Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Nicky
12-02-2011 om 15:02
Zo ingewikkeld
Goed ik weet sinds een paar maanden dat hij wil scheiden, klap in het gezicht maar daar bleef het niet bij. Hij blijkt nu al 2 maanden een vriendin te hebben, en dat moet hij lekker zelf weten, maar het dochtertje daarvan zit bij onze dochter in de klas, En de &*&*((_()_ is niet discreet geweest en heeft daar gewoon geslapen. Zodra ik uit het huis ben gaat hij leuk met mijn kinderen gezinnetje spelen. Ben zo woest boos verdrietig etc etc etc. Krijgen we dit er ook nog bij, alsof de elllende nog niet genoeg is
Nicky

Nicky
13-02-2011 om 18:02
Anne
Ik snap ook nu je punt wel, en ik ben dankzij dit draadje ook wel weer op de goeie weg. Maar dit stukje van de kinderen loslaten vind ik ontzettend moeilijk en doet ontzettend pijn. Ik zit niet zoals jij in elkaar.
Nicky

Nicky
Anoniem
Lees nu je derde post. Wat een sukkel zeg dat hij om die reden de kinderen niet wil zien.
Ik zou eigenlijk gisteren een leuke ontspannende dag hebben maar dat trok ik even niet. Maar goed ik heb gisteren wel even goed voor mijzelf gezord. Verder zit ik weer even in de overlevingsmodus. Mmm dat zonnebankje trekt me wel aan, mischien ga ik dat wel doen
Nicky

Nicky
Tsjor
Nicky, ik stel het me zomaar even voor. Op het schoolplein.
Moeder a.: Hé, gisteren bracht Y de kinderen naar school.
Jij: Ja, dat is de oppas voor donderdag (of een andere dag). Ik werk op donderdag.
Moeder a: betaal je haar dan?
Jij: Nee, niet echt. Ze is de nieuwe vriendin van a.s. ex. Nou ja, ze wordt in bed betaald. Niet door mij hoor.
Zoiets. Ben ik nu geslaagd voor de competentie: vrouwen praten op het schoolplein? Ik mis die namelijk totaal.
Tsjor
Hahahaha ik vind hem leuk, zal ik hem op een tegeltje laten zetten en naar haar opsturen gna gna gna.
Ik hoef dat niet te doen, de tam tam doet zoals gewoonlijk haar werk wel. Hij heeft bij een heleboel mensen heel zielig gedaan en gehuild enzo, en nu dit, een aantal zullen hem dat kwalijk nemen
Nicky

Nicky
13-02-2011 om 19:02
Schoolplein annoniem
"nee, bij ons gaat dat anders.
is dat de nieuwe vriendin van je ex? jeetje, kan ze zich niet fatsoenlijk kleden??
Ik: dan moet je bij haar zijn en niet bij mij.
Ik hou de eer aan mijzelf. mijn ex gooit met modder t.o. anderen op schoolplein. Ik doe dat gewoon niet."
Ik ga proberen hier ook niet in mee te gaan, met een paar vriendinnen hebben we het er in onvriendelijke termen wel over, maar verder niet.
"dat geldt ook voor nicky. haar ex maakt een keuze, niet zij. en zij hoeft daar niet op te reageren. nog er iets mee te doen. dat kost alleen energie. vaak negatieve energie. "
Het lastige is dat ouders er ook over praten waar hun kinderen bij zijn, helaas doen ouders dan en dat die kinderen het dus opmerkingen naar mijn oudste kunnen maken. En dat stuk vind ik wel heel erg, hij is gevoelig en trekt zich dat aan. Tuurlijk ga ik hem hierin ondersteunen en hoe beter ik erin sta hoe beter ik daartoe in staat ben.
"die kan ze beter in zichzelf en haar kinderen steken."
Dat doe ik ook, uiteraard ben ik boos verdrietig wraakzuchtig etc, ik laat dat eerst toe en daarna probeer ik het om te zetten in positieve energie en kracht, vooral naar mijzelf toe. Hoe beter ik erin kaan staan hoe sterker ik wordt.
"het is moeilijk om elkaar als ouders te blijven zien als je vindt dat andere partij niet verantwoordelijkheid neemt. wel fijn nicky dat hij heeft aangegeven dat hij rekening wil houden met introduceren vriendin."
Ik weet niet goed in hoeverre hij zijn verantwoording gaat nemen, ik heb niet heel veel vertrouwen meer in zijn woorden. Eerst zien dan geloven.
"helaas ex niet gedaan.
consequenties zijn voor de kinderen.
ik blijf positief, ga voor mijzelf en de kinderen. "
Dat vind ik heel krachtig van je, aan een kant heb je geen keus, maar aan de andere kant wel, je kunt wrokkig zijn of positief, en met positiviteit kom je het verst.
"zoals ik het lees doe je het echt goed!
kop op en laat je niet uit het veld slaan!
jij moet doen wat jij denkt dat je goed doet. "
Nee ik laat me zeker niet uit het veld slaan, ik vecht als een leeuwin voor haar jongen, het was fijn om hier even feedback te krijgen.
Nicky

