Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

lady

lady

25-10-2014 om 21:10

whauw wat moet ik.nou

Lieve mensen... Ik heb echt raad nodig... Ik heb een vriend een.hele.goede vader hoor echt wel alleen ooooh ik kan gewoon niet meer met deze man leven ik zit muur vast... Te verschillend gewoon ik ben juist iemand enthausiast over alles... Oke soms best vervelend maar kom op life is short alles aan pakken en met goeie moed en grote glimlach er op af!!! Bekijk het van de positieve kant... Vriendlief bromt de.hele dag door.... Wil.je een daagje uit hoor ik alleen maar jaa kan... Heb ik nieuwe kleding oh ja leuk... Ooooh zo vervelend ik bedoel ik ben een vrouw duhuuuuu ik wil meer horen als alleen jaa leuk... Overal over lopen mopperen nooit te vreden... Zit liever op de bank voor de tv. Vrolijk of boos want dat is ook maar net de vraag hoe komt die thuis welke bui heeft die nu weer...

Ik ben.dat eigenlijk zooooo zat... Ook nooit een gesprek na een ruzie neeee meneer word gelijk boos of reageerd gewoon.helemaal niet...

Maar we zijn er nog.niet... Nu mijn grootste probleem... Ik trek het niet meer ik ben dood ongelukkig en wil gewoon lekker van.mijn leventje genieten samen met mijn mooie ventje van nu3 overigens ben ik ook van mening dat deze situatie niet goed is voor me.bink en meneertje staat zeker op nr 1 hij kan er niks aan doen hij is nog zoooo onschuldig kom op... Uiteraard is die dol op zijn vader en neem ik hem zijn vader zeker niet af komen we wel uit.. Kep zelf het slechte voorbeeld gehad qua vechtscheidende ouders no way dat dit mijn kind gaat mee maken maar daar gaan we als ik bij vriend weg ga dan.gaat hij als een gek naar mijn kast toe om mijn kleding er uit te trekken dreigend voor mij staan duwen hard vastpakken en vervolgens roepen jij spoort niet jij mishandeld mij terwijl ik niks doe alleen.uitleg dat dit zo niet langer kan en ik dan voor eigen.geluk ga en dan wilt hij jeugdzorg erbij halen ... Jaaaa ik wil bij hem weg maarja durf het gewoon niet straks raak ik mijn kleintje kwijt terwijl ik hem juist wil beschermenwaarom word ik zo gekleineerd heeft iemand tips voor mij hoe ik dit moet aanpakken op de juiste manier en zodat kleintje er niet te veel van mee krijgt het is een perfect kind .. Lief en zooo zoet dit mag toch niet verpest worden

