Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Gerdina
10-03-2010 om 11:03
Antibiotica kleuter
Onze dochter (5) blijkt een longontsteking te hebben en moet nu antibiotica. In de gebruiksaanwijzing staat dat je het zoveel mogelijk over de dag moet verdelen, bv om 7, 15 en 23 uur. Maar dat is natuurlijk niet handig met een kleuter die slaapt van 7 tot 7.
Kan ik het ook geven om 7, 13 en 19 uur of zit er dan te veel tijd tussen?

Tango
11-03-2010 om 22:03
Vla of danoontjes
Bij Tangodochter ging hier de amoxicicline altijd door de roze(!) vla. Heeft van zichzelf al een chemische smaak volgens mij, dus viel het drankje niet op. Tangozoon heeft 1 keer amoxicicline gehad, volgens mij gaven we die ook door de vla, daarna niet meer want hij bleek er dus ernstig allergisch voor. Gelukkig geen kuur meer nodig gehad. Andere drankjes bijv. paracetamol in drankvorm gaan door de danoontjes, krijg ik anders ook niet binnen als hij oorpijn heeft o.i.d. Gelukkig slikt hij nu inmiddels ook de tabletvorm (alleen vruchtensmaak).
Verdelen deden we altijd overdag, heb nog nooit 's nachts gegeven. Het heeft altijd goed gewerkt op die manier.
Goed idee om inderdaad even terug naar de apotheek te gaan voor iets anders. Aan iedere keer die strijd heb je niets.

Gerdina
12-03-2010 om 10:03
Ze doet het!
Gisteren heeft ze 2 keer de AB door een pakje drinken gehad zonder dat ze het wist. 's middags begon ze erover dat ze dan 's avonds het wel zou nemen met een beetje multivit uit een borrelglaasje.
Dus dat deden we 's avonds, ze heeft het zelf klaargemaakt, toen moest er ook nog een rietje bij en met de belofte 2 extra verhaaltjes te lezen en na ieder slokje een slokje water ging het erin!
Vanochtend werkte ze ook goed mee en ging het volgens hetzelfde ritueel. Ik ben nu erg opgelucht, ik denk dat ze dit nu verder wel volhoudt.
Ontzettend bedankt voor jullie tips en ideeën, ik heb er veel aan gehad.
Ik heb haar trouwens opgebiecht wat ik gisteren met haar drinken had gedaan, ze vond het gelukkig niet heel erg, ze moest het wel gelijk aan haar vader vertellen: "wat mama nu toch heeft gedaan.."

buzz
16-03-2010 om 14:03
onze peuter ook veel elende met de penceline.
spuitje nee lepeltje nee, jogert nee.
Maar uit een borrelglaasje met een heel klein beetje water en flink ranja gaat het er in! niet van harte en met een rietje, dan proeft ze het niet voor in haar mond.
\Een enorm aplous en een stikker (stikkervel vol, heel klein kadotje) Natuurlijk heeft het stikkervel net zo veel plaatsen als de peneceline lang duurt. Mijn zoon darintegen als die wat moet doet hij het braaf, en groot glas ranja er na, en een dikke kus en het is klaar.
wat verschillen kinderen toch zech