Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dagcollege eindhoven
13-03-2020 om 13:03
Corona irritatie
Mijn dochter twijfelde erg of ze nu wel of niet naar een “muziekgebeuren” moest gaan.... en in tegenstelling tot haar vrienden besloot ze niet te gaan.
Ik was toch wel een beetje trots op haar beslissing en eigenlijk ook wel verbaasd dat het door zou gaan, want daar komt zeeeeker meer dan 1000 man.
Nu las ik vandaag het volgende en werd daar behoorlijk chagrijnig door.
:”Gisteren konden we jullie nog melden dat we door mochten, helaas moeten we nu toch melden dat we aanstaande zaterdag moeten cancelen.
De situatie is als volgt; alle evenementen met een evenementenvergunning van meer dan 1000 bezoekers werd op last van de gemeente gecanceld. Echter heeft het Klokgebouw een doorlopende horeca-vergunning. Dit betekende dat wij niet onder de regeling vielen en de gemeente ons dus op juridische grond niet kon annuleren. We worden net gebeld door de gemeente dat ze alsnog de vergunning van het Klokgebouw intrekken en daarmee dus het Dagcollege Winterfestival annuleren.”

Kaaskopje
17-03-2020 om 15:03
Hier
Ik las net een bericht dat winkeliers maar drie klanten per ronde binnen laten. Bakker, kaasboer, slager, maar ook een ander soort winkel. Heel wijs. Van mij mag er ook overal hamster- en klanten-beperking bij supermarkten ingevoerd worden. Of een tijdslot, net als bij sommige tentoonstellingen.
Ik heb zelf maar even een vermoedelijke irritatie van postbodes opgelost. De brievenbus was door vuil helemaal vastgelopen. Ieder jaar vinden kleutertjes het leuk om onze voordeur en daarmee de brievenbus met zand te bekogelen. Ik was steeds te lui om het op te lossen. Maar nu toch maar even gedaan.

Hangkous
17-03-2020 om 16:03
Hier ook nog steeds
Vanochtend vroeg naar de weekmarkt geweest en daar voor 4 dagen groente, aardappelen en fruit gehaald, ook even langs de slager geweest. Daar zaten gaten in het assortiment vanwege het hamsteren. De man vertelde dat hij gisteren en zaterdag topdagen had gedraaid maar nu wel zonder voorraad zat van sommige soorten.
Later op de ochtend naar de supermarkt geweest en daar nog steeds een trieste aanblik van lege schappen. Macaroni en anders gevormde pasta: leeg. Rijst: op wat dure builtjes na: leeg.
Bloem en meel was er wel geweest hoorde ik van anderen maar nu weer leeg.
Wel wc papier gescoord, 1 pak.
Hoorde van een carrière dat er nog steeds gehamsterd wordt.

Pennestreek
Pasta en tomatensaus
snap ik wel, die voorraad wordt nu niet meer vanuit Italië aangevuld, dus dat is eindig. Maar de rest...

Alkes
Pennestreek
Ik begin zo langzamerhand ook te denken dat een deel van de bevolking gewoon elke dag als eerste er bij is, de kar volledig vult en weer weg is. Dat jij en ik misgrijpen is onze eigen schuld. Zoveel heb ik hier inmiddels ook wel begrepen. Ad heeft ons gewaarschuwd, dus we hadden het ook kunnen weten.
(en dan nog vraag ik me af, jongens wat gaan jullie met 10 pakken vaatwastabletten doen?

Sydney
Alkes
'Ik begin zo langzamerhand ook te denken dat een deel van de bevolking gewoon elke dag als eerste er bij is, de kar volledig vult en weer weg is. '
Ik was vanochtend om 1 minuut over 8 in de supermarkt om melk te halen, en toen waren veel schappen al/nog leeg. Volgens mij gaat het aanbullen gewoon niet zo snel.

Flavia
Pennestreek
Er wordt nog steeds vanuit italie aangevoerd, alleen het personen vervoer ligt plat.
Pasta en tomatensaus worden niet alleen in Italie gemaakt.
Ook productie in China heeft de afgelopen weken niet langer dan verwacht plat gelegen (Chinees nieuwjaar). Enige dat wel een probleem is met het wegvallen van het personenvervoer per vliegtuig is dat ook de mogelijkheden voor vracht kleiner zijn. Als producent kun je nu minder snel schakelen en bij leveren. Maar ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen dat snel wel weer op orde hebben en meer vrachtvluchten gaan doen.
Er is geen te kort, alleen een tekort aan logistieke capaciteit op dit moment door het hamsteren.

