Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dagcollege eindhoven
13-03-2020 om 13:03
Corona irritatie
Mijn dochter twijfelde erg of ze nu wel of niet naar een “muziekgebeuren” moest gaan.... en in tegenstelling tot haar vrienden besloot ze niet te gaan.
Ik was toch wel een beetje trots op haar beslissing en eigenlijk ook wel verbaasd dat het door zou gaan, want daar komt zeeeeker meer dan 1000 man.
Nu las ik vandaag het volgende en werd daar behoorlijk chagrijnig door.
:”Gisteren konden we jullie nog melden dat we door mochten, helaas moeten we nu toch melden dat we aanstaande zaterdag moeten cancelen.
De situatie is als volgt; alle evenementen met een evenementenvergunning van meer dan 1000 bezoekers werd op last van de gemeente gecanceld. Echter heeft het Klokgebouw een doorlopende horeca-vergunning. Dit betekende dat wij niet onder de regeling vielen en de gemeente ons dus op juridische grond niet kon annuleren. We worden net gebeld door de gemeente dat ze alsnog de vergunning van het Klokgebouw intrekken en daarmee dus het Dagcollege Winterfestival annuleren.”

MoederMop
14-03-2020 om 08:03
Zeetakje
Dat je zo moest aandringen. Na twee bezoeken aan de huisarts snapte mijn huisarts het niet meer waarom zoon zo hoestte terwijl zijn longen schoon klonken. Daarom een röntgenfoto laten maken en toen hadden we binnen de kortste keren afdeling oncologie aan de lijn.

MoederMop
14-03-2020 om 08:03
Supermarkten vullen
Het is maar goed dat zoon genezen is. Hij gaat nu naar zijn zaterdagbaan in het distributiecentrum, vrachtwagens naar supermarkten dirigeren.

Zeetakje
14-03-2020 om 09:03
MoederMop
Fijn zo'n invoelende huisarts. Ik begrijp zo goed dat het voor je dochter en voor jullie ook een geruststelling is dat ze even extra in de gaten gehouden wordt. Wat fijn dat het zo goed gaat met je zoon.
Onze zoon had destijds veel keelpijn en hele grote opgezette klieren en toen er geen pfeiffer uitkwam vond men dat we het nog wel een paar weken aan konden kijken. We hebben ons hard gemaakt voor een afspraak op korte termijn in het ziekenhuis en toen we eenmaal binnen waren was de zorg geweldig. Niets dan lof voor de artsen en iedereen eromheen.
Hier gaat het ook goed, behalve dat hij nu erg verkouden en grieperig is, maar gelukkig knapt hij langzaam op. Nu dochter en ik nog. Ik heb voor het eerst sinds jaren de thermometer tevoorschijn gehaald. We houden toch onze temperatuur maar een beetje in de gaten.

Zeetakje
Supermarkt
Mijn man was vanmorgen om 08.00 uur naar de supermarkt. Dat doen we altijd op zaterdagochtend om die tijd en dan kun je een kanon afschieten zonder iemand te raken. Nu kon hij de auto bijna niet kwijt.
Geen toiletpapier, geen handzeep, geen pasta en zelfs de koffiepads waren op. Dus in ons dorp was de winkel vanochtend niet bijgevuld. Man heeft een grote fles douchegel meegenomen om de zeeppompjes bij te vullen, toiletpapier redden we nog wel een paar dagen en koffie zet ik nu in het oude filterpotje van mijn moeder.
Ik wil vanaf hier iedereen die meeleest een virtuele knuffel geven in deze toch wel spannende, verwarrende tijd. Virtueel mag het.

40er
Moedermop
Dan kan je zoon flink aan het werk komen zeg! Hier had de supermarkt meer omzet gemaakt dan met kerst!!! Hoogst belachelijk dat gehamster. Voor ouderen (of mensen met een slechte gezondheid) kan ik het me indenken dat ze wat extra's willen hebben, maar verder......

Pooh Bear
14-03-2020 om 10:03
Hier
Hier 2 zitten de plus en de ah vrij dicht bij elkaar. De ah was helemaal niks aan de hand misschien iets drukker. Alleen de handzeep was op.
Maar de plus was het volgens mijn man gisteren een gekkenhuis.
Echt heel erg hamsteren doen we niet maar normaal zijn we helemaal niet van de voorraad en nu zorgen we wel dat we voor een week of 2 3 eten in huis hebben. Mochten we in quarantaine moeten.
Ook hebben we door dit forum een broodbakmachine gekocht. Denk dat ik vers brood het snelst zou missen. Maar is ook een beetje een smoes we vinden het ook gewoon leuk. Brood is er nog zat maar ben nu lekker een brood aan het bakken. En vanavond nog olijfbrood voor bij de soep.
Zowel man als ik kunnen niet thuiswerken. We hebben geen kantoorbaan. En ons werk kan echt niet thuis.