tsjor
13-02-2011 om 19:02
Hij is
vrij van copyright.
Anoniem, ik geloof toch dat ik een keer in de leer moet gaan bij jou voor de echte competentie 'schoolpleinpraten'. Dat leer ik nooit, om dan over kleren te beginnen.
Tsjor

tsjor
13-02-2011 om 20:02
Izar
Geloof me, je kunt je eraan onttrekken, aan die gesprekken.
En Nicky heeft in elk geval gelachen. Ik ben blij dat dat gelukt is.
Tsjor

Nicky
13-02-2011 om 21:02
Izar
Uiteraard ga ik dat niet doen, tuurlijk is het te makkelijk en ga ik daar niet in mee. Maar ik zag het gelijk voor me en daar moest ik om lachen. Ik maak hem uit frustratie af en toe zwart bij een of twee goeie vriendinnen die heel goed weten hoe ze dat moeten plaatsen. Ik sta erboven om hem of haar op school zwart te maken, want dat komt ook bij mijn kinderen te liggen en dat moet niet. Bovendien verlaag ik me dan tot zijn level, en ik ben meer waard dan dat te doen.
Nicky

Nicky
Mooie quote
There is mine story, his story and the truth............
Mischien is het slimmer die op een tegeltje te zetten
Nicky

anoniem
Huilende ex
zeeeeeerrr herkenbaar. hij is zielig, ik ben de heks.
dat werd anders bij de mensen toen hij zo snel ging met zijn vriendin en haar kinderen.
tja, ik laat de mensen maar lullen. ze doen het inderdaad ook waar de kinderen bij zijn.
en zelfs nog erger: ze vragen dingen aan de kinderen om meer te weten te komen.
het blijft stom! maar ja, zo schijnt de wereld te zijn.
Mij is nu meer duidelijk geworden. nu ik ook van de kinderen heb gehoord wat hij hen heeft gezegd en aangegeven. lijkt alsof hij afscheidt aan het nemen is.
dat vind ik pijnlijk. hoe stom hij dingen ook doet...
hij is en blijft hun vader.
mijn oudste met name gaat eraan onderdoor als ze er achter komt waar hij mee bezig is.en dat hij aan mij heeft aangegeven dat hij de omgang wil stopzetten.
wij moeten voor onszelf zorgen. dan kunnen we er beter zijn voor de kinderen.

Nicky
14-02-2011 om 22:02
Anoniem
Ja laten wij maar goed voor onszelf zorgen zodat we er kunnen zijn voor de kinderen.
De ergste boosheid is wel weg, ben nu heeeeeeeeeeeeeeeeel erg moe.
Nicky