Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jubeljubel

Jubeljubel

10-08-2017 om 15:08

Wel of niet samen een kindje

Hoi allemaal,

Vraagje wie van jullie hebben een samengesteld gezin?'
En hebben of willen ook samen nog een kindje?!
Ik heb altijd wel graag 2 of 3 kinderen willen hebben.
Maar door de scheiding is het bij 1 gebleven...
Sterke verlangens voor toch nog een kindje...
Wel of niet doen?!

Je heb toch al een kind en een stiefkind?!
Ja dat klopt idd
Maar toch...

Hoe denken jullie hierover en wat zijn jullie ervaringen

Niki73

Niki73

10-08-2017 om 16:08

Wij niet

Ik heb voor mezelf na mijn scheiding heel duidelijk besloten om het niet te doen omdat het te ingewikkeld zou worden. Ik vind twee verblijfsregelingen (kinderen en stiefkinderen) combineren al erg lastig. Dat is het puur praktische: wie is wanneer bij ons, wanneer vakantie, wanneer ouderavond etc. Bij tweede huwelijken is het scheidingspercentage nog hoger dan bij eerste huwelijken, stel je voor dat er een derde verblijfsregeling bij komt. Pfff.

Er is ook een emotioneel aspect: we zien dat zijn kind, dat minder bij ons, is het gevoelsmatig lastig vindt dat haar vader veel meer tijd met mijn kinderen doorbrengt dan met haar. Hij vind het zelf ook moeilijk dat hji meer bij de dagelijkse dingen van mijn kinderen betrokken is dan met die van zijn eigen kind, hij voelt zich daar een soort van schuldig over, al was het niet zijn keuze. Als er dan ook nog eens een fulltimekind bij komt, gaan daar nog meer ingewikkelde gevoelens spelen.

Mijn partner zei aanvankelijk best nog een kind te willen, maar hij begrijpt mijn overwegingen mettertijd steeds beter. Het onderwerp is van de baan.
Wij hebben besloten te genieten van wat we hebben en dat lukt prima. We zijn al heel blij dat wij met zijn vijven goed door één deur kunnen. Maar dat zijn wij, ik kan niet voor anderen spreken.

Jubeljubel

Jubeljubel

10-08-2017 om 16:08

Dank je voor je reactie.
Dat is idd ook zo..
Dat is idd ook een reden waarom we beide twijfelen

Tonny

Tonny

10-08-2017 om 18:08

Mijn partner heeft 2 zoons met ex ( omgangsregeling ), ik heb een dochter met ex.( co ouderschap)
Samen hebben wij een zoontje gekregen.

Het is af en toe vrij ingewikkeld en zwaar maar wij wilden beide nog erg graag een kindje en die is er best snel gekomen.

Misschien ook te maken met de leeftijd van beide personen? Of van de oudere kinderen?
Ik weet het niet hoor, ik heb vriendinnnen die al een ouder kind bij hun ex hebben en daarna met nieuwe partner nog een kindje hebben gekregen. Daar had de nieuwe partner trouwens geen kinderen met een ex.

Jubeljubel

Jubeljubel

10-08-2017 om 18:08

Ik ben 33 partner is 36
Mijn dochter is 8 en zijn zoon is 5

We willen ook wel graag een kindje samen
Maar zijn bang dat het e ingewikkeld voor iedereen word thuis en het geregel eromheen.
Mijn dochter is een weekend per twee weken bij haar vader.
Ende rest bij ons.
Zijn zoontje is elke do en vrijdag bij ons en om en om het weekend.

Doen dan!

Als je het graag wil en je partner ook zou ik het doen. Voor de regelingen hoef je het niet te laten die blijven hetzelfde want jongste is er gewoon altijd en hoeft niet in een regeling. Je bent jong genoeg en de wens is er bij beiden.
En..Stel met het ergste scenario dat jullie uit elkaar zouden gaan dan houd je 2 regelingen want stiefzoon zal dan niet bij jou blijven komen,maar tussen zijn eigen ouders heen en weer gaan en jouw dochter ook.

Niki73

Niki73

11-08-2017 om 11:08

Geregel en emoties

Het geregel, daar kom je waarschijnlijk wel uit als alle exen welwillend zijn en bereid zijn te schuiven als dat nodig is. In ons geval is dat niet zo, ook onze exen hebben nieuwe partners die ook weer regelingen/co-ouderschap hebben met exen die niet altijd zo welwillend of flexibel zijn. Wij kunnen dus niet zomaar kiezen hoe we het regelen met de kinderen.