Ad Hombre
Pooh
Heb je wel genoeg meel?
De truc is om de massa voor te zijn. Die gaan dat soort dingen volgende week pas bedenken. Dan heb jij je slag al geslagen. Gewoon even goed doordenken waar je in zo’n situatie behoefte of gemak aan zou hebben. Wij bestellen ook even snel standaarden voor mobiele telefoons, voor videochat e.d. Heeft de massa ook nog niet aan gedacht.

syboor
Verantwoordelijkheid als man
> Maar ik ken mijn primaire verantwoordelijkheid als man en vader.
Sorry, ik krijg hier Heinlein flashbacks van.
Ben je al plannen aan het maken hoe je de aarde gaat herbevolken als wij straks allemaal dood zijn?

Tabitha
Standaard
Ad,
Je kunt je telefoon of tablet ook tegen een stapel boeken zetten. Of je maakt een standaard van w.c. rolletjes. Staan leuke DIY filmpjes van op YouTube. En wat hebben mensen nu meer dan genoeg in huis.......??

Hangkous
Boodschappen bestellen
Ik heb gisteren voor 4 dagen eten gehaald, wat ik altijd doe op vrijdag. Nu wel echt 4, omdat ik niet weet wat komen gaat.
Als ik in quarantaine moet dan bestel ik bij een supermarkt die thuisbezorgd. Ik ben dan toch thuis en zeg door het raam tegen de bezorger dat hij het op de stoep mag zetten, dat ik het binnenhaal als hij weer in zijn auto zit. Je hebt het al betaald dus geen probleem.
Kreeg net een app van mijn zus, het gehamster gaat vandaag gewoon door, nog steeds/alweer lege schappen. Zij moest gisteren gewoon werken en vist vandaag achter het net.
Als ze echt niks heeft mag ze wel bij mij wat halen om toch groenten en fruit te hebben. Ik heb met kerst 20 kilo meel bij de molen besteld voor mijn hobby broodbakken. Dan gaan we de groenten delen en vullen we onze magen met volkorenbrood.

Sydney
Zojuist
In de Jumbo geweest voor wat banenen (ja, die waren op 😊). Het was druk, maar niet drukker dan normaal. Brood, fruit, groente, pasta, paaseitjes lagen allemaal voor het grijpen. Alleen de verse vis was bijna op.

Zus
zucht
Omdat dit draadje ‘corona irritatie’. heet, mag dit wel even ;-)
Hangkous, er is nog genoeg eten in de supermarkten. Juist groente en fruit! Alleen houdbare producten en wc papier (!??) worden om irrationele redenen gehamsterd. Kan iedereen aub weer tot zinnen komen wat betreft boodschappen?

AnneJ
Zus:-)
Briljant dat filmpje van die magazijnmedewerker die met zijn heftruck door lange paden van hoog opgetaste pakken met rollen wcpapier tourt.
Kassa voor de supermarkt en fijn betaalde overuren voor de magazijnmedewerker, grinnikt die.
Het tijdperk van het Coronavirus zal voor altijd verbonden zijn aan het hamsteren van wcpapier. Wereldwijd. Ik zie het nu al voor me in Andere Tijden.:-)

Hangkous
Bij 1 super hier
Juist geen groente en fruit. Lege veilingkratten met een verdwaalde losse spuit.
Dus als je daar was ga je naar een andere super en dan gaat het bij de anderen ook hard.

Kaaskopje
14-03-2020 om 11:03
Verslag van man
Vanmorgen is hij toch maar extra vroeg naar de winkel gegaan. Pastasoorten en rijst... op, op een paar duurdere bio-varianten na. Diepvries, alles wat de boer wél kent... op. Blik"voer"... tot zijn verbazing nog volop voorraad. Kadetjes... Vraagt een vrouw aan haar man "hoeveel zullen we meenemen?" "2 is genoeg toch?", aldus man. Ze liepen verder met 6 zakken in de kar. Man had zowaar ook toiletpapier mee. Het merk had ik nog niet eerder gezien. De enige soort, nog 5 pakken.
De conclusie van ons/mij is dat mensen nog niet écht in standje overleven staan, maar vooral bang zijn dat ze niet meer lékker kunnen eten. Waren ze bang om niet te kunnen overleven, dan waren de blikken en mindere populaire producten ook wel op geweest.

Pooh Bear
Ad Meel
Ja hebben we.
Moet zeggen dat dat van de week al een eind op was bij de Ah tenminste de dure kant en klare broodmixen waren er genoeg maar de normale zakken meel waren op.
Maar vandaag naar een molen gereden ons gelijk laten voorlichten en verschillende soorten meel mee genomen om van alles uit te proberen. (Wit spelt,bruin,rozijnen)
Dus we kunnen lekker bakken en uitproberen.

vlinder72
Borrels
Wat mij gisteren nogal verbaasde was dat wij eerst een mail kregen van onze werkgever met verzoek om zoveel mogelijk thuis te werken. Deel van personeel kan/mag niet thuis werken en die moeten dan verspreid over de afdeling zitten. Niet met teveel mensen in de lift. Geen vergaderingen meer.
En ik ga naar huis en ik hoor een afdeling zeggen dat ze met zijn allen gaan borrelen. Dat begrijp ik dan niet. Welk deel van geen bijeenkomsten. Hou afstand hebben ze dan niet begrepen? En natuurlijk ook nog grappen maken over hoe overdreven alles rond het coronavirus is.

