Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
2019 Afvallen wie ook? (3) | Pagina 20 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:01

2019 Afvallen wie ook? (3)

karin

karin

14-09-2019 om 09:09

eindelijk

Hier de zomer goed doorgekomen. Na een halfjaar stil te hebben gestaan zijn er nu eindelijk ruim 3 kilo af yes!

De stand staat nu op -20 en nog 10 te gaan om een gezond bmi te hebben, stug volhouden dus.

Van de zomer ipv heel veel hometrainer op de gewone fiets gegaan en zo'n 100 km per week gefietst. Misschien dat dat het verschil maakt, hometrainer stond wel zwaar en de afstand was ook hetzelfde, maar in de polder fietsen met forse wind tegen zal toch zwaarder zijn.

Op vakantie in Amerika mijzelf toegestaan om na ruim anderhalfjaar een megapunt cheesecake van de cheesecakefactory te gunnen, zooooo heerlijk na al die tijd;-)))

Zo te lezen hebben jullie het ook niet verkeerd gedaan, hetzelfde of een klein beetje erbij, goed hoor!

We gaan gewoon door met zn allen, op naar een blijvend gezond gewicht!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2019 om 09:09

Na het eten

niets meer eten... ik vind het knap! Dan breekt bij mij juist het tijdvak aan waarin ik me niet zo goed in kan houden. Overdag eet ik, steek ik een paar dropjes zo her en der op de dag in mijn mond en dat is het wel. 's Avonds nemen we een ijsje (snik, die traditie is over een maand weer afgelopen tot het volgend jaar weer 18-20 graden is), bij de thee koekjes en daarna komt het ook aan op zelfdiscipline. Heb ik 'foute dingen' in huis, dan kan ik de mist in gaan en zelfs gezonde dingen kan ik de mist in laten gaan. Zoals gister. Worteltjes met rode pepersaus (uit een potje) als dip. Die saus ontdekte ik een paar weken geleden en vind ik verdraaid lekker. Daarna eet ik als het even kan ook nog fruit. We hebben héél veel druiventrossen gekregen van een vriendin en die waren zo lekker! Dus elke avond een bak vol. Heerlijk. Die zijn nu op. Nu wordt het bijvoorbeeld een appel, of een appel en een banaan.

Die enorme punt cheesecake... mmmm, ik snap het hoor!

Elke week 100 km fietsen vind ik ook wel een prestatie, als het puur voor de lol is vooral ook. Ik zit bij fitness wel minimaal 1 x per week op de fiets en fiets dan een kwartier of langer. Afhankelijk van hoe mijn puf is doe ik dat langzamer of sneller en dus ook minder of meer zogenaamde kilometers. Op de loopband 20 minuten, ik loop ook naar fitness toe, dus lopen doe ik in totaal zo'n 50 minuten. Plasrondje met het hondje 1 of 2 x per dag erbij dan zit ik op een uur tot zo'n 70 minuten. Op andere dagen beduidend minder. Ik ben elke dag wel even in de tuin te vinden, maar het arbeidsintensieve deel is achter de rug. Wat moet ik nu eens verzinnen. De tuin is echt een kleine verslaving geworden. Een dag niet in de tuin is geen goede dag. Ook al heb ik maar een paar blaadjes opgeruimd bij wijze van spreken.

karin

karin

14-09-2019 om 10:09

Kaaskopje

Jij bent ook lekker bezig met bewegen als ik het zo lees -:). Lastig he om extra beweging te bedenken, kan me voorstellen dat je werk in de tuin goed voor de conditie en de lijn is.

Mijn 100 km fietsen is zonder de gewone boodschappen rondjes of even naar het stadje enzo. Ik fiets meestal 4x een rondje van 20 km, dan heb ik geen last van stoplichten enzo in de polder en 2 x een sprint rondje van 10 km zo hard als ik kan.
Ik doe trouwens 55 min over de 20 km op mijn simpele, oude fietsje -;).

Geen idee hoe het van de winter moet als het te slecht weer wordt... nu steeds tussen de buien door gefietst, meestal..

Heb jij/ jullie nog ideeen om te sporten in de winter voor iemand met een rugprobleem?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2019 om 11:09

Dan toch fitness

daar kun je toch wat meer kanten op dan thuis. Als oefeningen pijn doen in je rug, dan kun je toch binnen fietsen, op de loopband, met je voeten een bord wegdrukken (geen idee hoe dat heet), zou roeien mogelijk zijn? Ik ben lid van een fitnesscentrum voor 7,50 per maand, wel voor 3 jaar. Als ik een week oversla voel ik me niet bezwaard over dit geld. Dat komt een enkele keer voor. Ons doel is 2 x per week, maar in de zomer kwam het ook regelmatig voor dat het 1 x werd en soms niet. Hopelijk komt de regelmaat er nu weer in.

