Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
2019 Afvallen wie ook? (3) | Pagina 10 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:01

2019 Afvallen wie ook? (3)

Pluis

Pluis

15-04-2019 om 13:04

Een goed begin...

Een paar dagen weg met manlief zijn niet goed voor de lijn... Hoewel we heel veel gelopen hebben, met heel veel trappen/hellingen omdat we in een stad in bergachtig gebied zaten, toch een kilo aangekomen. We hebben ook wel heel erg lekker (en veel, en ongezond) gegeten. Maar nu gaat de zweep er weer over! Veel fruit en groenten, weinig koolhydraten, meer bewegen. Ik heb niet echt een tijdspad voor ogen, maar ik wil in ieder geval terug naar onder de 70 kilo. En liefst nog wat minder, 65 zou heel fijn zijn. Maar dat gaat nog wel even duren... Dus kleine stapjes, eerst naar onder de 70.

Dat intermittend vasten zou ik niet kunnen. Ik kan niet zonder ontbijt, en ook niet zonder avondeten. Bij mij werkt vaker kleinere beetjes eten het beste. Maar misschien moet ik het gewoon eens uitproberen. Zo op vakantie, met uitgebreide brunch/lunch en laat en uitgebreid diner red ik het prima op 2 maaltijden. Misschien toch een beetje mee experimenteren.

blik

blik

15-04-2019 om 23:04

Pluis

Ik wil je niks aanpraten;)
Maar veel mensen vinden I. F. veel makkelijker dan ze dachten.
Ik dacht dat ik het nooit zou volhouden, dat het niets voor mij zou zijn.
Nu achteraf zie ik dat echt wel als een stuk indoctrinatie.
Niet alleen gaat het me makkelijk af, ik vind het zelfs heel fijn.
Maar niet iedereen. Mijn partner bijv vindt het niet zo geweldig. Kan ook komen omdat hij ooit echt heeft doorgezet. Je moet het natuurlijk wel eerst echt goed doen om te kunnen ervaren hoe het is. En je weerstand enz te doorbreken.

Ik ben niet consequent verder, ik geloof dat het de bedoeling is dat je zo'n tijdsschema steeds aanhoudt. (bijv 8 uur eten, 16 uur vasten)
Ik doe dat niet. Vooral niet omdat ik het lastig vind om genoeg eten te stoppen in die 8, of soms 6 uur. Dus doe ik het, als ik het doe, 1 of 2 x per week. Niet erg om 1 of 2 keer per week wat te weinig te eten.
Vandaag bijv 18 uur niet gegeten. (vanaf gisteravond) Daarna 2 maaltijden gehad. Ik vul die dan met gezonde dingen maar ik krijg dan bijv geen fruit meer op, is me te veel.
Ik houd het ook niet strak vast, al blijft het wel geregeld terugkomen.

Paddington

Paddington

16-04-2019 om 08:04

Ritme

Persoonlijk vind ik de weekenden altijd het lastigste. Vooral als er andere dingen op het programma staan dan een beetje thuis rommelen. Doordeweeks heb ik een vast ritme en ligt mijn lunch ook vast. Ik heb er geen problemen mee om gewoon mijn eigen lunch te nuttigen en niet mee te gaan met de veelal veel jongere collega's naar een van de vele eettentjes in de buurt.

Afgelopen weekend ook weer. We waren zondag de hele dag op stap. Dan is het lastig om op te letten. Dus eergisteren een heerlijk broodje pulled Pork gegeten en heel veel gelopen.

Gisteren weer terug in het gelid. Zo doe ik het nu bijna een jaar en voor mij werkt het gelukkig. Op deze manier kan ik de rest van mijn leven blijven eten.

Mijn lunch van vandaag is weer volle Griekse yoghurt met aardbeien (uit de vriezer) amandelen en lijnzaad. Vanavond lekker een snelle champignon kipragout met sperziebonen. Daarna lekker dansen, dus voor mijn afvalavontuur een goede dag.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-04-2019 om 10:04

Paddington

Dansen is goed voor het gewicht. Toen ik mijn man nog niet kende ging ik elk weekend wel een of twee keer naar den dancing. Achteraf gezien snap ik dat ik toen lekker slank bleef. Man hield er niet van, dus toen stopte het, helaas. Sinds een tijdje krijg ik af en toe weer de kans om de voetjes van de vloer te laten gaan, ik vind het nog steeds heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-04-2019 om 10:04

Zwakke momenten

Wij doen sinds een paar maanden mee aan Too good to go. Een app waar winkels en restaurants voedsel op zetten die over datum gaat, of niet verkocht is op de dag van bereiding. En daar zitten af en toe dingen bij die té lekker zijn om aan mij voorbij te laten gaan. Deze week bijvoorbeeld een klein bekertje slagroom en een tulband.... (smaakt nog niet over datum). Ik maak er graag reclame voor, maar in deze reactie was dat niet mijn insteek, zeg ik er maar even bij.

blik

blik

16-04-2019 om 13:04

Slagroom

gebruik ik veel met koken, standaard in huis.
Volgens mij is vooral de vaak erin gekieperd suiker de boosdoener.
Vanavond weer slagroom in mijn pasta met spinazie!
Vandaag prima lunch van appel, gekookt ei en beker (ongezoete) Kefir. Erg lekker!