Triva
17-03-2020 om 17:03
12 uur
Ik was om 12 uur in de lidl en had vele verschillende dingen nodig. Wcpapier werd net op een pallet aangevoerd, er lagen nog 6 pakjes gehakt, geen bami maar dat is er wel vaker niet en geen schuurmiddel (maar wellicht kon ik dat niet vinden).
Als het erg was had ik nog vijf andere supermarkten tot mijn beschikking. Ik heb vooral te doen met die mensen die nog steeds na hun werk boodschappen moeten doen.

Hangkous
Ik snap het niet
Om te voorkomen dat je het virus krijgt/ doorgeeft moet je zo mijn mogelijk in contact komen met anderen. Ik wil dus niet iedere dag naar de winkel maar ook niet hamsteren.
Sinds de eerste maatregelen van donderdag ben ik alleen zondag niet in de supermarkt geweest.
Alle andere dagen wel, niet om te hamsteren maar om dingen te kopen om normaal te kunnen eten.
2 keer per week boodschappen doen kan normaal wel een ik hoop dat dat binnenkort ook weer kan.
Ik begin dit ik een beetje zat te worden.

AnneJ
Indomie is op
Gisteren bleek de Indomie, smaak Nasi Goreng, favoriet van zoon, helemaal op.
Temet! Heb je nu toch gehamsterd!:-)

Temet
Bukan saya !
Oftewel: ikke niet! Mijn partner heeft wel Indomie gekocht, maar dat was niet alleen de smaak Mie Goreng, maar ook wat anders, en dan tezamen twee dozen. Gelukkig maar.
Maar ja, als iedere Indo of Indonesiër een extra doosje meeneemt, dan is het op een gegeven moment wel op natuurlijk...
Bij dochter is de chicken curry smaak momenteel favoriet, is dat een alternatief voor zoon?
Groeten,
Temet

Temet
gelukkig
Ik bedoel met gelukkig maar trouwens dat partner twee dozen heeft gekocht, en geen vijf. Normaal koopt hij een doos, dus twee dozen is wel meer, maar niet extreem veel meer dan normaal (van mij had het niet gehoeven, maar hij luistert niet naar me).
Groeten,
Temet

Tine Winkel
idd lege schappen
De lege schappen waren nog erger dan afgelopen weekend. Normaal probeer ik 1, max 2 keer per week boodschappen te doen, maar dat lukt nu idd niet.
En online (afhalen of bezorgen) boodschappen doen is ook niet echt een optie: AH geeft in maart in mijn regio geen bezorg- of ophaalopties meer (en ik kan nog niet naar april), de Plus pas vanaf 3 april... Dus dan zou je idd elke dag naar de super moeten...

AnneJ
Garnalen
Inderdaad altijd al een klein schap. Maar zelfs van de garnalensmaak, hier niet geliefd, was nog maar een klein aantal over. Laat staan de overige smaken.
Het werd iMee, oriental Beef, dat was er nog wel. Zal mij benieuwen of het in de smaak valt.:-)

Misdreavus
17-03-2020 om 18:03
hier wisselend
Gisteren was ik in de AH vlak bij mijn huis, rond de middag.
Geen boter meer te krijgen, geen magere melk (halfvolle volop) en geen chips. Ik maakte een grapje tegen de medewerker die het vak naast de chips aan het vullen was over eerste levensbehoeften, hij zei:"inderdaad, chips, bier en wiet!" maar vertelde daarna dat er gewoon geen chips werd geleverd omdat de prioriteit aan andere dingen werd gegeven.
Mijn collega kon bij haar in het dorp niet meer aan paracetamol komen.
Vandaag na het werk was ik bij een andere AH, waar een Etos bij zit. Bij de Etos stond een grote bak vol met doosjes paracetamol, maximaal 2 per persoon. Ik heb voor haar dus maar een doosje meegenomen. Zelf stond zij op ongeveer hetzelfde moment bij een Kruidvat in dezelfde stad, waar alles op was en bij de Etos daar stond een enorme rij. Waar ik was, was verder 1 andere klant in de winkel.
Bij de AH kon ik alles krijgen wat er gisteren niet was. Wel lege schappen, maar niets wat ik nodig had.
Wel een tegenvaller dat de sinaasappelpersmachine weg was, ik begrijp de keuze, maar ik had er helemaal niet over nagedacht en hij was er ineens niet.
Ik heb eerst geprobeerd of online bestellen een optie was en ik kon toen nog wel voor woensdag kiezen, maar meer dan de helft van de dingen die ik in mijn mandje deed, bleek uiteindelijk toch niet leverbaar, dus ik heb die bestelling maar gelaten voor wat het was.
Ik maak me meer zorgen over gaan werken trouwens, vandaag bleek een collega ziek te zijn, haar man was vorige week al ziek en het leek erg op corona wat hij had (niet getest), nu is zij dus ziek. Ik heb vorige week nog best dicht bij haar gewerkt, een armlengte afstand is niet bij al onze werkzaamheden te doen helaas. Op het werk helaas nog heel veel mensen die nog steeds roepen dat het allemaal nogal overtrokken is, die hebben het dus niet begrepen, extra jammer is dat dit ook het algemeen gedachtegoed onder de teamleiders lijkt te zijn. Wij voelen ons zo niet serieus genomen.