Mijn ervaring is, maar dat is voor iedereen anders, dat fitness mijn rug sterker heeft gemaakt en de kans op rugpijn zo goed als verdwenen is. Of laat ik het zo zeggen, rugpijn door klusjes te doen. Als ik lang moet staan, voel ik het uiteindelijk wel. Ik heb artrose midden/boven in mijn rug. Ik stel me voor dat bij lang staan de boel dan toch te veel op elkaar gaat drukken. Als ik lang in de keuken sta kan ik me echt vervelend gaan voelen, zowel in de rug als in/rond mijn longen. Ik vrees dat daar niet veel aan weg te sporten is.

Hangkous

Hangkous

14-09-2019 om 12:09

Jullie gaan goed dames!

Hier nu bezig aan 4 moeilijke dagen. Het is feestweek in Hangkousen dorp en ik woon vlakbij de kermis en de straat achter ons is 2 van de 4 dagen evenementen terrein.
Ik heb dus veel aanloop, bekenden die even bij mij op adem komen met een kop koffie, het toilet komen gebruiken en dan ongevraagd zakken oliebollen meebrengen. En zo'n hete net gebakken oliebol is wel moeilijk om af te slaan.
Er wordt ook wat minder uitgebreid gekookt en dat is bij mij dan vaak minder gezond.
Gelukkig volgende week wel weer alle uren naar de sport en een ochtend vrijwilligerswerk doen waarvoor ik veel moet fietsen, dan hoop ik de schade wat te compenseren.

blik

blik

14-09-2019 om 12:09

Kaaskopje

Je lijf schreeuwt 's avonds gewoon om voeding, denk ik. In zoetigheid zit geen voeding dus zeker als je veel beweegt wil/moet je lijf gewoon veel voedingstoffen. Als je je dan te buiten gaat aan gezonde etenswaar denk jij de mist in te gaan, je lijf' denkt' juist haa, eindelijk iets lekkers, dat heb ik weer binnen.

blik

blik

14-09-2019 om 14:09

Balen

Op de lijn letten blijft toch het makkelijkst alleen!
Sociale gedeelte blijf ik het lastigst vinden.
Ik had dochter beloofd voor vandaag eten te bestellen. Belofte al poos geleden gedaan en gewoon vergeten.
Dat wordt Thais of pizza. Beiden niet ideaal om mee te starten met lijnen. Te lekker, te vet, te zoet en te zout en ik eet er te veel van.
Nouja, morgen dan maar... (ik begin liever goed)
Positieve is dat dochter morgen ook wil beginnen met lijnen, dat vergemakkelijkt de zaak voor mij.
(en vooral voor partner, die eet gewoon mee wat er is, maakt hem niet uit, maar als ik dan lekkere dingen alleen voor dochter maak of koop eet hij daar ook stug aan mee haha)

Bregje

Bregje

14-09-2019 om 17:09

hier nu ook

Voor het eerste in het leven ga ik afvallen! Voor de zwangerschappen was ik dun, daarna kwam het erbij.. last van mijn bekken dus sporten kon ik niet.. zat veel alleen in de avonden en dus kwamen er meer zakken chips uit verveling, nu 88 kilo en 1.65 m groot en ben mijn lichaam helemaal zat!

Ik heb nu een paar dagen een app wat bij houdt hoeveel vetten, koolhydraten en zo ik op een dag mag, ik heb het gevoel dat ik nu al beter in mijn vel zit.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2019 om 17:09

Blik

Dat mijn lichaam om voedsel schreeuwt valt wel mee denk ik. Ik eet tussen de middag vrij normaal. Soms alleen een enorme bak Griekse of Turkse yoghurt met bijvoorbeeld al dan niet zelfgemaakte jam, rabarber, fruit. Daarnaast een flinke scheut muesli. Soms eet ik dan ook nog een krentenbol of iets dergelijks. s Avonds eet ik gewoon flink. Vergeleken met anderen denk ik echt royaal. Een enkele keer snaai ik omdat het eten kennelijk minder voldeed, maar dat ligt dan soms aan wat we eten. Simpelweg agv zonder sausjes lijken in een holle kies te verdwijnen. Dat ik ga snaaien zit meestal meer tussen mijn oren, dan in mijn maag.

blik

blik

14-09-2019 om 20:09

Maag niet

Dat je maag vol zit geloof ik meteen;)
Ik bedoel de rest van je lijf, zou best kunnen dat je ergens tekorten oploopt aan mineralen, vitamines, eiwitten, gezonde vetten oid. We hebben tenslotte best behoorlijk wat nodig, als je uitgaat van voedingsadviezen. Als je regelmatig eten vervangt door snoepen dan lijkt me de kans op tekorten niet gering, dus niet zo vreemd dan dat je lijf wil eten.
Bij mij werkt het iig wel zo dat als ik een hele poos heel gezond eet ik echt veel minder trek in snaaien heb.

Emmawee

Emmawee

14-09-2019 om 21:09

Emoties

De emotionele component is best groot bij mij en vooral 's avonds. Mijn bloed wordt geregeld gecontroleerd en ik heb echt geen tekorten.