De emotionele kant van de zaak is een heel ander verhaal. Ik zou daar niet te licht over denken. Jullie willen het dus doe maar (#6)? Nou nee, denk alsjeblieft eerst 10x na hoe het wordt voor jullie kinderen (vooral voor zijn zoon!). Hoe gaat hij zijn kleine rol in jullie gezin ervaren? Hij voelt zich misschien wel het minst belangrijke kind in jullie gezin? En jouw man, kan hij ermee omgaan dat hij zijn ene kind veel aandacht geeft en zijn andere kind veel minder? Want dat gaat knagen, dat beloof ik. Natuurlijk vinden kinderen een baby'tje lief, maar een huilbaby, een driftige peuterpuber die speelgoed afpakt en/of kapotmaakt of een overaanwezige kleuter is al een ander verhaal. Zeker als papa en mama elke dag hun tijd aan de jongste geven en maar een deel van de tijd aan hun andere kinderen. Het is niet alsof je er een hond bij neemt, het is een kind. Als jullie kunnen uitdenken hoe jullie alle kinderen de tijd en aandacht kunnen geven die ze nodig hebben en verdienen (zoals regelmatig 1-op-1-tijd voor vader en zoon), dan pas zou ik ervoor gaan.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

Eens met Niki!

Prioriteit voor ieder die nu in jullie gezin leeft !!
Hoe lang zijn jullie samen, hoe stabiel is de situatie ?

Neem geen overhaaste beslissingen.

( de Tonny die hier schrijft, is iemand anders dan ik. wilgenkatje - jarenlang bekend als Tonny)

Wilgenkatje

Wilgenkatje

@tonny o.t.

Prima dat je Tonny als naam hebt gekozen, maar wel wat verwarrend. Ik heb vele jaren onder die naam geschreven ( zie archief) en jouw leeftijd en gezinssituatie verschilt nogal van de mijne )

Pennestreek

Pennestreek

Totaaaaaal OT

maar dan had ik het goed

Overigens, jij hebt je nick gewijzigd, dus dan kun je geen 'aanspraak' meer maken op je oude nick. Vind ik. Is mij ook gebeurd, en ja, dat voelt wat vreemd, maar de oudgedienden hier zien snel genoeg dat deze Tonny een andere is, en nieuwkomers zal het een zorg zijn dat er vroeger iemand anders onder deze naam postte, toch?

Milcham

Milcham

11-08-2017 om 12:08

Nou

Ik had het niet.meteen door en snapte er niets meer van. Ik heb persoonlijke details niet zo goed voor ogen en veel veranderen aantal of geslacht van de kinderen om niet te herkenbaar te zijn.
Ik had wel begrepen dat.deze.Tonny niet 'onze' Tonny was. Blij dat ze er nog is!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

Onze Tonny

Onze Tonny is al oma dus het zou wel bijzonder zijn als daar nog een kindje komt. Maar het is inderdaad apart als je ineens een oude nick van jezelf voorbij ziet komen. Heb ik ook wel eens gehad.

Tonny

Tonny

Sorry

Dat wist ik niet. Er zijn meer hondjes die vickie heten toch? Nooit bij mijn naam nagedacht eigenlijk.
Ik lees al een tijd mee en reageer zo nu en dan.

Moet ik het nu aanpassen?

Sorry jubeljubel, ik hoop dat jullie eruit komen. Hierbij gaat ook weer om een hoop op verstand en gevoel, is het praktisch haalbaar en noem maar op. Wij waren anderhalf jaar bij elkaar toen ons kindje samen kwam. We zijn nu 6 jaar verder en ja ons kindje is altijd bij ons maar de andere kinderen weten niet beter en we doen ons best om de aandacht zo goed en kwaad het kan de verdelen als ze er alle 4 zijn.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-08-2017 om 13:08

@tonny

Welnee, hoeft niet joh. Inderdaad heb ik mijn Nick veranderd, de oude blijft niet in reservestand staan ( al heb ik nog weleens als Tonny gepost over bepaalde ondewerpen)

Eventueel kun je voor de duidelijkheid een getal toevoegen aan je naam, of zoiets.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 13:08

Tonny

Die hondjes heten geen vickie maar Fikkie!

Jubeljubel

Jubeljubel

11-08-2017 om 14:08

tonny; bedankt voor je reactie.
jou kinderen storen zich er niet aan dus dat er 1 kindje is die wel altijd thuis is en hun niet?!

nicky; we hebben een pup dus nee zkeer dneken we er niet te licht ver na;-)
een pup is te vergelijken met een baby, nachten eruit, om het uur eruit...
en ja natuurlijk zou je je eiegen kinderen altijd bij je willen hebben.
en dat is nu ook zo ook als we geen kindje samen hebben.

hmz...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.