Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Corona en andere virussen | Pagina 15 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Corona en andere virussen

Ik ben best wel bang voor virussen zoals corona. Wat doen jullie om dit tegen te gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2020 om 00:03

AnneJ

"Wat het mij zegt is dat zaken serieus genomen worden. Er zijn verdenkingen en er wordt getest."

Zeker, dat is positief.
Maar het zijn er zo verdomde veel en dit is pas dag 3...

Wat vind je zoon er eigenlijk van?

Zoon

Zoon slaapt want wil fit en gezond blijven. Extra goed gedronken en gezond gegeten.

Ik vraag niet naar zijn Coronabeleving.:-)

Eerder in de week was hij daar nogal over in paniek, maar blijkbaar heeft hij dat wat weten te relativeren want ik hoor hem er niet meer over.

Zucht

'Maar het zijn er zo verdomde veel en dit is pas dag 3...'

Nee Ad, dit is niet pas dag 3. De vrouw in Gorinchem lag er al een week, dit is (minstens) dag 8 of 9. En wie weet hoeveel mensen er nog meer 'gewoon een griepje' hebben gehad de afgelopen weken.

@Pluk. Het was niet mijn bedoeling om lollig te doen. Maar de paniekzaaiende onzin van Ad maakt me opstandig. Zijn gedrag doet me denken aan volgers van Thierry Bodet, nadat duidelijk was geworden dat zijn tweet over Marrokanen niet klopte. Niet boos op Thierry wegens het versprijden van leugens, maar overtuigd van zijn gelijk, 'want het hád kunnen gebeuren'. Dat is een veel groter risico voor onze samenleving dan welk virus dan ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2020 om 07:03

Sydney

"Dat is een veel groter risico voor onze samenleving dan welk virus dan ook."

Grappig dat je dat zegt, daar las ik net een artikel over!

Peter Sandman, Risk Communication Consultant, Princeton, New Jersey, on Human Reactions to Risk and Why Denial is a Bigger Problem than Panic:

https://nieman.harvard.edu/wp-content/uploads/pod-assets/microsites/NiemanGuideToCoveringPandemicFlu/CrisisCommunication/HowDoPeopleReactInAPandemic.aspx.html

TLDR: wat jij zegt is bullshit

Knor

Knor

Ojee

Zoon gaat over een week naar NL om open dagen te bezoeken van vervolgopleidingen. Ben benieuwd of die wel doorgaan, en of het vliegtuig wel gaat.
Wat een toestand. Ik kan me deze paniek niet herinneren van de vorige virussen.

Triva

Triva

Ik vraag ne af of iedereen die zich druk maakt om corona wel gevaccineerd is tegen de griep? Ik wel. Ik hoor bij de risicogroep, maar maak me geen zorgen.

Oja ik mag van Ad niet met het ov maar ik mag van mijn werkgever niet met de auto, dat krijg ik niet vergoed. Van mijn arts mag ik ook niet met de auto...... Ziek melden?

Ad Hombre

Ad Hombre

Knor

Daat gaat niet door.
Waar zit je trouwens?

Chrono

Chrono

Nog steeds

Nog steeds eens met Ad. :-)
Ik zit zelf ziek thuis dus ben redelijk veilig. 1 Kind had hoofdpijn vanmorgen, ook thuis. 1 Kind per direct gestopt met zijn opleiding (zat er al aan te komen) dus ook even thuis. En ik heb Man gevraagd zijn collega's niet te kussen 😊

En deze viroloog?

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/viroloog-coronavirus-is-ernstig-maar-we-moeten-niet-overdrijven~ac0c5650/

Dit stond vandaag in het AD, zij heeft dus ongelijk volgens jou AD?

Overigens had mijn vader vorige week longontsteking, niet opgenomen in het ziekenhuis, gewoon antibiotica gekregen en weer beter geworden, ook een risico? Moet hij ook getest op corona?

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2020 om 08:03

Ondertussen in Groningen

"Vindicat met 900 leden op wintersport naar Italië, ondanks coronavirus"

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219401/Vindicat-met-900-leden-op-wintersport-naar-Italie-ondanks-coronavirus

Die zijn dit weekend teruggekomen op de RUG.
Iemand die op een universiteit werkt? RUN!

