Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dagcollege eindhoven
13-03-2020 om 13:03
Corona irritatie
Mijn dochter twijfelde erg of ze nu wel of niet naar een “muziekgebeuren” moest gaan.... en in tegenstelling tot haar vrienden besloot ze niet te gaan.
Ik was toch wel een beetje trots op haar beslissing en eigenlijk ook wel verbaasd dat het door zou gaan, want daar komt zeeeeker meer dan 1000 man.
Nu las ik vandaag het volgende en werd daar behoorlijk chagrijnig door.
:”Gisteren konden we jullie nog melden dat we door mochten, helaas moeten we nu toch melden dat we aanstaande zaterdag moeten cancelen.
De situatie is als volgt; alle evenementen met een evenementenvergunning van meer dan 1000 bezoekers werd op last van de gemeente gecanceld. Echter heeft het Klokgebouw een doorlopende horeca-vergunning. Dit betekende dat wij niet onder de regeling vielen en de gemeente ons dus op juridische grond niet kon annuleren. We worden net gebeld door de gemeente dat ze alsnog de vergunning van het Klokgebouw intrekken en daarmee dus het Dagcollege Winterfestival annuleren.”

skik
23-03-2020 om 23:03
Uitzondering bijeenkomsten
Dat er een uitzondering gemaakt kan worden op het verbod op bijeenkomsten voor begrafenissen snap ik, da's een bijeenkomst die je niet kan uitstellen en waarbij je als het kan de naaste familie bij wil hebben. Maar wat kerkelijke bruiloften ook onder die uitzondering vallen vind ik echt wereldvreemd. Waarom?
skik

Kaaskopje
23-03-2020 om 23:03
Dat je in de risicogroep valt, wil niet zeggen dat je automatisch méér binnen moet blijven dan een ander. Ik ben op zich wel gezond, mijn weerstand is normaal. Dus dat ík schroeven wil kopen is geen schande. Ik schat dit, als iedereen zich gedraagt, als veilig in. Er is genoeg ruimte voor de noodzakelijke 1,5 meter afstand. Dat mensen negeren dat ze die afstand moeten hóuden zorgt ervoor dat het voor mensen die meer risico lopen (meer dan ik ook) onveilig wordt.
Ik wilde geen plantjes in de winkel kopen hoor. Op zich graag, maar nu probeer ik eens wat online.

Renate
24-03-2020 om 00:03
vond ik ook raar, vooral omdat een kerkelijk huwelijk alleen na een wettelijk huwelijk plaats mag vinden. Dus zoals het nu geformuleerd is, kerkelijk huwelijk, hebben alleen degenen die al wel voor de wet getrouwd zijn, maar nog niet voor de kerk, er iets aan. En als het wel op alle huwelijken ziet, die kun je uitstellen. En dat gebeurt ook massaal, want mensen willen het toch vieren. Alleen de gratis/goedkope huwelijksvoltrekkingen gaan door, want dan is er toch geen feestelijke bijeenkomst.

Sydney
24-03-2020 om 06:03
Geen irritatie, wel jammer
Ik ben door mijn stapel biebboeken heen ... Klein leed natuurlijk, maar toch.

Sydney
24-03-2020 om 08:03
Toch niet
Mijn apparaat is niet geschikt voor de e-books app van de bieb 😡

Zonne
24-03-2020 om 09:03
best veel mogelijkheden
https://www.onlinebibliotheek.nl/klantenservice/e-books/tablet-smartphone/geschikte-apparaten.html
en via de browser? of anders de laptop of zo...

Sydney
Zonne
Al mijn apparaten zijn te oud 😯 Tja, ik doe jaaaaaren met mijn mobiel en tablet.
Maar goed, nu de eindexamenreis en -feestjes voorlopig niet doorgaan, en de Ikea dicht is (☺), kan er wel een e-reader af.

@Emma
Sidney
Heb je die app Ebooks van de bieb? (Zoek Ebooks koninklijke bibliotheek in google play) Via die app kun je inloggen in de bieb en boeken lenen en downloaden, ook op Samsung tablet.

Zonne
e-reader
Nee, dan zou ik gewoon een nieuwe telefoon nemen!
Onze e-reader heb ik nog nooit aan de gang gekregen. Wat een onduidelijk ding.

