Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Fianna

Fianna

10-02-2012 om 11:02

Carpale tunnelsyndroom operatie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

13-02-2012 om 09:02

Fianna, zo erg als jij

heb ik het niet hoor. Ik schrik gewoon van wat je schrijft, dat is echt erg. Zo erg had ik het hooguit bij de zwangerschap van mijn tweede, nu 14 jaar geleden. Daardoor is het ook ontstaan trouwens, als zwangerschapscomplicatie. En dan vooral 's nachts, ik werd dan wakker van de pijn in mijn dove arm (helemaal tot aan de schouder), dan moest ik rechtop gaan zitten en m'n arm laten afhangen tot het weer wegtrok. Dan kon ik weer slapen. Toen heb ik na de zwangerschap spuiten gehad, en dat hielp (ik had het in beide armen). Maar ja, toen weer zwanger, daarna heb ik in die zwangerschap spuiten gehad, wat toen wel hielp overigens. En na de zwangerschap trok het vrijwel weg. Daarna nog een zwangerschap waar ik er vrijwel geen last van had, maar daarna is er wel licht cts overgebleven, merk ik nu. Maar ik kan wel degelijk typen, dan heb ik er juist helemaal geen last van, en tillen. Alleen soms heb ik last van tintelende vingers. Wel is bij mij geconstateerd at ik behoorlijjk wat functieverlies had. Maar ik ben/was zeer sterk in mijn handen (gewoon iets erfelijks) en kan daarom nog steeds goed compenseren, zonder dat ik er dus pijn aan heb.
Ik vermoed wel dat het met de jaren erger zal worden. Ik merk ook dat ik er met echt fijne motoriek (ik teken en schilder graag) meer last van heb alhoewel echt niet zo veel als tijdens en na die zwangerschap. Toen vond ik bv. het dichtdrukken van die drukkertjes op rompertjes niet te doen, ik voelde het niet eens. Nu is het bv. zo dat een hele dag een potlood vasthouden leidt tot tintelende vingers 's nachts.
Ik heb ook spalken gehad, die heb ik nauwelijks gedragen, maar daardoor heb ik wel geleerd welke houding ik moet aannemen om het tintelen te laten stoppen. Zo werk ik ook op het toetsenbord. Ik heb een Mac en het daarbij behorende praktisch platte toetsenbord, en dat werkt heerlijk. Ik kan mijn armen gewoon plat op mijn bureau leggen en in de juiste houding houden.
Enfin, nee, ik snap dat je niet kan wachten, maar dan zou ik links dus eerst doen... tenzij je rechts echt duidelijk meer pijn en krachtverlies hebt.
Balen hoor...!

Fianna

Fianna

13-02-2012 om 11:02

Mirreke

Ik heb ook dagen dat ik er minder last van heb hoor. Het wisselt. Wel elke dag pijn en soms ook tot in mijn schouders.
Ik heb ook hele sterke handen, ben sowieso redelijk sterk voor een vrouw (won vroeger vaak met handje drukken tegen jongens Dus dan constateer ik krachtverlies, maar de arts vindt dat dan wel meevallen, domweg omdat hij zich niet realiseert hoe sterk mijn handen normaal zijn.

Dat tintelen is nu dag en nacht bij mij, welke houding ik ook aanneem en met typen neemt het duidelijk toe. Spuiten en spalken gehad, hielp tijdelijk of niet.

loop er niet te lang mee rond he!

mirreke

mirreke

13-02-2012 om 21:02

Voorlopig nog maar wel

Zoals het nu gaat is het goed re doen. Grappig dat jij ook zo'n sterke bent, dat ben ik dus ook. Vroeger als kind al mocht ik de potten open draaien als mijn moeder of vader! dat niet konden. En armpje drukken heb ik ook vaak gewonnen :-)
Zelfde met artsen, totdat ze het met elektrische impulsen gingen meten. Auw!
Erg hoor als je altijd tintelingen hebt... Ben je ernu al achter hoe lang je je hand niet mag/kan gebruiken? Vroeger kende ik iemand die per keer 6 weken niets mocht, is dus ff 3 maanden... Totaal onmogelijk hier!
mirjam

Fiorucci

Fiorucci

14-02-2012 om 07:02

Fianna

Sterkte morgen!!!