Lady

Als je alleen bent zal er helemaal niemand zijn die iets zegt over je nieuwe kleren.
Is het een plotselinge verandering bij je vriend of was hij altijd al zo?
Je hebt in elk geval de buit binnen: je hebt een kind en daarmee kun je je leven vorm geven: voortaan kom je op voor je kind, heb je de heldenstatus van alleenstaande moeder die het toch allemaal redt etc. Alleen je relatie met de vader heb je niet gered en daar zou je toch aan moeten werken, ook om je kind een goed voorbeeld te geven: met verschillen kun je leren omgaan en je kunt eraan werken om toch met elkaar een goede relatie te hebben.
Verder geef je aan dat je vriend een hele goede vader is, maar om je kind 'te beschermen' wil je je kind toch weghalen bij zijn vader. Dat is bijzonder krom. Het is tegenwoordig niet meer zo, dat moeder de benen kan nemen en de kinderen mee kan nemen. De meeste ouders zorgen ervoor dat er na de scheiding een goede relatie is tussen beide ouders en dat er co-ouderschap is, waardoor het kind zowel met vader als met moeder kontakt heeft.
Zet uit je hoofd dat je kind verpest wordt door de vader. Dat is een giftige gedachte die nergens op slaat.
Mocht je zelfstandig willen gaan wonen, dan zul je ook zelfstandig moeten zorgen voor een woning, inkomen etc. Heb je dat voor elkaar? Of verwacht je dat de vader (waar je zo negatief over doet) alles wel gaat betalen voor je?
Je enthousiasme over je 'perfecte' kind is een beetje 'over de top'. Ik kan me voorstellen dat vader daar iets nuchterder in is, zoals de meeste ouders daar wat nuchterder over zijn, ook al zijn ze even blij met hun kind. Ik kan me zelfs voorstellen dat je enthousiasme irritatie opwekt. Eigenlijk zou het goed zijn als je een tweede kind kreeg, dat zou je helpen om te leren relativeren en te leren dat er verschillen zijn en dat je toch evenveel van iemand kunt houden. Een wijze les voor je. Maar voordat je aan een tweede kind begint zou je toch eerst moeten werken aan je relatie met je vriend. Niet dat hij moet veranderen: jij moet er anders in gaan staan, met meer respect voor hem en met meer inzet voor het goed laten gaan van de relatie.
Stel je voor: straks krijgt jouw perfecte kind een vriendin zoals jij, die hem dumpt nadat hij vader is geworden, waarvoor hij de rest van zijn leven moet betalen en dan alleen met goedkeuring van de moeder zijn kind 'mag zien', waarbij moeder zichzelf bejubelt, dat ze het kind geen vader wil onthouden (maar ondertussen wel het kind meeneemt en naar zichzelf toe trekt.
Ik denk dat je nog jong bent en nog veel moet leren. Misschien kun je beginnen met het boekje 'vrouwen komen van venus en mannen komen van mars'. Dat geeft in elk geval een beetje inzicht in verschillende stijlen van communiceren. Ik hoop dat je je kind een goed voorbeeld kunt geven en hem kun leren hoe vader en moeder respectvol met elkaar omgaan.
Het is te laat voor 'gewoon lekker van je leventje genieten'. Je hebt een verantwoordelijkheid erbij: voor je relatie en je kind, voor je gezin. Die verantwoordelijkheid kun je niet zomaar ontlopen door weg te gaan.

Tsjor

Wat een egoisme.

Jij bent niet meer gelukkig met je man, krijgt niet de complimentjes en de aandacht die je wilt, maar in plaats van daar aan te willen werken kom je aan met het smoesje dat de situatie niet goed is voor "me bink", "je ventje" of "meneertje" of hoe je je zoontje van 3 ook aanduidt.

Tegelijkertijd is je zoon dol op je vader en doet hij het blijkbaar goed als vader, dus spreek je jezelf tegen. Wees dan in ieder geval eerlijk dat je gewoon wegwil met jet zoontje vanwege jouzelf.

Verder

Doe eens wat aan je geschreven Nederlands. Zoals nu is de tekst nauwelijks leesbaar.

Visje

Visje

06-11-2014 om 15:11

Het leven is niet alleen maar feest

Een hele goede instelling om alles uit je leven te halen wat je kan. Maar op het moment dat je besluit om moeder te worden, is het niet meer alleen jouw leven waar je beslissingen over neemt. Vechtscheiding of 'gewone' scheiding, je zoon zal hier veel verdriet van hebben. Kun jij nog zeggen, life is too short als je je zoontje moet troosten omdat hij papa zo mist? En je zegt wel dat je geen vechtscheiding wil, als je zo je verhaal beschrijft gaat het al niet altijd lekker. Dus hoe wil je dat bereiken?
En tegenwoordig heb je standaard co-ouderschap, dus de helft van de tijd heeft je vriend recht op je zoon. Ook al wil je dat niet, heb je niets over te willen als moeder. En je krijgt ook niet zomaar geld van hem voor jouw onderhoud. Dus denk goed na over de gevolgen, want het is niet altijd zoveel beter. Het is hard werken om alleen een kind op te voeden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.