Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tante Truus
18-06-2010 om 23:06
Wie voelt zich ook 'beyond relaties'?
Naar aanleiding van een opmerking in 'seksualiteit' waarin iemand zei dat ze zich beyond relaties voelde: wie heeft dat gevoel ook en waarom?
Ikzelf heb dat gevoel ook maar ik vind het niet zo erg, geloof ik (maar misschien houd ik mijzelf voor de gek). Ik merk dat ik er eenvoudigweg de energie voor mis. Ik ben nu negen jaar zonder partner (scheiding) en daarvoor ook nog eens acht jaar alleen geweest na de dood van mijn eerste man.
TT

Polly Shearman
19-06-2010 om 12:06
familie lid van ons is ook al weer een aantal jaren alleen, hij heeft 2 zoons die regelmatig bij hem zijn. Maar de dagen dat hij alleen is voelt hij zich vaak het derde wiel, Als hij met ons uit eten gaat, of met andere mensen naar de bios.
Ik begrijp daar niks van, hij heeft genoeg vrienden om vriendschappelijk mee uit te gaan, maar doet dat niet omdat het niet goed voelt. ALs hij zelf een relatie zou hebben zou hij dat wel doen. Echter hij is niet op zoek, omdat hij op dit moment net als lidwientje geen plek, ruimte, en energie over heeft voor een relatie. Maar hij mist het dus wel in de sociale contacten,
Het lijkt alsof hij niet "zomaar" gezellig met iemand uit durft te gaan omdat hij bang is dat de andere daar iets anders van gaat denken!
groet, pol

Stoepkrijt
20-06-2010 om 22:06
Ik wel hoor
Ik ben inmiddels elf jaar gescheiden en heb in die tien jaar een aantal scharrels gehad, waar mijn kind overigens niets van weet. Niet belangrijk genoeg om te introduceren, zeg maar, leuk voor seks en knuffelen en verder lekker je eigen leven. Maar dat gaat er bij de heren toch niet in, heb ik gemerkt. Uiteindelijk proberen ze toch een keuze te forceren of - het andere uiterste - ze gaan afspraken vergeten omdat het 'allemaal zo vrijblijvend is'. Waar zijn die fijne mannen met bindingsangst? Waar zijn die lekkere zeemannen die maanden op de grote vaart zijn? Iemand nog een muzikant in de aanbieding die fijn veel weg is? Ik hoef geen man meer die avond na avond achter zijn computer zit te kleven, maar het niet leuk vind als ik op pad ga. Dochter is bijna groot, die kan straks alleen thuis blijven of een vriendinnetje uitnodigen.
Geen vaste relatie meer hier, ik heb eindelijk na elf jaar alleen moederen, werken en sloven bijna mijn vrijheid terug.

krin
21-06-2010 om 09:06
Wel geweest
Ik was een jaar of vier na het einde van mijn vorige relatie best beyond relaties, ja. Had het prima voor elkaar en was wel tevreden met wie ik was en hoe mijn leven liep. Desondanks (of misschien wel juist daardoor) ben ik toen onder aansporing van een vriendin gaan daten, en na de eerste paar dates was ik wel weer beyond het singlebestaan. Zelden spijt van gehad.
Het is een prettig gevoel, tevreden zijn met hoe het is, maar met een ander 'hoe het is' kan je even tevreden zijn. Ik vind het wel lekker om te weten dat ik het ooit prima heb gevonden in mijn eentje, dat voelt als een emotionele verzekering voor de toekomst.

sus-anne
22-06-2010 om 13:06
Didi
*Maar ja, ik ben dan ook niet zo goed in dingen als kwetsbaar opstellen en afhankelijk zijn *
als jouw kijk op een relatie is: kwetsbaar opstellen en afhankelijk zijn,dan begrijp ik dat je liever alleen bent.
er zijn echter ook relaties waarin partners elkaar aanvullen en niet afhankelijk zijn van elkaar.Dat ligt maar net aan hoe je in een relatie stapt,en hoe je dat wil invullen.