Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:01

2019 Afvallen wie ook? (3)

Dikkie Dik

Dikkie Dik

28-01-2019 om 11:01

en nou die nieuwe joggingbroek en de sportschool nog

zucht, ik zie er als een berg tegenop
zodra manlief weer thuis is (vrijdag) ga ik eens shoppen en ik wil eigenlijk gebruik maken van de januari aanbiedingen van de sportscholen, dat scheelt toch altijd weer het inschrijfgeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

Ik dacht stevig in de 74 te zitten

en zag tot mijn schrik toch weer 75.0 op de weegschaal. Het is duidelijk noodzaak om bij de les te blijven. Dus ach dat ene koekje extra is niet zo erg, mag er gewoon niet insluipen. Het kost me kennelijk moeite om weer in dat patroon te stappen.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

Kaaskopje

Ja, dat is zo demotiverend.
Het is helaas echt zo dat je een stuk levensstijl moet veranderen om blijvend op een lager gewicht te zitten, en dat is lang niet altijd leuk.
Sterkte met het er weer af krijgen...

Pirata

Pirata

Bijijijna

Bijijijna 70- nu!
En dat door die wijn te minderen! Al meer dan 2 kilo kwijt in een maand.
Dikkie Dik, ik scoor aardige joggingbroeken van Zalando huismerk. 15,- ofzo.

Kaaskopje

Kaaskopje

Sportkleding

Als je een Décathlon in de buurt hebt, kun je ook redelijk goedkoop slagen. Voor t-shirts heb ik Zeeman nu 'gevonden'. Ik pas in Zeemanmaatjes yeah! ).

Flavia

Flavia

Bristol

joggingbroeken haalt mijn dochter altijd bij Bristol, goede kwaliteit, niet duur.
Decathlon is idd ook een prima leverancier, maar de maten vallen nog wel eens klein daar.

Emmawee

Emmawee

30-01-2019 om 21:01

Nieuwe ronde

In december en januari mocht ik van mezelf tevreden zijn met niet opnieuw aankomen en dat is redelijk gelukt. Ik hang tussen de 84 en 85 in. Maar nu is het toch tijd om die laatste 4 à 5 kilo (of meer) weg te werken.
Ik kreeg vandaag nog van een arts te horen dat mijn klachten zouden kunnen verminderen als ik wat zou afvallen. Dat zou toch motiverend moeten werken.
Ik moet weer even opnieuw in de stemming komen, maar overmorgen ga ik weer vol goede moed aan de slag.

Ko

Ko

31-01-2019 om 12:01

Mag ik ook meedoen?

Weeg op dit moment 60 kio en ondanks dat bmi nog in het groen zit, vind ik mijzelf veel te zwaar, wil er minimaal 5 kilo af hebben maar liever nog meer.

Heeft iemand ervaring met een calorieën app? Dan kan ik een beetje in de gaten houden hoeveel ik nu eigenlijk op een dag naar binnen werk.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

31-01-2019 om 13:01

calorieën app

Praat me er niet van, ik heb welgeteld 3 dagen zo´n app gebruikt en ik werd er helemaal horendol van. Schrijf het gewoon op een papiertje/excelsheetje en reken het zelf aan het einde van de dag uit. Het geeft aan hoeveel je normaal naar binnen werkt, maar het geeft niet aan of je beweging daarmee in evenwicht is en of je stofwisseling snel/langzaam/gemiddeld is.
Wat mij wel goed is bevallen is ´gewoon´ de koekjes/toetjes en dergelijke niet-noodzakelijke extra´s te schrappen en een appeltje tegen de honger bij me te steken als ik zo tegen 5 uur echt behoefte aan iets te snaaien kreeg.
Ik moet er nog 10 kilo afkrijgen officieel, ben op zich tevreden met 5-6, en voor mij werkt een dag per week onder de 500 cal blijven (= zo goed als niets eten) het beste. De andere dagen schrap ik zoveel mogelijk de koekjes en vooral de nootjes ´s avonds.

