Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bril of lens?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

14-02-2009 om 20:02

Lenzen natuurlijk

Een bril vind ik vreselijk, ik word er chagrijnig van. Ik vond het ook heel erg toen mijn zoon van toen 12 een bril moest. Gelukkig wilde hij al heel gauw lenzen:-)

Ik heb maandlenzen, sindsdien heb ik geen oogontstekingen meer. Een bril hooguit voor het lezen/tvkijken in bed en voor het eerste half uurtje 's morgens. Verder echt niet.

Succes met de keuze Ingrid!

Jesse_1

Jesse_1

14-02-2009 om 20:02

Zwemmen met lenzen (cobi, temet)

Harde lenzen kunnen van je ogen 'afzwemmen' onder water als je je ogen niet dicht hebt.
Onder water zwemmen met zachte lenzen kan wel, ik heb speciaal daarvoor wegwerplenzen, maar na een tijdje in het zwembad gaan de lenzen op mijn oog toch verschuiven en dat is toch wel vervelend.
Harde lenzen is geen gepriegel. Zachte lenzen indoen vind ik nog een ramp.
Jesse

Rembrand

Rembrand

14-02-2009 om 23:02

Tirza.

En met twee vingers in je neus gaat het ook niet lukken ;-)
M.

Hard even goed

Ik had harde lenzen. Heb het een jaar geprobeerd, maar toen ik na een jaar nog steeds mijn hele koffiepauze aan het wurmen was en er dan eindelijk een in had ben ik er mee opgehouden. Wat een gedoe, en je mist ook nog eens de bescherming tegen stoten enzo die je van een bril hebt.

Jaren later me nog eens zachte aan laten praten. Maar de enige die ze inkreeg was de opticien en hem kostte het ook moeite (niet knipperen...hoe doe je dat als er iets op je oog afkomt?) Dus dat was na een maand elke week naar de opticien ook voorbij.

Ik vind het een eng gepriegel.

Rembrand

Rembrand

15-02-2009 om 11:02

Dirksmama

Met inbrengen van mijn lenzen had ik totaal geen moeite. Ik maak me al jaren op en dan moet je ook niet met je ogen knipperen.
Mijn jongste broer heeft ook een keer lenzen genomen en zat hier vervolgens een hele avond te oefenen met inbrengen. Het lukte hem niet om zijn ogen open te houden op het juiste moment.
Tja, niet gewend om makeup te gebruiken ;-)
Hij heeft zijn ogen nu laten laseren en is hier erg blij mee.
M.

Iris

Iris

16-02-2009 om 19:02

Ik al ruim 20 jaar lenzen

Vroeger als kind werd ik gepest om mijn bril. Niet leuk. Rond mijn 20ste lenzen genomen. Harde zuurstofdoorlatende en nog nooit iets gehad aan oogontstekingen of irritaties. Soms wisselde ik de lenzen af met een bril als ik wat droge ogen had. Toen er gelukkig ook hele leuke brillen kwamen. Maar sinds vorig jaar heb ik superlenzen! Multifocaal, dus ik hoef ook geen leesbril en ik hoef ook nooit meer de bril erbij.Vind nu de brillen ook niet echt leuk, allemaal van die kleine langwerpige paarse. Idereen dezelfde soort bril is ook saai!

Lippenstift

Ik hou het meestal bij lippenstift. Mascara geeft van die zwarte strepen op mijn glazen :-)

Rembrand

Rembrand

18-02-2009 om 11:02

Dirksmama.

Hier nooit mascara, maar wel oogpotlood en oogschaduw ( of één van beide ). Bovendien zijn mijn wimpers kort en recht ( jammer genoeg ) en komen ze bij lange na niet tegen mijn bril.
Groetjes M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.