Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bosbes
07-09-2016 om 14:09
Achillespees
Beste allen, de laatste maanden doet mijn achillespees pijn. Dat is het allersterkst als ik even niet bewogen heb, bijvoorbeeld gezeten, of 's avonds met mijn benen omhoog: en dan weer opstaan. 's Morgens is het vreselijk, dan kan ik niet normaal lopen, heb ondersteuning nodig van de leuningen om de trap af te komen. Overdag valt het mee, dan is het bijna weg (regelmatig even opstaan en zo).
Het rare is: mijn (oudere) man heeft dit al jaren, met vlagen erger en minder erg. Maar nu heb ik het dus ook.
Ik heb al wat gegoogled maar de remedie lijkt alleen maar 'tijd' te zijn. Of er staat dat je veel hebt gesport (dat doe ik nauwelijks, te weinig dus) of overbelast (ik doe niets anders dan de tijden daarvoor).
Kortom, herkent iemand dit en wat zou het zijn/ wat zou eraan te doen zijn?
groeten, Bosbes

Angela67
10-09-2016 om 22:09
iets vreemds?
hoezo moet het iets vreemds zijn als er geen eenduidigheid is wat voor jou als individu de beste actie is?
Natuurlijk kun je overal lezen wat je zou moeten doen bij xxx of bij yyyy maar dat wil nog niet zeggen dat als je hardnekkige symptomen hebt, dat je dus niet zou moeten zoeken naar wat voor jou specifiek werkt. Er zijn zoveel oorzaken te vinden dat je dus ook veel kapot kan maken als je het verkeerde doet. Dus google op die manier vertrouwen dat vind ik dan weer 'grappig'.
gr Angela

Triva
10-09-2016 om 23:09
angela
je leest nu echt dingen die er niet staan. Ik heb genieg peesproblemen gehad om te weten dat je naar een oplossing moet zoeken maar dat dat niet zo makkelijk is. Ik heb het alleen over startpijn gehad en dat ik mij er over verbaasde dat niemand dat herkende als normaal, typerend en veel voorkomend symptoom bij peesklachten. Wat je er nu allemaal bijhaalt wat ik zou zeggen komt uit je duim.

mirreke
19-09-2016 om 13:09
Ondertussen
wil ik even melden dat de startpijn na een periode van inactiviteit enorm is afgenomen. Ik ben de oefeningen uit het filmpje gaan doen, en dan vooral die van doorzakken met de hiel.
Ik doe dat niet overdreven veel of zwaar maar wel regelmatig en het gaat erg goed.
Ik heb nav. het draadje nog eens rondgevraagd, maar ben tot nog toe niemand tegengekomen met hetzelfde probleem...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.