Ik ga tegenwoordig anders meer mijn emoties om. Geef ze meer aandacht, ga er 'even mee zitten', ipv ze weg te eten, of op een andere manier te onderdrukken. Dat helpt me wel,.maar het kost me nog veel moeite en vooral oefening om er een gewoonte van te maken.

Ik bheb veel minder

Emmawee

Emmawee

Ik was nog niet klaar.

Ik heb veel minder last van de neiging mezelf vol te proppen. Ga ook vaker op tijd naar bed (lekkere trek is vaak vermoeidheid). Maar als er toevallig chocomel in huis is (zoals nu, we hadden een feestje), dan zorg ik ervoor dat het pak leeg gaat.

Emmawee

Emmawee

Ik bedoel te zeggen...

...dat ik de Chocomel niet kan weerstaan. Net zomin als roomijs trouwens.

Lanza

Lanza

15-09-2019 om 12:09

Als je de verleiding niet kan weerstaan

dan kun je het beste al die zooi niet kopen. Bewust boodschappen doen, daar begint alles mee.

Emmawee

Emmawee

Ha Lanza!

Gezellig dat je ook meepraat.
Het is waar wat je zegt. Had je gelezen dat we een feestje hadden gehad? Ik kies er dan voor om de teugels wat te laten vieren. Verder doe ik reuze bewust boodschappen.

blik

blik

Klopt

Ik koop ook niks wat ik niet kan weerstaan;)
Maar op mijn werk bijv word ik erg veel geconfronteerd met 'al die zooi'.
Uit de weg gaan werkt dus niet (voor mij nu)
Ik moet dus toch voor 'weerstaan' gaan.
Als ik een poosje op de goede weg bezig ben, dan lukt me dat beter.
Verder leef ik sowieso niet alleen, ook thuis niet.
Zo bakt mijn dochter bijv heel graag. (zoet)
Zie dat maar allemaal te weerstaan.

Bregje

Bregje

15-09-2019 om 20:09

Wow vier dagen bezig

Ik ben nu 4 dagen bezig en ik kwam net bij mijn ouders. Ze zeiden meteen, wat is er met jou gebeurd, je bent zo afgevallen!! Vanmorgen met de kinderen wezen zwemmen, zat veel lekkerder in het vel en zelf een paar mannen die mij aangaapte haha.

Emmawee

Emmawee

15-09-2019 om 20:09

Dat is lekker!!

Mooi bericht Bregje, daar knapt een mens van op. Heerlijk om die eerste kilo's kwijt te raken en jezelf weer terug te vinden.
Geniet ervan en houd vooral vol als het wat straks wat minder vlot gaat.

Lanza

Lanza

15-09-2019 om 21:09

Na vier dagen

kilo's afgevallen? Dat lijkt me niet gezond... :(

Emmawee

Emmawee

Heel normaal

Ik stopte ooit (12 jaar geleden) met het drinken van liters vruchtensap en raakte in een maand 5 kilo kwijt. Die grote hoeveelheden vruchtensap was inderdaad niet gezond. Het stoppen en afvallen was daarentegen een stap in de goede richting.

Die eerste kilo's die eraf vliegen, is gewoon heerlijk. Je moet alleen niet verwachten dat het zo doorgaat en je niet laten ontmoedigen als het op een zeker moment 'normaal' gaat. Je moet het dus niet blijvend nastreven door middel van een crash dieet. Maar als je zulk gewichtsverlies bereikt door een normalisering van je gedrag (iets wat vol te houden is), is er niets mis mee.

blik

blik

Hee Bregje

Jij bent wel heel rap;)
Leuk hoor, geniet ervan.
Grappig, ik ben mijn overgewicht ook begonnen met (eerste) zwangerschap en daarna niet meer kwijtgeraakt. (werd wel meer:(

Zo rap gaat het hier niet. Maar ik geniet wel gelijk van het 'lichtere' gevoel, goed en veel gegeten vandaag maar erg verantwoord en gezond. (en lekker!)

Emmawee

Emmawee

15-09-2019 om 22:09

Goed zo Blik!

Dat lichtere gevoel is soms nog belangrijker dan de kilo's.

Emmawee

Emmawee

15-09-2019 om 22:09

Lanza

Nergens staat dat Bregje in 4 dagen tijd kilo's is afgevallen.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2019 om 00:09

Blik

Ik slik vitamine B12 en D, magnesium, eet fruit, verse groente e.d., zuivel, granen, een verdwaalde noot in die granen, dus redelijk compleet. Dat snaaien is gewoon lekkere trek. Mijn mond verveelt zich 😀. We hebben nu wortels in huis en ik kan de saus weer laten staan, als ik de wortels eet. Wortels zijn ideaal bij verveling. Ik heb er heel wat van gegeten ter vervanging van mijn eerdere chips"verslaving".

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2019 om 00:09

Lanza

Normaal heb ik erg weinig in huis. Tot verdriet van de dochters als ze hier zijn. Maar als er wat over is van een verjaardag o.i.d. dan ligt er dus een voorraadje verleiding in de kast. Ik kan er dagen voorbij lopen zonder het te willen, tot het me toch roept " hier ben ik! Maak maar open!" 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.