Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

dippie

dippie

17-02-2013 om 13:02

Zo moeilijk dit. Ex heeft relatie met beste vriendin.

Hier even het verhaal.

Ik zou bijna 18jr samen zijn geweest met mijn ex waarvan 8jr getrouwd. Vorig jaar is mijn vader overleden (hele moeilijke tijd dus) het weekend dat hij gestorven is is mijn bff hier in huis geweest om voor de kinderen te zorgen zodat mijn (toen nog man) en ik veel bij mijn moeder konden zijn. Toen vond ik het super van haar.
+/- 2 mnden daarna is ze bij mijn ex geweest en heeft gezegt dat ze gevoelens voor hem had (ze konden altijd al goed praten)volgens mijn ex was dat niet wederzijds, maar 2 weken daarna kwam hij met het verhaal dat hij wou scheiden toen nog met de rede dat hij aan zich zelf wou werken en "tijd"voor zichzelf nodig had.. (oke na veel nadenken kon ik er mee leven,) we zijn binnen 3 mnden gescheiden dit omdat hij dan nog een huis kon kopen met het belasting voordeel van 2012..
Maar ondertussen heeft hij nu al ruim 3 maanden iets met haar..
Vind dit zo moeilijk ben in 1 klap 3 mensen kwijt waar ik heel veel om gaf.. Mijn ex snapt niet dat ik zo boos op hem ben, de kids zijn jammer genoeg vaak getuige van die ruzies.. ik probeer mijn best te doen om dat zo veel mogelijk te vermijden maar jammer genoeg lukt dat niet altijd..

hoe kon ik hier nou het beste mee omgaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dippie

pfff, je kan wel zeggen DIP! jammer dat je ex 't niet (wil) snappen, zegt meer over hem dan over jou. hier komen vast wel adviezen voor je, ik kan alleen maar met je meeleven. Nog gecondoleerd met je vader

Heel verdrietig

Dippie, dit is niet zomaar een dippie, dit is gewoon heel erg verdrietig.
Je zegt dat je ex (jullie zijn wel al gescheiden begrijp ik) niet snapt waarom jij boos bent. Nou ja, dat snap ik dan weer niet. Ik denk dat je je verlies moet nemen en het moet laten gaan. Hoe komt het dat jullie nog ruzie maken, zelfs zodanig dat de kinderen het merken? Zien jullie elkaar nog vaak? Woont de buurvrouw nog naast je?
De tijden zullen veranderen, maar dit is wel je dieptepunt. Als je hier doorheen bent wordt het beter. krijg je andere vrienden, gaat het weer goed met je kinderen en verdwijnt de boosheid hopelijk naar de achtergrond.

Tsjor

dippie

dippie

17-02-2013 om 22:02

Tsjor

Bedankt voor je reactie,

Het was niet de buurvrouw maar mijn beste vriendin (zag dat ik het verkeerd weggezet had) Ze woont gelukkig een uur hier vandaan dus hoef ze nooit meer te zien..En het meeste vreemde ook voor de kinderen is dat 1 van haar kinderen van mijn ex zijn broer is dus ze is de tante van mijn kinderen..

Mijn ex heeft nu pas de sleutel van zijn woning gehad(er moet nog veel in gebeuren) en om die rede kan het ouderschapsplan nog niet in gaan omdat hij de kinderen geen slaapplaats kan geven (de kinderen willen haar niet meer zien)hij komt nu (sinds 2 weken) elk weekend de kinderen halen en dan zijn ze 1 dag bij hem. Hij heeft het de laatste maanden nogal aflaten weten naar de kinderen toe (zelf niet op de verjaardagen geweest)
Als hij de kinderen komt halen "probeer"ik mijn best te doen om niet boos te doen, maar het lukt me gewoon niet, hij doet net of het de normaalste zaak van de wereld is dat hij vreemd is gegaan.

Ik zie hem gelukkig niet vaak meer, hij slaap nu tijdelijk bij zijn ouders, en zie hem dan alleen als hij de kinderen komt halen... Hij belt nu wel elke dag met de kinderen (eerder deed hij dat ook niet) vandaag gelukkig al een groot deel van zijn spullen meegenomen, van de week komt ie derest halen..

Ik weet nu sinds 3 weken dat hij al die tijd al iets met haar heeft, ik denk dat bij mij nu al het verdriet/boosheid eruit komt. hij heeft al die tijd nog gezegt dat hij wou dat het goed kwam en dat ie nog heel veel van me hield.. (veel leugens dus)
dippie.

Neem de tijd

Ook al accepteert hij het niet, voor jou is het duidelijk: hij is vreemd gegaan en dat betekent dat hij niet voor jou gaat. Hij kan geen twee vrouwen erop na houden.
Het is nu nog zo vers, neem de tijd om alles te verwerken, het is niet niks wat er over je heen komt. Stop zo min mogelijk energie in zaken waar je toch niets aan kunt veranderen, stop energie in je eigen herstel en toekomst.

Tsjor

Tineke

Tineke

18-02-2013 om 11:02

Ik snap de situatie niet

"En het meeste vreemde ook voor de kinderen is dat 1 van haar kinderen van mijn ex zijn broer is dus ze is de tante van mijn kinderen."
Jouw vriendin, is er nu met jouw man vandoor gegaan. Toch? Die vriendin, heeft een zoon. Dat is de broer van jouw man. Dan is jouw man toch ook een kind van de vriendin? Huh? Ik kom er niet uit....
In elk geval wil ik je veel sterkte wensen met deze nare situatie.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-02-2013 om 11:02

Kaatje

Ik geloof dat de nieuwe liefde een kind heeft van de broer van de ex. Dus ze heeft eerder een relatie gehad met de broer van de ex en nu met de ex. Geloof ik.

dippie

dippie

18-02-2013 om 12:02

Klopt tijgeroog

Is allemaal een beetje ingewikkeld, maar klopt hoe jij het omschrijft..

Tineke

Tineke

18-02-2013 om 15:02

Mevrouw wandelt dus van broer naar broer. Nu snap ik het.
Nogmaals sterkte met deze nare situatie.

Vers

Het is nu allemaal nog heel vers en logisch en terecht dat je witheet bent.
Maar bedenk dat je nu niks aan de situatie kan veranderen en dat je van je woede en verdriet uiteindelijk zelf het meeste last hebt.
Hoe moeilijk ook, je moet deze bittere pil slikken, je schouders ophalen en je eigen leven weer oppakken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

dippie

dippie

18-02-2013 om 22:02

Allemaal

Bedankt voor de opbeurende berichtjes,jullie hebben allemaal gelijk ik moet er doorheen en dit gaat me lukken "straks ben ik de gene die lacht"
ik heb net een goed gesprek met mijn broer gehad en ben weer ff met beide benen op de grond gezet..

Ik ben er voor de kinderen en daar gaat het om..

thnx allemaal

xxx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.