderen niet zou laten inenten. Hooguit dat je wellicht om allerlei redenen het schema wat zou laten aanpassen. Ik dacht dat het iets achterlijks Amerikaans was, echt...

Ik moet wel bekennen dat na de verhuizing naar Duitsland het inentingsschema even in het 100 liep, omdat je in Duitsland dit dus zelf in de gaten hoort te houden, geen consultatiebureau hier. Totdat de kinderarts dit merkte, en hij het daarna overnam.

Enfin, wij zijn geen antroposofen, hebben om heel andere redenen voor de vrijeschool gekozen, maar dit is niet iets waar ik blij mee ben!

Yanea

Yanea

01-03-2019 om 15:03

Nee hoor ad hombre

Antroposofen laten hun kinderen vaker wel dan niet inenten. Alleen niet op heel jonge leeftijd (dus niet de DKTP met 6 weken) en niet meerdere inentingen tegelijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

Yanea

De realiteit is dat de meeste kinderen op antroposofische scholen natuurlijk net als mirreke geen antroposofen zijn, maar afkomen op een modern imago en vage ideeen over 'vrijheid'.

"Antroposofen laten hun kinderen vaker wel dan niet inenten. Alleen niet op heel jonge leeftijd (dus niet de DKTP met 6 weken) en niet meerdere inentingen tegelijk."

Gestoorde idioten zijn het die van zichzelf denken dat ze heel 'woke' bezig zijn. We kennen het type van OO. Lopen hier eigenlijk mensen rond die zichzelf antroposoof noemen?

Yanea

Yanea

Ad hombre

Als die hier rondlopen, zal jouw vooringenomen manier van vragen ze niet uitnodigen om dat toe te geven 😈

Ad Hombre

Ad Hombre

Yanea

Natuurlijk wel, als je het bent ben je er toch trots op?

Yanea

Yanea

Geen idee

PVV-stemmers houden ook hun mond bij mij in de buurt 😂

mirreke

mirreke

01-03-2019 om 16:03

Ehhhh ad

wij kozen niet voor de vrije school omwille van het 'woke' gevoel, en ook niet omwille van het moderne imago of de vrijheid.

Een vrije school is helemaal niet zo vrij, en ze hebben ook best aparte ideeën over de ontwikkeling van 'de tiendeklasser'... ik noem maar eens wat.

De trieste waarheid was dat geen andere school ons kind (autisme-diagnose en pal aan het begin van passend onderwijs) wilde aannemen. Daarvoor hulde voor deze school. En hulde voor een heel aantal andere dingen, onze zoon is er enorm opgeknapt en het gaat enorm goed met hem.

Maar ik zie ook de nadelige kanten heel goed. En een heel groot nadeel (vind zoon zelf ook) is idd de populatie.

mirreke

mirreke

01-03-2019 om 16:03

Yanea

ik vind 78% echt heel laag... (en dat is het gemiddelde), dat in Gelderland was dus iets van 40%. Geen kudde-immuniteit dan...

Alternatief

De baby van een antroposoof gaat indien nodig, pas na 6 maanden naar de crèche. Zo verkleinen ze de kans dat hun kind tot de groep hele jonge kinderen behoren die bij besmetting en lage weerstand komen te overlijden.
Ze hanteren een preventieve aanpak die anders is, maar ook werkt.

http://www.kinderopvangdevlieger.nl

Als kind bent ik niet gevaccineerd voor mazelen, en andere kinderziektes. In de eerste maanden heeft mijn moeder de kans op besmetting verkleint door mij niet te vroeg naar een crèche te brengen. Dat was toendertijd gebruikelijk. De antroposofen hanteren nog steeds een dergelijke vorm van bescherming.

En paar jaar later kreeg ik wel alle kinderziektes. Dat betekende hoogtij voor mijn moeder. Maar toen was de kwetsbare fase van lage weerstand al achter de rug.
Dit was voor de tijd van het RIVM-vaccinatieprogramma.

——
Naast de medische gevaren spelen ook economische belangen. Een kind met mazelen moet lang thuis blijven. Dat is lastig voor met name werkende ouders.
Onze kinderen zijn wel gevaccineerd. Maar zo was tijdens verblijf in buitenland waar de kinderen ook naar school gingen, een situatie waarin een van de kinderen geen waterpokken had gehad en eerst een vaccinatie moest krijgen.
Na veel gedoe toch vrijstelling door toestemming van het departement van gezondheid. Wel nog wel een extra BMR prik gehaald om te voorkomen dat kind 3 maanden thuis moest blijven in geval van ziekte. Het land hanteerde een ander vaccinatieschema dan hier in Nederland.

Reden voor het actief vaccineren ligt daar vooral op economisch grondvlak; ouders zijn bezorgd voor een uitbarsting zodat ze voor hun zieke kind moeten zorgen en er geen geld op de plank komt. Scholen kunnen door ouders worden aangeklaagd als er toch een epidemie uitbreekt. De school had die toestemming nodig om zo niet aangeklaagd te kunnen worden.

