Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anna
26-02-2011 om 16:02
Beugel voor 11-jarige zoon
Met 4 kinderen dacht ik alles wel zo'n beetje te hebben gehad. Niet dus want mijn jongste moet een beugel, als eerste. Ik heb er ook nooit eentje gehad en mijn man pas toen ie al lang volwassen was.
Dus nu ben ik op zoek naar de tips en tricks. Waar moet ik op letten? Wat gaat dat kosten? Hoe vaak moeten we naar de tandarts? Hoe moet ie dat schoon houden? Wat kan hij niet meer eten?
Dinsdag moet ie gaan happen bij de assistente en daarna krijgen we te horen wat precies de bedoeling gaat worden. Het enige wat ik nu weet is dat ie ruimtegebrek heeft maar niet welke beugel het precies gaat worden.
Zoonlief was trouwens helemaal happy. Schijnt dat een beugel behoorlijk in is. Ik zie eigenlijk alleen maar hoge kosten en gaatjes door het niet goed schoonhouden op ons afkomen.

Framboos
07-03-2011 om 21:03
De ortho is streng
hij heeft bijv. ook horrorfoto's laten zien van een jongen waarbij hij de behandeling heeft gestaakt vanwege slecht poetsen. Nu dreigen de behandeling te staken zou geen effect hebben op mijn zoon. Hij heeft me de eerste weken al bijna gesmeekt om te stoppen en dan zou hij zelf van zijn spaargeld ons wel terug betalen. Mooi niet dus! Hij heeft vooral zelf mogen nadenken beugel ja of nee en voor ja gekozen. Dus wel even doorzetten dan.
Maar goed, vandaag kon ook weer aardig door de beugel, dus we hopen volgende week op een geweldige vooruitgang als motivatie. Heb wel laten merken dat ik erg blij was dat hij de beugel weer draagt.