Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Linda

Linda

21-07-2018 om 04:07

Baby met hersenvliesontsteking en medische fout

Linda

Linda

26-07-2018 om 14:07

Maria

Goed om te horen dat het ook goed kan gaan. Wij willen ook positief blijven voor en om onze zoon. We gaan zeker naar de controlemomenten in het ziekenhuis die nog in het verschiet liggen. We hebben de fysio zelf al geïnitieerd. Als er logopedie nodig zal zijn, regelen we dat ook. We moeten loslaten en per stap bekijken wat onze jongen nodig zal hebben. Ik denk dat bij elke 'goede' ontwikkeling we meer vertrouwen krijgen dat alles goed zal komen.

MariaV

MariaV

26-07-2018 om 15:07

Traject

Om je een idee te geven, wij begonnen met elke werkdag logopedie en driemaal overige revalidatie (fysiotherapeut, audioloog enz.), daarvoor verhuisde ze ook naar de creche van het revalidatiecentrum, anders was het niet te doen voor ons. Dat aantal liep langzaam terug tot een keer per maand revalidatie en audiologie gecombineerd afgelopen schooljaar en vanaf september krijgt ze alleen nodig audiologische controles.

Het begin was erg zwaar, ook omdat alles nieuw is en er zo veel op je af komt. Maar het werd wel gemakkelijker. Vlak ook je emoties niet uit, die komen vaak later pas. Vraag het ziekenhuis of ze psychologische begeleiding hebben. Het is echt nuttig om in alle drukte af en toe even stil te staan en te antwoorden op de vraag hoe het nu met jou gaat, en met jullie als stel. Vergeet niet om ook samen leuke dingen te doen! Vertel de huisarts ook tot in detail wat er gebeurd is, boek een (drie)dubbel consult of laat hem/haar aan huis komen. Zo is hij/zij ook op de hoogte en heb je je verhaal weer een keer verteld.

Linda

Linda

26-07-2018 om 15:07

Maria

Dat is een mooi circus inderdaad.

Het lijkt er op dat onze zoon gewoon kan horen. Het leek de kinderarts ook niet dat hij qua zicht of horen er schade van ondervind. Alle andere gebieden wordt een verassing. Motoriek, spraak, leren, gedragsproblemen..... Het kan allemaal. Onze huisarts is nu met vakantie. Maar als hij terug is zal ik eens bellen. Het consultatiebureau is al op de hoogte en ik weet dat de huisarts ook al een brief heeft ontvangen. Wijzelf blijven ook alert op zijn ontwikkeling en ik weet de artsen te vinden als we zien dat hij ergens in achter blijft.

We zijn nu beiden ook moe. Van de dagen in het ziekenhuis en alle spanningen. De klap zal ook nog wel komen, voor nu gaan we gewoon door.

Goed om te lezen

dat je zoon weer thuis is en ook goed om te lezen dat je je realiseert dat je je dagen niet moet laten leiden door angsten, maar door de hordes te nemen die zich voordoen. Ik hoop dat het er weinig zijn. Het verhaal van Maria V biedt in elk geval goede hoop.

Tsjor

Linda

Linda

26-07-2018 om 22:07

Bedankt

Bedankt iedereen voor de reacties. We hebben als gezin een heftige week achter de rug. Het is goed om te lezen dat er niet alleen slechte verhalen zijn en dat we mogen en kunnen hopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.