zebra
sommige schappen wel leeg
maar gelukkig kan ik toch steeds een fatsoenlijke maaltijd samenstellen. Al was het vandaag dan baguette met ijsbergsla (zakje), komkommer, ei, tomaat, kaas en ham. Daarbij dan nog aardappelsalade uit een pot. Dus wel iets makkelijks omdat onze zoon op tijd terug wil naar zijn appartement en dan is iets makkelijks eten wel zo fijn (elk belegt zijn eigen stuk).
Gelukkig was er ook nog wat roerbakgroente voor de lasagne die ik donderdag wil maken, rest heb ik al in huis

Jo Hanna
Eind van de dag
Ik ga tot nu toe iedere dag aan het eind van de middag even naar buiten en een boodschapje doen. Nog nergens op misgepakt. Ik kon alleen geen koortsthermometer meer kopen vandaag.
Vandaag heerste er voor het eerst wel echt een crisissfeer in het dorp. Mensen met handschoenen in winkels die de hele tijd met doekjes lopen te wapperen. De crisis is nu echt aangekomen.
Groet,
Jo Hanna

skik
Temet
Bv je nog wat van die 40 kilo havermout over waar je partner destijds mee kwam aanzetten en je toen tips voor zocht?
Skik

zebra
iemand met handschoenen aan en doekjes in de winkel
vlakbij de kassa, beiden in de supermarkt gezien vandaag.

Phryne Fisher
Oh oeps
Mijn vaatwastabletten zijn op. Die vergeet ik al een week. Zie ik ineens dat iemand het noemt, zo even naar de Jumbo. De loeidure zullen er vast nog wel zijn, dan moet dat maar een keertje.

Sinilind
Voor het eerst
Mensen met maskers gezien op straat. In de winkel snap ik het wel maar op straat? Afin. Hier zijn de supermarkten redelijk vol, ik kon zelf wc papier kopen. 1 pak. Nu heb ik een vooraad van 22 rollen wat voor 1,5 mwns mij meer dan voldoende lijkt.
Vers was er redelijk veel. Maar best gek. Voorlopig ga ik niet de deur uit, alleen uitwaaien op het strand of in de duinen met de hond.
Sini

MoederVan3
17-03-2020 om 19:03
Misdreavus
Een week geleden was dat bij mijn bedrijf ook zo, dat er stoer werd gedaan. Na de nieuwe maatregelen van donderdag, ging men op het absolute minimum zitten. Ik vermoed dat dit weekend de hoogste baas is bijgepraat door iemand die dicht bij het Haagse vuur zat, want maandag werd opeens veel verder gegaan met de maatregelen en werd iedereen die maar enigzins kon thuiswerken naar huis gestuurd. Het was ook niet meer mag, maar moet thuis werken.

MoederMop
17-03-2020 om 20:03
Verschil bij dezelfde werkgever
Mijn man werkt bij dezelfde universiteit als ik, maar een andere faculteit. Hij moet naar het werk komen (tenzij verkouden of anders ziek uiteraard), ik moet thuis blijven en mag alleen maar komen tenzij het echt niet anders kan. Ik skype me een ongeluk.
Een ander klein irritatiefactortje, ik ben al een poosje in de overgang en soms heb ik opvliegers. Soms een tijd niet, dan een tijd weer met enige regelmaat.
Van het weekend opeens: NEEEE ik heb koorts, gelukkig hoef ik niet te hoesten, maar zou ik....? O, 't was een opvlieger....

Temet
Skik
Jij bakt ze bruin! Dat was meen ik 3 of 4 kilo. Daar deden we al vrij lang mee.
Prima houdbaar voedsel trouwens, havermout.
Groeten,
Temet

Tabitha
Medicatie
Waar ik me nu meer zorgen om begin te maken is medicatie. Gisteren een recept voor de insuline van dochter weggebracht, vandaag maar de helft gekregen i.v.m. leveringsproblemen. We kunnen daar weer een maand mee voorruit, maar ik hoop wel dat het leverbaar blijft. Zonder insuline overleeft ze niet. :-(

Ad Hombre
17-03-2020 om 21:03
Tabitha
De meeste medicijnen schijnen tegenwoordig uit China te komen. Moeten we na deze crisis toch echt wat aan gaan doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.