Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Teff
28-09-2020 om 10:09
Boodschappen in Duitsland
Wat zouden jullie doen, even naar Duitsland gaan voor speciale boodschappen? Ik woon dichtbij de grens en in de eerste grote stad zitten een paar winkels waar ik zo graag naar toe zou gaan voor wat benodigdheden ivm speciaal dieet enzo. Maar nu moet je in quarantaine als je uit de randstad komt, maar hoe bewijs ik dat ik daar niet vandaan kom? Of toch maar uitstellen? Hoe doen jullie dat?

Triva
30-09-2020 om 14:09
lol elenah
"De besmettingsgraad in Nederland is hoger dan in Duitsland. Door als Nederlander in Duitsland boodschappen te doen, kun je het virus van hier naar daar brengen. Alleen maar omdat je daar zo lekker goedkoop eten kunt halen. Hoe asociaal kun je zijn."
Je gooit, omdat je geen gelijk krijgt, voor het gemak heel Nederland op de schop? De besmettingsgraad ten oosten of ten westen van de grens tot op een km of 30 verschilt toch niks? Jij heb liever dat iedereen maar naar de Randstad gaat en terug als men dat wil omdat even de grens overwippen naar Duitsland 'asociaal' is? Geef gewoon eens toe dat je fout zit...

AnnaNiem
30-09-2020 om 16:09
Kevelaer
Ik ben net aso even naar de drankenhandel in Kevelaer geweest...en keurig met mondkapje het bier en de cola gehaald. Bij de Edeka ook nog wat inkopen gedaan, ook met mondkapje, en weer teruggereden. Niemand heeft me gevraagd waar ik vandaan kwam, wat ik kwam doen etc.

Teff
30-09-2020 om 16:09
veel aan gehad
Bedankt iedereen, ik heb er veel aan gehad aan alle reacties. Het was druk in de stad waar ik moest zijn, maar kon prima 1,5 meter afstand houden. In Duitsland is maandag gewoon alles open, in NL niet alles. Zo fijn om alles te kunnen regelen. En die 1x per maand dat ik echt even meer moet winkelen dan de normale eet-boodschappen.
Maar ik zie Annaniem dat jij echt heel dichtbij moet wonen! Als je wil mag je via forumbeheer contact opnemen, ik woon hier nog maar pas en vind het leuk om contacten te leggen.

ElenaH
02-10-2020 om 18:10

Laetitia
02-10-2020 om 19:10
Dus Elana?
De vraag was van maandag. Toen en di, wo, do waren er andere regels dan vandaag. Beetje apart om je gelijk te willen halen door met regels van vandaag te komen. Toen kon het wel. Nu blijkbaar niet.

40er
02-10-2020 om 20:10
Je wilt vast morgen niet kijken in bv Winterswijk, Arnhem en Enschede hoeveel Duitsers daar morgen lopen. Dag van de Duitse eenheid.

Laetitia
02-10-2020 om 20:10
Ooo ja
Ik was een paar weken geleden in 1 van de plaatsen waar 40-er het over had en door de Duitsers die zich nergens aan hielden (geen afstand houden, tegen de aangegeven looprichting in lopen), zijn we gauw vertrokken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.