Jo
@ Kaaskopje
Het punt is dat jij zo makkelijk oordeelt over anderen, zoals mensen die hun kinderen zonder toezicht laten buiten spelen, egocentrische mensen die voor twee lege verf-emmertjes naar grofvuil gaan # 382
Maar dat jij schroeven (voor een klus die op zich kan wachten) wilt kopen is geen schande.
We moeten met zijn allen (dus ook jij) zo veel mogelijk binnen blijven. Ja, iedereen die gezond is (dus ook jij) wordt niet ontmoedigd om naar buiten gaan om een luchtje te scheppen (blokje rond in je woonomgeving). Maar dat is niet hetzelfde om voor niet noodzakelijke boodschappen naar de bouwmarkt te gaan en daar op je hoede te zijn of jij of andere consumenten zich aan de 1,5 meter regel houden. Hoe minder mensen er naar de winkels gaan, hoe makkelijker het is om deze regel toe passen.
Maar dat snap jij ook wel. Maar je wilt jezelf maar blijven verdedigen (aard van het beestje) en daarmee verkondig je alleen meer tegenstijdigheden.
Ga lekker met je man en hond en rondje, goed voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid.

Sydney
@Emma
Ja, die app gaf het bericht dat-ie niet compatibel was met mijn tablet 😯.
Ik verzin wel wat, desnoods lees ik de boekenkast van onze dochters leeg. Fijne young adultboeken!

@Emma
Sidney
"Ja, die app gaf het bericht dat-ie niet compatibel was met mijn tablet 😯."
Ow das balen. Maar ja straks ga je nog een heel nieuw genre mooi vinden ;-)

Tango
24-03-2020 om 10:03
Corona-verhalen
Ik lees (te) veel over Corona denk ik. Gisteren las ik 2 verhalen over mensen die het zelf hadden. 1 ging over een man van 39 die zei dat hij al 8 dagen geen minuut had geslapen door de ziekte.
Het andere ging over een meisje van 16 met corona. Ze lag in quarantaine in huis, haar familieleden mochten alleen met videobellen contact hebben met haar. Ze was heel ziek: heel moeilijk ademen, extreme keelpijn en hoofdpijn en overgeven. Maar niemand mocht dus bij haar komen. Ik ben al de hele tijd bezig met dit verhaal. Zou het echt kloppen? Ik zou het dus echt niet kunnen als moeder zijnde, zou nog liever het risico lopen om ook ziek te worden dan mijn kind niet te verzorgen. Ook al is ze 16 en misschien best zelfstandig.
Irritatie aan mezelf dus eigenlijk weer, dat ik zo met zo'n verhaal bezig ben. En inmiddels loopt mijn eigen dochter van bijna 19 te snotteren en heeft keelpijn.

Sydney
24-03-2020 om 10:03
Tango
'Ik zou het dus echt niet kunnen als moeder zijnde, zou nog liever het risico lopen om ook ziek te worden dan mijn kind niet te verzorgen. Ook al is ze 16 en misschien best zelfstandig.'
Eens. Dan maar burgelijk ongehoorzaam en een aso, maar mijn kinderen lijden niet in hun uppie.

Jo
24-03-2020 om 11:03
@ Tango
Wie zorgt er voor de moeder als zij ziek wordt?
Misschien zijn er nog andere kinderen in het gezin waar moeder ook voor zorgt.
Wie zorgt er voor de 16 jarige als die aan de beterende hand is en moeder in het ziekenhuis?
Rationeel blijven, ook in dit soort situaties.

Tango
24-03-2020 om 12:03
Sydney
Aso vind ik niet. Ik zou verder de deur niet uit gaan en gewoon bij haar op de kamer verblijven denk ik, zodat ik ook de rest van het gezin niet kan besmetten. Burgerlijk ongehoorzaam misschien, maar dat zou ik er voor over hebben...

vingerhoedje
24-03-2020 om 12:03
sydney- luisterboeken
Als je lid bent van de bieb kun je ook de luisterboekenapp gebruiken. Die kun je op je telefoon zetten. Ze hebben best een groot aanbod . Op dit moment ook toegankelijk voor niet leden.

Kaaskopje
24-03-2020 om 13:03
Na een nachtje slapen, kan ik me voorstellen dat de schroeven verkeerd vielen. Ik moet ook accepteren dat de wereld nu eenmaal niet meer normaal is. Ik kan veel willen, maar daar blijft het nu even bij wat offline winkelen betreft en ik niet móet.
Op de schroeven-uitspraak ( geen actie geworden) na leef ik eigenlijk zo goed als in isolatie van de omgeving. Ik laat alleen de hond nog uit om 12-1 uur 's nachts en ik moet zeggen dat ik de sfeer buiten een beetje ongemakkelijk vind. Té stil, een stad met ingehouden adem. Op het platteland kan stilte vredig zijn, dit in de stad klopt niet.

Jo Hanna
24-03-2020 om 14:03
Ja, luisterboeken!
Gratis in deze tijd, ook voor niet-leden
https://www.onlinebibliotheek.nl/luisterbieb.html
Groet,
Jo Hanna
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.