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2019 om 09:04

Slagroom

Ik gebruik meestal kookroom als er room in moet, of crème fraîche. Wat ik (fout) erg lekker vind, is om een beetje suiker op een restje crème fraîche te strooien en dat heerlijk naar binnen te lepelen. Of dat restje met fruit te mengen en er zo een soort luxetoetje van te maken .

Ik maak sinds een tijdje alweer kaassaus niet meer op de 'ouderwetse' manier met een roux van melk, boter en bloem + kaas, maar alleen met kookroom en kaas. Het is geen dagelijkse kost, dus dit sta ik mezelf toe. En het is heel snel klaar. Ik heb gistermiddag pastasaus gemaakt. Ik had nog Hüttenkäse in de koelkast staan en dat er dit keer door geroerd.

Paddington

Paddington

18-04-2019 om 10:04

Gisteren weer

heerlijke quiche gemaakt. Dit keer 2 verschillende want we hadden een dinergast. Beide zonder korst, wat ik helemaal niet mis.

Vanavond bloemkoolnasi, ook erg lekker... Van het weekend oopsies bakken, lekker voor bij de gourmet en veel buiten gepland. Lekker wandelen met de honden en in de tuin werken.

Die kaassaus van jou Kaaskopje, klinkt ook erg goed. Helaas houdt mijn vriend niet van kaas, dus wordt het iets dat ik maak als mijn dochter er weer is (vanavond gaat ze weer voor een week naar haar vader).

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2019 om 10:04

Paddington

Dat vind ik het leuke van deze kaassaus. Omdat het zo snel klaar is, vind ik het niet vervelend om voor mij alleen te maken en wat over is (eventueel) kan in de vriezer.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

18-04-2019 om 11:04

ook lekker

Mijn man kookte gisteren en hij houdt wel van pittig, het was paksoi met spinazie en groene curry (kokosmelk erdoor) met pistachenootjes bij wijze van eiwitbron. Rijst erbij en klaar ben je.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2019 om 12:04

Oh dat klinkt lekker!

Goed idee Ik vind pistache wel wat bewerkelijk, cashewnoten zouden ook kunnen.

Pirata

Pirata

18-04-2019 om 13:04

Kaassaus

Ik smeer een potje creme fraiche bovenop mijn lasagne en strooi daar geraspte kaas over. En peper. Ik noem dat luiemensenlasagne.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2019 om 22:04

Pirata

Heel lui! Haha. Klinkt wel beter dan gekookte rijst met boter en suiker. Arme studenten"voer" 😀

Lente

Lente

18-04-2019 om 23:04

Ik gebruik altijd mozarella in plaats van bechamelsaus

Geen idee of dat beter of slechter is dan crème fraiche. Qua structuur vind ik het erg prettig eten.
Er op geraspte kaas, liefst hele oude.

Pirata

Pirata

19-04-2019 om 08:04

Kaaskopje

Je wilt niet weten hoe ik soms de vulling van de lasagne maak... kant en klare saus, wat vleeswaren er in en dan die bovenkant mwt creme fraiche/kaas... het enige dat lang duurt is de oven.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2019 om 09:04

Pirata

Dat klinkt vooral als 'slim' .

blik

blik

26-04-2019 om 15:04

Hoe lukt het jullie?

Hier vreselijk ;)
Ik weeg bijna 65 kg, ruim 5 kg erbij inmiddels....
Mmh, niet zo goed dus.
Ik ben wel 'bezig', maar niet zo serieus.(genoeg)
Vandaag nog uiteten, morgen super streng regime, maar eens een strak plan voor maken.