Ad Hombre

Ad Hombre

MarSy

Ja, het sterftecijfer gaat niet omlaag maar sterk omhoog!

"Overigens had mijn vader vorige week longontsteking, niet opgenomen in het ziekenhuis, gewoon antibiotica gekregen en weer beter geworden, ook een risico? Moet hij ook getest op corona?"

Ik ben geen dokter maar dit zou ik hoopgevend vinden, Corona trekt zich niets aan van antibiotica. Hou hem bij het ziekenhuis vandaan zolang verantwoord.

Ad Hombre

Ad Hombre

Triva

Je bent een grote meid. Kies zelf.

Chrono

Chrono

Triva/Paasei

Ja, ik heb zeker de griepprik gehaald. Maar dat helpt nu natuurlijk niet.
En Paasei, dat klinkt ook niet fijn... zelf mag ik idd over een paar weken onder het mes. Dan mag ik niet ziek zijn. En ik krijg dan nogal zware weerstandsverlagende medicatie. Dus dit gedoe komt me extreem slecht uit.

Triva

Triva

Chrono

Ik doelde meer op mensen als de schoonouders van Tango.

Pluk

Pluk

Thuis blijven

Wij hebben van de huisarts het advies gekregen allemaal thuis te blijven. We voldoen niet aan het protocol voor een test, maar dat kan anders worden als de risicogebieden officieel ook worden uitgebreid, met gebieden waar nu het virus al is en flink groeit (en 1 van ons is geweest), maar die nog niet op de officiele lijst staan.

Pluk

Pluk

Maar

We moeten wel thuis blijven omdat drie van ons klachten hebben.

Ad Hombre

Ad Hombre

Pluk

Sterkte joh. We leven met je mee.

bicyclette

bicyclette

Syndey

Waarom ben je zo veroordelend?

Je lijkt het slecht te kunnen verdragen dat iemand hier op een andere manier dan jij naar kijkt. Waarom zo op de man spelen? Je kunt toch ook gewoon accepteren dat er verschillende opvattingen/inschattingen zijn, zonder hatelijk (kinderachtig) te doen?

bicyclette

bicyclette

Pluk

Dat is balen, sterkte!

Pluk

Pluk

Niet erg

Ik vind het niet erg hoor, ben eigenlijk wel bij dat ik nu een reden heb om de kinderen thuis te houden. Verder voelt het gewoon als een griepje (en dat is het waarschijnlijk ook, maar je zou maar de hele boel aansteken met corona).

Emmawee

Emmawee

Beterschap Pluk!

Verstandig van de huisarts om t.o.v. de rivm-richtlijnen alvast een kleine vlucht vooruit te nemen. De situatie in Gorinchem laat m.i. toch zien dat we met deze richtlijnen net iets teveel achter de feiten aanliepen.

Chrono

"Ja, ik heb zeker de griepprik gehaald. Maar dat helpt nu natuurlijk niet."

Misschien toch wel. Een griepprik zal natuurlijk een besmetting met het coronavirus niet voorkomen, maar het voorkomt wel de situatie dat je besmet wordt met het coronavirus terwijl je ook al ziek bent door de griep, in welk geval die coronabesmetting ook meteen gevaarlijker wordt.

Groeten,

Temet

Chrono

Chrono

02-03-2020 om 09:03

Oh ja

Daar heb je een punt Temet!

Paasei

Paasei

02-03-2020 om 09:03

Zo denk is ik ook

Ik heb uiteraard ook de griepprik gehad. Die overigens nooit elk risico uit sluit. Verder ben ik niet zo paniekerig; de kans dat ik borstkanker krijg (1 op de 7 vrouwen inmiddels) is nog altijd groter. Als voorbeeld.

Ik ben wel bang voor de gevolgen. Afgesloten ziekenhuizen. Verplichte quarantaine, of je nu besmet bent of niet. Wij gaan binnenkort even op vakantie, vliegen naar een (zover ik weet) nog Corona-vrij eiland. Maar wat als ons hotel ineens toch in quarantaine moet? Of de luchthaven sluit en we niet naar huis kunnen? Ben trouwens benieuwd welke verzekering dat dekt..

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2020 om 10:03

Paasei

"Wij gaan binnenkort even op vakantie"

Maak je geen illusies, dat gaat niet door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.