Fianna

kwam een item op het vsn forum tegen, moest toen aan jouw klachten denken..misschien herken je er iets in??

http://www.neuropathie.nu/overige/amyotrofe-schouderneuralgie.html

hoop dat de operatie goed is gegaan en je je gauw beter voelt!

Fianna

Fianna

17-02-2012 om 19:02

Update

De operatie zelf viel tegen. Ze kregen t bindweefsel amper doorgesneden omdat het zo verdikt was. De zenuw scheen ook behoor;ijk afgeplat te zijn. Even flinke napijn, maar kan langzaamaan weer wat ;- )

Fianna

Fianna

17-02-2012 om 19:02

Mien

lief dat je nog aan me denkt. heb zelf al vaker aan die aandoening gedacht, maar niemand had er ooit van gehoord, behalve mijn chiropractor en laatst mijn nieuwe reumatoloog. hij weet zeker dat ik dat heb. komt alleen niet vaak voor...

Fianna

Fianna

18-02-2012 om 12:02

Oja mien

het is overigens nog steeds niet over, mijn schouder, spieren werken nog niet goed, slapper en nog pijn. Dat merk ik nu heel goed, nu mijn rechterhand is geopereerd ;-)

Fianna

Ik kwam bij het vsn forum http://www.vsn.nl/myocafe/reaction.php?onderwerp_id=6696&aantal=11 dat verhaal tegen, moest gelijk aan jouw klachten denken..

Dus het is iets wat nog niet (h)erkend wordt? Misschien kun je op zoek naar iemand die er ervaring mee heeft?

Eerst maar even bijkomen van deze operatie, doe rustig aan!

Moontje

Moontje

24-02-2012 om 22:02

Dan maar niet opereren?

Ik heb r. zeer ernstig en links matig cts.
Ik zou dus ook aan beide kanten geopereerd moeten worden, maar als ik dit zo lees allemaal ga ik helemaal niks doen.
Ik vind mijn klachten niet zo onleefbaar dat het MOET, en als ik zes weken mijn handen niet mag belasten dan vind ik dat niet te doen; ik ben hoofd fin. administratie en ben afhankelijk van mijn toetsenbord, bovendien heb ik een gezin en kan niet ff 10-12 weken totaal uit de running zijn (althans niet bewust gekozen denk ik dan).
Dan maar doorleven met mijn klachten wat ik overigens al jaren en jaren doe.
Ik moet a.s. do. naar de plastisch chirurg en ga me dan eerst eens goed laten voorlichten. Als het allemaal te zwaar klinkt ga ik passen voorlopig.

Fianna

Fianna

25-02-2012 om 14:02

Moontje

Ik had geen keus. Ook ernstige afwijkingen. Overigens kan het allemaal mee vallen. Ik ben nu 10 dagen verder en kan al heel veel, typen gaat goed. je bent zeker niet 10 weken uit de running, na 4 dagen kon ik het prima thuis met hier en daar wat aanpassingen en een man die eten kookte (of althans hakte en sneed). Nu kan ik zelf al een ui snijden.
Maar bij mij waren de klachten zo erg dat ik niet langer dan een uur achter het toetsenbord kon op een dag, of een half uur autorjden, misschien wat erger dan bij jou.

Fianna

Fianna

Idd wat gale zegt

dat is wat ik te horen kreeg, nog een stap verder en mijn spieren zouden niet meer werken. dat wil ik absoluut niet, want dan ben je echt ver van huis.

Fianna

Fianna

Oja ik denk dat t ook belangrijk is dat je je laat behandelen door een goede chirurg. Ga naar een hand en polscentrum oid. Zoek van te voren uit of het een goeie is.
En ik ga zo proberen auto te rijden. Denk dat het gaat lukken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.