Hangkous

Hangkous

26-04-2019 om 15:04

Terug op 63

Ruim een halve kilo erbij. Afgelopen zondag royale Paasbrunch gehad, er zijn nog steeds eitjes in de pot. Morgen koningsdag met de traditionele tompoucen, zondag een dinertje.
😭🤔
Maandag maar weer streng. Er is deze dagen teveel lekkers in huis en teveel te vieren.
Helaas ook te weinig bewogen, geen sport op de maandag, af moeten zeggen ivm een calamiteit (verstopte riolering) en nog iets anders belangrijks.
Hoewel die riolering wel even buffelen was is het geen sporten.

blik

blik

26-04-2019 om 16:04

Hier

Nog geen paaseitjes gehad dit jaar!
Echt superknap voor een echte choco verslaafde!
Wel chocolade weer gehad trouwens laatste tijd dus zo goed nu ook weer niet haha.
Ik ga dat soort dingen nu echt helemaal laten en beter letten op eten. Eet te lekker, te uitgebreid en ga te vaak uit eten of drinken.
Daarbij fors lichamelijke klachten en daardoor minder bewegen, nog steeds niet sporten maar durf ook niet zo goed, blijft wat zoeken.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2019 om 23:04

Blijft meer van hetzelfde

Ik blijf heen en weer rommelen tussen de 74,5 en 75 kilo. Ik kan het kennelijk nu niet opbrengen om met een tandje eten minder tevreden te zijn. Ik had ook plannen voor vrijwilligerswerk, maar ook dat gaat 'm nog niet worden. Ik constateerde vandaag dat ik het toch nog even te druk heb met mijn eigen leven. Ik sta elke dag meerdere uren met een schep en takkenschaar in de tuin te ploeteren. De tuin was al te lang aan zijn lot overgelaten. Ik merk dat mijn conditie echt enorm verbeterd is vergeleken met een aantal jaren geleden.

En ik ben toch wel een beetje trots op mezelf als ik spontane complimenten krijg van mensen die mij een tijd niet gezien hebben. Ze vallen steevast om van verbazing. Vorige week een jonge vrouw die mij bij een bushokje zag staan. Wat zie u er goed uit! zo riep ze uit. Ze vertelde dat ze in de straat naast ons was opgegroeid en me daar nog van kende. En woensdag weer anderen, die mijn geheim wilden weten. Ik vind het haast opschepperig klinken zoals ik dit vertel, maar ik sta echt te glimmen als ik dat hoor 😃

Dikkie Dik

Dikkie Dik

27-04-2019 om 22:04

maar weer eens op de weegschaal gestaan

Ondanks dat ik dus sinds november gestopt ben met dieet ben ik eigenlijk niet aangekomen, blijkbaar doe ik dus iets goed. Ik zit op het randje van overgewicht en ik wil nu gewoon goed in het midden van de schaal terecht komen en daarvoor zal ik toch minstens 5 kilo af moeten vallen, liefst meer. Ik ga maar weer eens wat moed bij elkaar rapen...

blik

blik

29-04-2019 om 22:04

Iets goed gedaan

Dikkie Dik, dan heb je het zeker blijkbaar goed gedaan!
Ik doe het blijkbaar, vrijwel ongemerkt, helemaal niet zo goed dus, als ik niet constant op blijf letten.

Maar goed, ben weer aan de slag!
Dochter was weer aan het pesten vandaag, huis rook weer naar heerlijke baksels. Heb het kunnen weerstaan! Maar niet zonder moeite.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-04-2019 om 01:04

Blik

Als het zo lekker ruikt en ook lekker is, kun je misschien wel een klein stukje nemen. En dan ergens anders iets minder nemen of niet, of een extra rondje om het huis lopen .

blik

blik

30-04-2019 om 07:04

Ik wil juist weer afvallen Kaaskopje!

Hangkous

Hangkous

30-04-2019 om 08:04

snoepen EN afvallen

Soms als ik weet dat ik ergens taart moet eten, houd ik daar met de planning van mijn dag al rekening mee. Neem ik een klein ontbijt en eet dan wel het taartje bij de thee/koffie. Niet elke dag, want dat gaat fout maar incidenteel kom ik daar echt niet van aan.
De afgelopen 4 weken is het hier goed mis gegaan, 3 etentjes buiten de deur, 3 verjaardagen met gebak en ander lekkers, afgelopen weekend tompouce op koningsdag een familietraditie, ik moet even terug naar streng.
Na weken stabiel op 62,5 zit ik nu in een stijgende lijn die inmiddels bijna 63,5 is.
Gisteren aan de noodrem getrokken er moet weer 800 gram af en snel!!

Pubers hebben vakantie hier dus tostiapparaat draait overuren maar niet voor mij. Nu eerst maar eens ontbijten en dan op de fiets de boodschappen halen. Twee keer leeg heen naar het centrum en overvol terug. Een soort mix van cardio en krachttraining, fietsen met zware lasten en dan bij de keukendeur alles uitladen en opruimen in de (koel)kasten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.