Tine Winkel

Tine Winkel

Ik werk met de app van het voedingscentrum, de eetmeter. Voor mij niet zozeer ivm calorieen, maar voor de hoeveelheid verzadigd vet (die ik wil beperken). Je kunt zelf aangeven welke aspecten van het eten je in de gaten wilt houden (suikers, vet, zout, calorieen). Je hebt ook de mogelijkheid om dagelijkse consumpties in één keer in te voeren. Als je regelmatig hetzelfde eet voor bv. ontbijt en lunch, dan is dat best handig. Als je steeds iets anders eet, is het wat meer werk om in te vullen. Maar ik vind het dus een fijne app om te gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

Knap hoor

mensen die met apps en excelsheets en lijstjes kunnen werken! Ik hoef er maar één oog op te richten om in de stress te schieten, dus weg ermee.

Ik keek vorige week naar Dokters van morgen en daar ging het over o.a. de darmflora en prikkelbare darm syndroom. Het is me allemaal te ingewikkeld om alles na te vertellen, maar wat ik uit het verhaal begreep, is dat in je darmen bacteriën aanwezig zijn die in hoge mate bepalen of je van het type bent wat alles kunt eten en juist niet. Mensen die alles kunnen eten en niet dik worden hebben de bacterie waardoor je raak kunt eten zonder aankomen, ruim aanwezig in hun darmen. Maar wat kan gebeuren, is dat mensen die die bacterie amper in de darmen hebben of niet, die alsnog in stijgende lijn kunnen krijgen als de omstandigheden daar gunstig voor zijn. Of het waar is of niet, maar door die boodschap ging bij mij een lampje branden. Dat ik al twee jaar 'verstandiger' ben gaan eten kán er dus toe geleid hebben dat die bacterie de kans heeft gekregen om te vermeerderen. Niet dat ik niet meer aankom, maar dat afvallen redelijk soepel gaat kán daar dus door komen... zo bedacht ik dat .

Emmawee

Emmawee

31-01-2019 om 14:01

Kaaskopje

Wat een heerlijke theorie. Dat programma ga ik eens even terugkijken.

Pam

Pam

31-01-2019 om 14:01

gaat langzaam

maar ik had ook niet anders verwacht op mijn leeftijd. Ik moet gewoon het einddoel voor ogen houden en dat moet ik in dit tempo kunnen halen.
Het minder snoepen gaat me heel goed af, heb ik geen moeite mee eigenlijk. Het meer bewegen is een ander verhaal. Het kost me erg veel moeite om 's avonds mijn rondje te lopen. Gelukkig heb ik een strenge stok achter de deur: mijn dochter loopt met me mee. En zodra ik buiten sta ben ik al blij dat we het weer gaan doen. Maar die schoenen en jas aantrekken...
Kaaskopje: ik hou het ook precies bij hoor wat ik afval. Niet in excel, maar gewoon in een schriftje. Zo fijn om een gewicht op te schrijven dat lager is dan dat van vorige week!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2019 om 19:01

Ik heb bij een eerdere afvalperiode steeds foto's van de weegschaal gemaakt. Best grappig, behalve als je weer aangekomen bent en die foto's opeens weer tegenkomt . Dus daar ben ik bij de periode waar ik nog in zit niet meer gedaan. Ik weet dat ik afval, ik krijg oh's en ah's over het resultaat, dat hoeft niet op papier. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het leuk vindt om bij te houden. Het is toch ook geweldig om te zien hoe het vordert? :-)

Hangkous

Hangkous

31-01-2019 om 20:01

Hoera, Hoera en misschien nog een Hoera

1. Eindelijk is met 1 stukje per dag per persoon alle (gekregen) kerstchocolade op.
2. Mijn groene broek kan weer dicht. (de "maatgever" voor te dik voelen of niet)
3. Mijn eigen analoge weegschaal heeft de naald schommelend rond 63. Als dat 62.8 is ben ik mijn kerstkilo's 1.5 kwijt.
Jullie gaan ook goed zo te lezen.
Zet 'm op.!!

Hangkous

Hangkous

01-02-2019 om 11:02

Hoera 3 niet gehaald

63.2/63.3 Twee keer op de weegschaal gestapt en 2 verschillende gewichten. Maar nog geen 62.8. Nog een weekje streng zijn.

Emmawee

Emmawee

12-02-2019 om 20:02

Martijn Katan

Op de Facebookpagina van Martijn Katan een interessante verwijzing naar nieuw onderzoek (van "de beste voedingsdeskundige van deze tijd") waaruit blijkt dat zwaar bewerkt voedsel dik maakt. Ook wanneer een zwaar bewerkte maaltijd evenveel calorieën, vet, koolhydraten en vezels bevat als een zelfde maaltijd met onbewerkt / minder bewerkt voedsel.