Ik ben het eens met Yanea; laat de antropofosen met rust. De lage weerstand van kinderen moet aangepakt worden door beter zorgsysteem. Zo zijn ze weerbaarder tegen welke ziekte dan ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2019 om 18:03

Flanagan

Het vaccin tegen mazelen bestaat nog niet zo lang dus het is nogal logisch dat je dat als kind niet gehad hebt. Ik ook niet. De meeste vaccins zijn niet tegen kinderziektes.

Je kind het eerste half jaar niet naar de crèche brengen is sowieso een goed idee.

Dat je van het doormaken van kinderziektes gezonder of sterker zou worden is je reinste onwetenschappelijke lariekoek gebaseerd op emotionele argumenten. Je wordt er hoogstens immuun van tegen die specifieke ziekte, zoals een vaccin.

Iedere ziekte beschadigt je lichaam. Een waterpokkeninfectie kan je 70 jaar later nog behoorlijk ziek maken en je zelfs je leven kosten. (Gordelroos in de nekstreek kan de bloedvaten in de hersenen aantasten)

Een Guru die al bijna honderd jaar dood is achterna lopen is sowieso geen teken van geestelijke stabiliteit. Als je Steiners ideeën bekijkt wordt het helemaal zielig.

Flanagan

Serieus? Economische reden om te vaccineren???

De enige reden dat ik mijn kinderen laat vaccineren is een medische reden: ik wil namelijk niet dat mijn kinderen restverschijnselen krijgen van BMR of polio of doodgaan aan meningoc en met mij ook dat % andere ouders.

Ik werkte namelijk niet toen mijn kinderen klein waren en met mij vele andere moeders, dus hoe kom je erbij dat vaccineren om economische redenen gebeurd??

Onderzoeker

Onderzoeker

01-03-2019 om 19:03

verhaal klopt niet

Wat mensen hier kennelijk niet weten: ouders die niet vaccineren zijn heel vaak mensen die een ouder kind met vaccinatieschade hebben en hun jongere kinderen daarom niet te laten inenten. En voor degenen die niet weten wat de mazelen is: de mazelen is een onschuldige kinderziekte die een paar dagen duurt en helpt een gezond immuunsysteem op te bouwen. Iedereen die bang is voor mazelen moet eens met een ouder iemand praten en dan weet je dat er in de vorige eeuw nooit paniek is geweest rond deze ziekte. Bijna iedereen kreeg het, niks aan de hand.Het BMR vaccin daarentegen is een cocktail die in 95 procent van de gevallen antistoffen genereert tegen de betreffende ziekte, waarbij het onbekend is hoe lang deze in het lichaam aanwezig blijven. Gemiddeld een jaar of 5-10. Het groepsimmuniteit verhaal is dus niet wetenschappelijk omdat 1)de oudere generaties de meeste vaccins nooit gehad heeft. 2) de antistoffen maar een paar jaar in het lichaam verblijven en niemand een booster gaat halen en 3) vaccins bieden geen cellulaire immunitei dat de wilde vorm wel geeft en juist de enige manier is om levenslange immuniteit te geven. 4) ook gevaccineerde personen kunnen de ziekte krijgen ben verspreiden . Kortom, de vaccinatie-hysterie is gebaseerd op niet-wetenschappelijke nonsens, terwijl de schade door vaccinaties keer op keer bewezen worden. Dat ligt waarschijnlijk niet eens aan de virussen die gebruikt worden maar vooral aan de schadelijke stoffen waaronder aluminium die in muismodellen aantoonbare hersenschade veroorzaken. Het is dus precies andersom als dat de meesten hier geloven.

Angela67

Angela67

01-03-2019 om 20:03

heerlijk onderzoeker

dat je je beweringen ook zo goed onderbouwt, jij bent voor mij echt heel veel betrouwbaarder dan alle wetenschappers bij elkaar!
gr Angela
ps ik ben ook onderzoeker, ik onderzoek namelijk altijd mijn cd-collectie op leuke muziek.

Wahahaha

Wat een gel*l onderzoeker! Misschien moeten ze ook maar vaccinatie gekkies gaan verbieden online net zoals bij nujij de klimaatgekkies niet meer mogen schrijven!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2019 om 22:03

Onderzoeker

"Bijna iedereen kreeg het (mazelen), niks aan de hand."

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A9a36b844-034b-4f9b-9cdb-0bf64aa80da8

Hopelijk is dit te openen. Hierin kun je lezen dat in de jaren '30 van de vorige eeuw 200-300 mensen overleden door de mazelen.

In 1999/2000 een grote epidemie op de biblebelt, 3292 zieken met "slechts" 3 doden. 2003 en 2009, 2 sterfgevallen, in 2008 was er een uitbraak, 100 gevallen, van de mazelen onder antroposofen en in 2011 51 gevallen door import uit met name Frankrijk.