Anemone
Hier ook
Sport afgelast dus met zijn allen de kroeg in. Mensen zijn duidelijk nog niet van de ernst van de situatie doordrongen. Daarbij vind ik dat het kabinet en RIVM echt de verkeerde strategie hebben gekozen met het beteugelen van paniek als uitgangspunt ipv de volksgezondheid. Gelukkig komen er nu veel meer beelden en verhalen uit Italië in de media, denk dat dat wel helpt.

Kaaskopje
Irritatie Ad
De truc is om de massa voor te zijn. Die gaan dat soort dingen volgende week pas bedenken===
Dat jij op haast neurotische wijze je gezin en jezelf aan het beschermen bent, kan ik ergens nog volgen, hoewel ik de mate waarop wel bijzonder vind. Maar ik irriteer me mateloos aan je zelfgenoegzame houding. De grap is dat jij net als de massa bent. Niet verder nadenken dan "als ík maar alles heb". Graaien wat ik graaien kan. Dat de magazijnen gewoon nog vol liggen is kennelijk een domme gedachte. Straks komt alles weer langzaam op gang vanuit China ook nog. Dat jij dat nou toch niet bedacht hebt... ik ga zo even wat groente zaaien in de tuin. Je weet maar nooit...
Gister was er een man op tv waarvan ik bedacht dat jij het had kunnen zijn. Maar 10 jaar jonger volgens het tekstbalkje. Je bent dus niet alleen. Dat is wel een troostrijke gedachte.
Ik zag trouwens een artikeltje in de krant over een 92-jarige vrouw in Noord Holland die lekker bij haar computer zat te socializen. Een slimme meid, die is voorbereid.

Ad Hombre
14-03-2020 om 12:03
Syboor
Het is SF territory, zeker weten. En ja, ik verslond dat spul in mijn jeugd. Wellicht dat ik daarom nu de flexibiliteit had om in een vroeg stadium om te schakelen.
"hoe je de aarde gaat herbevolken"
De insteek is nog steeds dat er aardig wat mensen zullen overblijven. Met name kinderen toch? Misschien zijn de wezen straks het grootste probleem.
Heb je trouwens gelezen dat het virus mannen steriel zou maken?
Tja...

Ad Hombre
Tabitha
Ik heb een 3d printer, dus als er geimproviseerd moet worden kom ik een eind.

vlinder72
Alexandria
Elke keer als ik de voorbereidingen van Ad lees moet ik denken aan de inwoners van Alexandria en Woodbury (in de walking dead). Super voorbereiding. Jarenlang veilig achter hoge muren. Vervolgens 1 stap erbuiten en hap opgegeten door een zombie.
In onze supermarkt was weinig aan de hand. Ik heb gewoon de weekend boodschappen kunnen doen. Alleen alle chips was op. Dat is blijkbaar samen met toiletpapier een eerste levensbehoefte geworden.

zebra
of net aangevuld
of toch minder gehamsterd dan verwacht want er lag nog genoeg voorraad in de supermarkt, alleen de schappen van het brood waren wel een stuk leger maar er lagen nog wel witte en bruine bollen, rozijnenbrood, afbakbrood en in de bakken met afgebakken broodjes lag ook nog wel wat. Maar zeker nog genoeg toiletpapier, heb ook een pak meegenomen omdat we nu tijdelijk met 3 zijn ipv alleen man en ik.

Bennikki
14-03-2020 om 13:03
Waarom toch
Dat zo afgeven op de hamsteraars. Dat de mensheid diep is gezonken, waar is de solidariteit, stelletje aso’s.. ik snap het niet.
Er is iets ongrijpbaars en engs gaande, waar je weinig actie tegen kunt ondernemen. Dan ga je toch doen wat je kunt, namelijk eten halen voor jezelf en je verwanten?
Je wilt ook je contactmomenten beperken dus doe je boodschappen voor lange tijd, in plaats van elke dag. Dat dit voor winkels logistiek niet handig is, daar denk je niet meteen over na. Ik vind het heel menselijk en begrijpelijk allemaal.
Zelf had ik, mede dankzij Ad, 2 weken geleden al gehamsterd. Dat was wel wat handiger, moet ik zeggen, maar net zo goed heel ‘egoïstisch’ natuurlijk. We zijn allemaal bang en we doen ons best.
Zeer veel respect en sterkte voor alle medewerkers in de zorg en onderwijs, ruim vertegenwoordigd op dit forum. En ik heb ook te doen met werknemers en werkgevers in horeca en winkels. Wij kunnen thuis werken, geen probleem. Heel veel mensen natuurlijk niet en dat is een grote zorg.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.