Emmawee

Emmawee

12-02-2019 om 21:02

Zelf

Ik zit nog steeds op 84 kilo en ben nog een beetje op zoek naar de energie om weer wat meer voortvarend aan de slag te gaan. Ik moet proberen de gewoonte te krijgen om 's middags een lekker groentensoepje te maken, in plaats van een verzameling boterhammen. En 's morgens één boterham vervangen door fruit of groente. En 's avonds wat ruimer opscheppen van rauwe en gekookte groenten en minder van de gebakken onderdelen van de maaltijd.

Tine Winkel

Tine Winkel

@emmawee

Verklaring van Katan, mensen eten meer van t veelbewerkte voedsel dan van t onbewerkte voedsel en krijgen daardoor meer koolhydraten en ver binnen. En dus worden ze dik.
Kortom, gewoon minder eten...

Emmawee

Emmawee

Oh wacht...

Niet evenveel calorieën...

En Tine, "gewoon minder eten" is echt te kort door de bocht.

Het advies om minder calorieën te eten komt meer in de buurt.

Tine Winkel

Tine Winkel

Haha ja emmawee #121

Bij t typen op mn foon word ik nog korter door de bocht dan ik van nature al ben...

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2019 om 09:02

Moeilijke stukje

Ik zit kennelijk in een moeilijk stukje van het afvallen. Ik doe niet echt héél hard mijn best, eerlijk is eerlijk, maar ik merk gewoon dat alles wat ik fout doe meteen merkbaar is op de weegschaal. Vorige week kon ik niet naar fitness én ik heb voor het eerst caramelpudding gemaakt wat niemand anders eet dan alleen ik, dus dat eet ik langzaam elke dag weg na het avondeten. Resultaat is dat de 74 kilo toch nog een hindernis is die moeilijk te nemen is. Het ene moment was ik 74.1, het volgende moment weer 74,6 en zelfs weer 75.1. Boeh . Maar ik laat mezelf er niet echt door in de stress schieten. Ik ben op zich heel tevreden met waar ik nu ben, maar het kan nog even iets beter.

Wat echt tegenvalt is dat mijn buikdeel zó tergend langzaam minder in omvang wordt! Het is wel minder geworden, hoera!, maar nog láng niet wat het moet zijn. Met als resultaat dat mijn zijkanten er prachtig slank uitzien in een jurk in een maat die ik aankan, maar als ik dan opzij ga staan voor de spiegel... géén gezicht. Dus strak getailleerde jurken, of met een met een band of elastiek o.i.d. moet ik echt uit mijn hoofd laten. Zo zonde, want zo van voren staat het echt heel leuk. Zeker als je weet waar ik vandaan kom met mijn gewicht en mijn leeftijd erbij genomen, maar ja...

Emmawee

Emmawee

13-02-2019 om 21:02

Kaaskopje

"Voor het eerst caramelpudding gemaakt wat niemand anders eet alleen ik"
Voor het eerst en voor het laatst dus? Of volgende keer een eenpersoonsportie?
Wel erg lekker, als het lukt... maar ik vraag me af wat je heeft bewogen om juist zo'n pudding te maken. Wel knap dat je het over verschillende avonden verspreid opeet. Ik kan zoiets niet laten staan.
Wat je schrijft over je buik... Daar zou ik ook van balen. Is het vooral 'losse' huid? Of is je buik opgezet? Het opnieuw laten ontstaan van een taille is volgens mij erg lastig na een bepaalde leeftijd. Dat is een hormonale kwestie. Vandaar de corsetten, als ik het goed heb begrepen. Maar of je daar blij van wordt...??

Hangkous

Hangkous

62,8 hoera

De ruime kerstkilo is er af.
Helaas weer chocolade gekregen. Dus weer snoepen.
Oefeningen voor de schuine buikspieren doen wel iets voor de taille, maar dat is wel een zaak van consequent volhouden. 3 x per week. 2 x overslaan en het is zichtbaar dat jeniet hebt gelefend.

Emmawee

Emmawee

Yes Hangkous!

Lekker is dat, die kilo's eraf. Tja... Wat doe je met chocolade cadeaus?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.