Maar goed... vroeger was er niets aan de hand, tóch?

blije vaccineerder

blije vaccineerder

02-03-2019 om 00:03

wat was ik blij

toen het vaccin tegen rode hond en een paar jaar later tegen mazelen er was (ben van '64, dus als jong kind was het vaccin er nog niet) Daarvoor had ik al 3x rode hond gehad en 3x bof en 3x mazelen. Waterpokken heb ik nog vaker gehad, op mijn zeventiende voor het laatst. Blijkbaar had mijn lichaam toch dat duwtje nodig van een vaccin. (bij waterpokken zijn we idd niet elke keer naar de huisarts geweest, bij de andere ziekten wel. Een goed onderzoek naar het waarom hebben mijn ouders afgehouden)

Kaaskopje

Overleden 200-300 mensen rond de jaren 30 aan mazelen of aan de combinatie mazelen -lage weerstand.? De hygiëne stond minder hoog. De levensstandaard minder gunstig.
Je kan de hedendaagse gezondheid in Nederland niet vergelijken met 90 jaar geleden.

Het is altijd triest als mensen aan een ziekte overlijden. De ernst van een ziektebeeld is snel een combinatie van factoren. Hetzelfde zie je ook bij hpv vaccinaties. Sommige meiden kregen een extreme reactie na een vaccinatie. De vaccinaties gingen door want bij het aantal extreme reageerders was er vaak een combi van factoren., volgens onderzoeken van RIVM. De meiden hadden al een lage weerstand en het lag niet aan het vaccin.

Hiermee niets nadelig tov vaccineren maar er wordt met het noemen van getallen wel over een bepalende factor heen gestapt.
De griep brengt ook een risico met zich mee. Wie overlijdt aan griep, overlijdt door bijkomende factoren.

2011: Een van mijn kinderen zat toen op een vrije school. De klas zou op werkweek gaan in een gebied waar op dat moment de mazelen heerste. Een klasgenoot bleef preventief thuis. Het was niet ingeënt en de weerstand wat aan de lage kant.

Marsy,

Ik gaf aan dat dit mijn ervaring was tijdens een verblijf in het buitenland. Eenmaal terug in Nederland, en de voordelen welbeschouwd meenemend, kan ik mij niet onttrekken aan de gedachte dat die reden hier ook meespeelt.
Mijn werkende vriendinnen mopperden flink als een kind weer eens ziek thuis moest blijven. Zo raar vind ik die gedachtegang niet.

PS is het in #69 echt nodig zo anderen weg te schrijven? Jammer.

Yanea

Yanea

02-03-2019 om 07:03

Economische redenen

MarSy, vaccinaties hebben inderdaad (ook) een economische reden. Net als de inzet van paracetamol, antibiotica, therapie bij burnout. Niet op individueel niveau, maar wel op het niveau van de samenleving. Voorkomen dat mensen ziek worden en zieke mensen zo snel mogelijk weer op de been krijgen, voorkomt ziektedagen en levert dus geld op. Net als het voorkomen van files. Mensen (en vrachtwagens) die in de file staan, leveren geen werk of producten. Dat 'kost' geld.

vrije school ot

De term "vrije" in vrije school staat oorspronkelijk voor vrij van overheidsbemoeienis. Wat nogal aanmatigend is voor een school die zich volledig met overheidsgeld laat subsidiëren. Ok, niet helemaal volledige. Ze hanteren daarnaast vaak een idioot hoge "vrijwillige"ouderbijdrage. Op die manier selecteren ze fijn de populatie van hun scholen.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2019 om 09:03

Flanagan

"Het is altijd triest als mensen aan een ziekte overlijden. De ernst van een ziektebeeld is snel een combinatie van factoren. Hetzelfde zie je ook bij hpv vaccinaties. Sommige meiden kregen een extreme reactie na een vaccinatie."

Zeg jij...

"De vaccinaties gingen door want bij het aantal extreme reageerders was er vaak een combi van factoren., volgens onderzoeken van RIVM. De meiden hadden al een lage weerstand en het lag niet aan het vaccin."

Lage weerstand bla bla...

"Hiermee niets nadelig tov vaccineren maar er wordt met het noemen van getallen wel over een bepalende factor heen gestapt.
De griep brengt ook een risico met zich mee. Wie overlijdt aan griep, overlijdt door bijkomende factoren."

Ik ken iemand die door griep 2 maanden in een coma is gehouden. Gewoon griep.

"2011: Een van mijn kinderen zat toen op een vrije school. De klas zou op werkweek gaan in een gebied waar op dat moment de mazelen heerste. Een klasgenoot bleef preventief thuis. Het was niet ingeënt en de weerstand wat aan de lage kant."

Vrije school, vage theorieen waar het woord weerstand vaak in voorkomt. Hardnekkige problemen met de Nederlandse taal... Jij lijkt mij deel van het probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.